Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Rip film - fjern overflødigt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sorent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2009 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at rippe alle mine dvd film til harddiske, med henblik på at læse dem ind i Mymovies... Jeg har nu rundet de godt 200 og der nu lækkert bare at kunne starte filmene med et tryk uden at bekymre sig om at finde den rette skive først....

95% af mine film, bliver rippet ved at jeg vægler danske undertekster, det lydspor jeg nu vil ha og så selve filmen - resten, altså trailere, andre lyd og tekst spor mm bliver pillet fra. Det er rigtig fint.

Undtagelsen er dog tegnefilm etc, hvor der godt kan være ældre der vil se dem - helst med engelsk tale og evt med eller uden tekster, men der kan også være børn der helst vil have det på dansk. Her ripper jeg i dag hele skiven, så jeg derved får menuen til at kunne vælge hvilken undertekst mm der skal på.

Jeg bruger MagicDVD ripper til at løse rip opgaven, og det fungere rigtig godt. Jeg kan også godt gå ind og vælge at jeg vil have flere lydspor, undertekster mm, men mit problem er at jeg ikke har kunnet finde en måde at skifte rundt på lydspor og tekster i Mediecenter når filmen først ruller - Det er ikke fordi det er noget større problem, men en fyld DVD nærmer sig ofte de 8 gb hvor en, der er skåret ind til benet, oftest kan holdes omkring 5 gb. Jeg har plads nok, men i det lange løb tæller hver en megabyte ;-) - Så mit spørgsmål går nok primært på, om der findes en nem og smart måde at skifte lyd og tekst spor på i Mediecenter (Vista), her tænker jeg fx at når man trykker på Info knappen og får indstillingesmenuen frem, at man fx fik lyd og tekst spor her også. Alternativ, et nemt lille program, hvor jeg mere detaljeret kan vælge ud hvilke dele af min dvd der skal rippes - så jeg fx kan vælge at sige at jeg vil have dansk og engelsk lyd og tekstspor, samt selvfølgelig filmen og menuen så jeg kan styre hvordan filmen skal ses - det gør ikke noget at man kan se alle de andre lyd og tekst sprog i menu oversigten også, selvom de ikke er der...

Til top Vis sorent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorent

ldplusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 April 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at "Media Control Plugin" http://damienbt.free.fr/index.php kan dette på feks. MKV filer. Men er ikke sikker, når det kommer til DVD.

Det virker måske kun hvis man kan få FFDshow (codec) til at afspille sine DVD film.

Men prøv at checke det selv.

Til top Vis ldplusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ldplusse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes