| Sendt: 05 Juli 2026 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Audio Niller
Beklager den lange svartid, jeg tager dine spørgsmål et ad gange.
Selvfølgelig kan man skrive, hvad man vil, men skal det have en relevans, så må man også tro på svarene.
Du skriver, at du har haft 3 Rega pladespillere der angiveligt havde samme? opstartslyd. De ældre Rega pladespillere, med det gamle bælte, burde
ikke lave den samme lyd, da remmen slet ikke tog så godt fat i moterpulley og undertallerken, som de nye remme gør og nej det er ikke meningen, at
de skal lave den lyd ved opstart, men det er et valg mellem 50% mindre wow og flutter og så en kort lyd i mindre end et sekund ved opstart inden
man har sat nålen i rillen.
Du skriver "mærkeligt, at der skal så mange opgraderinger til før den lyder som den bør". Nu er "opgraderinger" et valg den enkelte tager og vi
anbefaler det ikke, da det som oftest resulterer i en ringere lyd og en risiko for, at garantien ikke længere gælder. Man er altid velkommen til, at ringe
og spørge om en eventuel opgradering er en god idè og om den vil påvirke garantien. En ting der er næste 100% sikker er, at det forringer
brugtprisen den dag man eventuelt vil sælge den og det er uanset, hvad den opgradering har kostet.
Mange ting der undrer en kunde, uanset om det er biler, ure eller Hi Fi, er der ofte en plausibel forklaring på og har man den undren på en pladespiller
fra Rega, så husker jeg ikke, at jeg ikke har besvaret de spørgsmål der måtte være omkring produktet og ej heller, at jeg ikke har løst problemet. Der
er mange ubekendte i ligningen og gode grunde til ikke at "jump to conclusions" Ring og vi hjælper. Hvad angår hastighed, så tog Michael Fremer,
respekteret anmelder på "analog Corner" en test på en P10 op imod bl. andet en Technics 1200 G, der er specielt kendt for korrekt hastighed og god
kvalitet. Michael Fremer skrev sådan.
Analog Corner #270: Rega Research RP10 turntable and Aphelion MC phono cartridge Page 2
I used Dr. Feickert Analogue's PlatterSpeed app, running on an old iPhone 4, to measure the RP10's accuracy and consistency. The results were
superb: The PlatterSpeed test record's 3150Hz tone measured 3154.4Hz—too fast by only 4.4Hz—while the 2-Sigma wow was ±0.12% and dynamic
wow was ±0.10%. All three measurements (figs.1 & 2) are among the most consistent and best I've measured, including of the direct-drive Technics
SL-12000G.
Så uagtet, at der har været nogle der har påpeget for høj hastighed på ældre Rega pladespillere, så lader det til, at de er ved, at være i mål, med
målinger der er ret fine for remdrevne pladespillere. Alle Rega pladespillere bliver testet for bl. a hastighed, inden de forlader fabrikken og selvfølgelig
er der forskel på, hvordan en Planar 1 og en Planar 10 måler, men selv de billige Rega måler temmeligt pænt.
Tilsidst, så ville jeg gerne vide, hvor din P8, som du havde mange fejl på, er blevet forsøgt repareret. Vi bruger Sound2Vision i Viborg og det ville
undre mig, om han skulle sende en repareret P8 tilbage uden fejlanmeldelsen var blevet grundigt undersøgt.
Håber, at du kan bruge det her til noget ellers er du velkommen til at ringe.
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|