| Forfatter |
|
pegasnus Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Desværre i den uheldige situation at min htpc maskine er brændt af, og vil gerne erhverve en erstatning for denne.
Systemet skal kunne afspilde musik - og film filer hentet fra rapidshare, streamet via en NAS-server, der påtænkes at blive HP Media Vault Pro mv5020. Denne NAS-server vil jeg gerne kunne tilgå ekstern. Med ekstern forståes udenfor hjemmet trådløse rækkevidde. Passe denne NAS-kapacitetsbegrænsning er 500 gb el. kan den udvides yderelige med 2 - eksterne hardiske, en til værd usb-stik i Nasen.
Vigtigste egenskaber for "afspildningsdimsen" er bruger venlighed, stabilitet og design også er apple tv samt popcorn hour a110, blevet kandidater.
Hvis i syns systemet er simplificeret for meget, vil jeg gerne høre jeres begrundelse hvorfor jeg bør overveje et størres funktionsapparat.
Erkende det ville være rart med streamning af danske tv-kanaler, men så bliver tingene pludselig tekniskere end nævnte systemer håndtere?
På forhånd tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om dette er til nogen hjælp overhovedet - men alligevel synes jeg du skal se dette link: http://www.t3.dk/article/33554679 Hilsen EyeOfBeauty
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apple TV har wifi. Desuden kan man smide Boxee på og få afspilning af alle slags filer.  Desuden tror jeg der er meget "nulren" med Popcorn hour. Det slipper du for med Boxee/Apple TV.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
pegasnus Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boxee, ser interessant ud, men hvem ser de viste kanaler i dk?
Eye of beauty, alletiders link, noget jeg klart kunne bruge, men selv fortvivlelsen ligger i hvis en kammerat kommer forbi med sin eksterne og der skal ses en film derfra. Bør jeg så skænke formattet af filmen en tanke el. håndtere apple tv det meste?
Må jeg undersøge om I-tunes muligheder kan/vil dække mine behov?
|
| Til top |
|
| |
Mokuer Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting mere du får når du smider Boxee på er XBMC. Det er for cool. Jeg har selv an appletv kørende med installeret patch. Det fede er at XBMC afspiller alt og henter oplysninger om hvad der afspilles fra nettet. Så skulle man have noget mp3 musik som ikke er tagget korrekt kan den selv scrappe fra nettet.
Du kan se det i aktion her. Der er mange flere demoer på Youtube.
Også en meget brugbar video der viser hvordan det gøres. Super simpelt. How to install boxee and XBMC on the Apple TV
Havde også en popcorn hour dengang den kom frem. Den var for langhåret at sætte op for mig...
|
| Til top |
|
| |
larslehn Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mokuer skrev:
|
En ting mere du får når du smider Boxee på er XBMC. Det er for cool. Jeg har selv an appletv kørende med installeret patch. Det fede er at XBMC afspiller alt og henter oplysninger om hvad der afspilles fra nettet. Så skulle man have noget mp3 musik som ikke er tagget korrekt kan den selv scrappe fra nettet.
Du kan se det i aktion her. Der er mange flere demoer på Youtube.
Også en meget brugbar video der viser hvordan det gøres. Super simpelt. How to install boxee and XBMC on the Apple TV
Havde også en popcorn hour dengang den kom frem. Den var for langhåret at sætte op for mig...
|
|
|
Hvordan er det med Apple TV / XBMC og afspilning af HD filer. Er der kræfter nok til det i den lille box?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apple TV kan klare op til 720p.
|
| Til top |
|
| |
jasspinner Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et spørgsmål vedr. XBMC og Boxee, som jeg gerne vil køre på mit nye Apple TV 160GB.
(man sparer ca. 500 kr. ved at købe det i Malmø/Sverige end i DK - Baceret på kurs 68,37)
Skal man downloade filen via en MAC computer eller kan man downloade den via Windows Vista maskine ??
Er der nogen som har input til hvordan XBMC og Boxee køre på Apple TV og hvilke sider i streamer fra ??
Mvh.
Jasspinner
|
| Til top |
|
| |
hxpro Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Apple TV har wifi. Desuden kan man smide Boxee på og få afspilning af alle slags filer.  Desuden tror jeg der er meget "nulren" med Popcorn hour. Det slipper du for med Boxee/Apple TV.
|
|
|
"nulren" med Popcorn Hour......Jeg har aldrig nulret med mine 4 stk virkede 100% ud af pap boxen og afspiller 1080P materiale som en drøm (Og iøvrigt alt andet jeg har smidt efter dem) og så kommer der rimeligt ofte firmware opgraderinger som gør afspilleren endnu bedre (Nye film formater m.v)
Mvh
Morten
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jasspinner skrev:
Jeg har et spørgsmål vedr. XBMC og Boxee, som jeg gerne vil køre på mit nye Apple TV 160GB.
(man sparer ca. 500 kr. ved at købe det i Malmø/Sverige end i DK - Baceret på kurs 68,37)
Skal man downloade filen via en MAC computer eller kan man downloade den via Windows Vista maskine ??
Er der nogen som har input til hvordan XBMC og Boxee køre på Apple TV og hvilke sider i streamer fra ??
Mvh.
Jasspinner
|
|
|
Det er lige meget hvor du downloader den. http://www.appletvhacks.net/__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
Krishnabob Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 20 August 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det muligt at smide lyden ud via optisk/Coax samtidig med video kører på HDMI? Min forstærker har nemlig ikke HDMI-indgang... Jeg er også selv blevet ret lun på AppleTV med XBMC på. Jeg ville have købt et i dag, men i butikkerne kunne de ikke svare på om det med lyden kunne lade sig gøre, og der er ikke noget der hedder returret når det er pakket ud (hvilket jeg egentlig finder ret mærkeligt..). Så jeg håber der er en her inde der har forsøgt sig med ovenstående, for kan man det skal jeg fluks have bestilt AppleTV.  EDIT: Bare lige for at få det på det rene, så kan man vel godt få surround ud af den lille boks?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep du kan godt få SS ud af Apple TV. DEN har en optisk digital udgang også. Vent dog lige til den 9 - 9 med at købe Apple TV, da rygtet er at der kommer en ny model. ALternativ kunne man også overvejer en Xbox 360 som media streamer eller PS 3 slim.
|
| Til top |
|
| |