| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne box skulle være god til videostreaming over netværk, samt fra harddisk og USB. http://www.divxplayer.nl/product_info.php?manufacturers_id=7 3&products_id=1513Ydermere hævdes der i denne tråd, at man kan bruge den sammen med en Squeezebox.  Det at den kører på Linux og er uden blæser, virker tiltalende. Men især tanken om at det er noget umekanisk, hvor man selv kan reparere med ny harddisk, kan jeg godt lide. Streamer man fra en USB-stick er den helt lydløs.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er altså slet ikke dum den der - sådan en fætter + disk + 10 meter hdmi + 10 meter cat6 kabel og så er du kørende (nå ja + et eller andet til at styre den med..). Den virker også som almindelig NAS, så for de hvad 1300? den koster er det altså en rigtig dejlig pakke. Nu skal jeg så bare have skabt et behov  Lidt flere links: Popcorn hourNuforce sælger den også
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Det at den kører på Linux og er uden blæser, virker tiltalende. Men især tanken om at det er noget umekanisk, hvor man selv kan reparere med ny harddisk, kan jeg godt lide.
Streamer man fra en USB-stick er den helt lydløs. 
|
|
|
Ja og/eller når flash-storage bliver hvermands eje så bliver der helt "ro" i butikken ( umekanisk ), no more hd. 
Her er et eksempel, hvor det allerede er i brug:
http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func =viewpub&tid=1&pid=5924
( kommer formodentlig også i stor udstrækning med PATA og SATA interface ).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
*Bump*
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du lavet en bule i den eller hvad?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Har du lavet en bule i den eller hvad?
|
|
|
He  Jeg ved ikke om garantien dækker, hvis man spiller en Chuck Norris film på den.  Emnet bør være interessant, hvis folk kan lide streaming.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dansk forhandler, selvfølgelig studiosound, da han har Nuforce  Og så lige en adapter til CF kort, så er du lydløst kørende.
|
| Til top |
|
| |
B0nde Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 12 Februar 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det ser jo p***e interessant ud det der! Kan man afspille fra selve boxen, hvis man nu har harddisk i den ? Er den installeret med sin egen form for "mediecenter-software" ?
|
| Til top |
|
| |
DrPepper Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan den afspille materiale i 1080i/p? Eller skal man så ofre det mere på en af de nyeste TViX maskiner?
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 13 Februar 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
| Kan den afspille materiale i 1080i/p? Eller skal man så ofre det mere på en af de nyeste TViX maskiner? |
|
|
Den klarer fint 1080p
Audio/Video outputs
- HDMI v1.1 (up to 1080p)
- Component Video (up to 1080p)
- S-Video
- Composite Video
- Stereo Analog Audio
- S/PDIF Coax Digital Audio
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Canz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået mig sådan en Popcorn hour.
Den er stadig meget ny men jeg må sige de er hurtige til at komme med fixes - og mange af dem :)
Der er et problem dog, hvis man forventer at kunne decode dts og andre digitale multikanal lyde så kan man ikke... der er kun passthrough. Altså kan du ikke bare (med mindre du har et tv der kan decode det) smide det til tv'et og afspille film/tv serier... der skal man have en ekstern amp...
Nogen der kender en eller anden lille fix enhed som man kunne sætte til med 2 udgange så man kan få lyd på sit tv og på sit anlæg?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan den ikke downmixe multikanal til stereo, og sende det ud som S/PDIF ? Så er det jo bare at tilslutte en tokanals DAC. De fås meget billigt.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Canz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... hvis jeg nu spørger pænt kan jeg så få det på dansk ? :) - Er ikke lige så ferm omkring det her.. Så vidt jeg har forstået så har den kun passthrough af dts fx - fordi der ellers skulle betales noget licens og dermed ville den blive dyrer http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=1945
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Denne box skulle være god til videostreaming over netværk, samt fra harddisk og USB.
http://www.divxplayer.nl/product_info.php?manufacturers_id=7 3&products_id=1513
Ydermere hævdes der i denne tråd, at man kan bruge den sammen med en Squeezebox. 
Det at den kører på Linux og er uden blæser, virker tiltalende. Men især tanken om at det er noget umekanisk, hvor man selv kan reparere med ny harddisk, kan jeg godt lide.
|
|
|
PopcornHour kan ikke bruges sammen med Squeezebox da SB3 kræver slimserver installeret!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Spencer skrev:
Denne box skulle være god til videostreaming over netværk, samt fra harddisk og USB.
Ydermere hævdes der i denne tråd, at man kan bruge den sammen med en Squeezebox. 
|
|
|
PopcornHour kan ikke bruges sammen med Squeezebox da SB3 kræver slimserver installeret! |
|
|
Ok, så er det en and (i hvert fald ind til videre), men... der er noget FLAC-understøttelse på vej til PCH, for dem der måtte have brug for det. Der er så ikke noget display der viser hvilken titel der afspilles, så nogen Squeezebox er det stadig ikke. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Mokuer Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet af moderator (jdg1) - Salg i forummet er ikke tilladt!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
nicoleif skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
PopcornHour kan ikke bruges sammen med Squeezebox da SB3 kræver slimserver installeret!
|
|
|
Ok, så er det en and (i hvert fald ind til videre), men... der er noget FLAC-understøttelse på vej til PCH, for dem der måtte have brug for det. Der er så ikke noget display der viser hvilken titel der afspilles, så nogen Squeezebox er det stadig ikke.
|
|
|
Du er ikke helt up-to-date. Flac understøttelse er allerede en realiet. Musik-delen i PCH er noget der arbejdes på at forbedre (man kan f.eks. browse mens man afspiller et nummer)! Den kan gøres rigtig meget bedre!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Spencer skrev:
nicoleif skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
|
|
|
Ok, så er det en and (i hvert fald ind til videre), men... der er noget FLAC-understøttelse på vej til PCH, for dem der måtte have brug for det. Der er så ikke noget display der viser hvilken titel der afspilles, så nogen Squeezebox er det stadig ikke.
|
|
|
Du er ikke helt up-to-date. Flac understøttelse er allerede en realiet. Musik-delen i PCH er noget der arbejdes på at forbedre (man kan f.eks. browse mens man afspiller et nummer)! Den kan gøres rigtig meget bedre! |
|
|
Der er jo RCA til stereo på den, men hvordan er lyden ? Her ville det være cool hvis man kunne købe et ekstra print, hvis man vil have bedre DAC indbygget.  Fint at FLAC virker nu! __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
nicoleif skrev:
Spencer skrev:
nicoleif skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Du er ikke helt up-to-date. Flac understøttelse er allerede en realiet. Musik-delen i PCH er noget der arbejdes på at forbedre (man kan f.eks. browse mens man afspiller et nummer)! Den kan gøres rigtig meget bedre!
|
|
|
Der er jo RCA til stereo på den, men hvordan er lyden ? Her ville det være cool hvis man kunne købe et ekstra print, hvis man vil have bedre DAC indbygget. Fint at FLAC virker nu!
|
|
|
Lyden er fint. Man bruger PCH jo blot til transport af lyden og hvis rip'et er udført korrekt vil lyden jo også blive det. Det er IMO mere praktisk med en ekstern DAC. Mht musikafspilning på PCH så kunne det fede jo være hvis den kunne fungere sammen med squeezebox men PCH'en er vist for RAM-svag til dette. Alternativt så kunne en tilkoblet touchskærm være sagen men kun hvis musik-interfacen i PCH bliver bedre. Jeg har også overvejet PCH til musikafspilning da min pc bruger meget strøm når den blot står tændt for at jeg kan høre musik. PCH derimod bruger meget lidt strøm! MEN PCH er suveræn til HD-afspilning!
|
| Til top |
|
| |