| Sendt: 15 Juli 2026 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bergholt:
Kender ikke disse Foton fremstillede 6PS3-Е rør. Men da du finder dem som de der lyder bedst, så forstår jeg godt at du har købt flere sæt. Men jeg har et par erfaringer om militærrør generelt.
At begrebet i det hele taget eksisterer, er på baggrund af at militæret rundt omkring i hele verden fik leveret almindelige typer rør, men med specielle specifikationer. Og det er det der gør dem specielle. I en evt krig, er det jo selvfølgelig vigtigt, at udstyret ikke svigter igen og igen. Og defekte rør, rør som sad i alt udstyr på dette tidspunkt, kunne potentiel koste menneskeliv. Udstyr som blev smidt ud med faldskærm, udstyr som skulle virke under bombardementer og i skyttegrave. Vi har alle set film, hvor det er vigtigt at frontlinjen kan få kontakt med hovedkvarteret... :)
Militært specificerede rør, findes i alle dele af verden. Og det der kendertegner dem er; at de normalt er utroligt robuste, har lang levetid, snævre tolerancer og en helt anden fysisk opbygning - end de ækvivalente rør, at samme typer, som blev brugt hjemme i folks hjem i radioer osv. Jeg har generel rigtig gode erfaringer, med rør som oprindelig blev leveret til militære formål. De er oftest langt mere pålideligere, end normale konsumrør.
Et eksempel er sender-rør fra WW2. Fx VT-4C (211) Disse rør bare fungerer og fungerer. Fornyligt målte jeg på et sæt amerikanske 211 rør fra 1945. De sidder i en forstærker, hvor de har spillet næsten dagligt i 15 år. De måler stadig perfekt
Jeg har også en stor også en stor kærlighed for tyske. De var grundige med deltaljerne. Trioder, pentoder, ensrettere, de er utrolige og de lyder samtidig helt utroligt godt.
Min eneste kommentar herudover er; at nutidens kinesiske rør, udelukkende er produceret til et helt anden form for krig: Handelskrig
|