| Forfatter |
|
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu tumlet med mit nyindkøbte grafikkort i et par dage..... Jeg kan simpelthen ikke få kortet til at sende det rette signal til mit TV, så mit TV kan vise flimmerfrit billede.
TV'er et aldrende CRT, som er sat på en ATI 4350 grafikchip (Asus)
Dette kort har 3 udgange VGA, DVI-I og HDMI..... Da jeg benytter component (RGB) til at forbinde TV'et, har jeg købt en adapter, som bruger DVI-I udgangen til et component.
Mit TV kan klare indstillingen HDTV 576i50. Men så langt ned kan jeg ikke finde en løsning på at få grafikkortet til at gå ned..... grafikkortet ser nu heller ikke at det er et TV jeg prøver at sætte til. Der vælger grafikkortet bare en standard skærm, hvor HDTV instillingen som minimum er 720i50, hvilket mit TV ikke kan vise billede ved?
Der må da være en måde, hvor jeg kan fortælle grafikkortet at det er et TV signal det drejer sig om og TV'et kan højest køre 1024x768 og HDTV 576i50. Men hvordan indstiller jeg?
Håber I kan hjælpe
Mvh. --
|
| Til top |
|
| |
Knerk Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke at programmet "Powerstrip" kan klare det - det kan jo konfigureres til en hvilken som helst opløsning/refresh rate.
Jeg mener endda at den opløsning, som du har brug for 576i/50 er en "standard" i Powerstrip.
|
| Til top |
|
| |
Anders K Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har selv haft samme problem med ATI. Hver gang jeg rørte ved noget som helst i opsætning, farver, opløsning, gik mit CRT over til at vise sort/ hvid.
Så slettede jeg alle drivere, lagde dem ind igen. Jeg rodede med ALLE indstillinger, prøvede alt igennem flere måneder. Jeg tror jeg har installeret det skrammel 150 gange! Til sidst købte jeg et Nvidia kort til 280 kroner, og der har ikke været noget som helst siden. Blu-Ray, HD, the works... Det kører bare!
Ikke meget trøst, men havde jeg vidst at det bare var et andet kort der skulle til, havde jeg sparet RIGTIG mange timer foran skærmen. __________________ Infinity Kappa 90
NAD Silverline S100
NAD Silverline S200
Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, må prøve at lege lidt med Powerstrip, på trods af ikke alt for gode erfaringer med programmet...... Nok mest fordi jeg ikke kan finde ud af at bruge det!?...:-)
Anders, tak for input. Godt at vide at det ikke er mig der helt har tabt forstanden........ Det må godt nok siges at være drastisk at man skal til at købe andet grafikkort, for at få sådan en banal ting til at virke...... Jeg kan simpelthen ikke forstå at man med det seneste nye grafikkort ikke engang kan tilgå sådanne indstillinger.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
avsh Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den enkleste løsning ville være at anskaffe et grafik-kort med TV-out. Der findes et kabel i handelen til det formål TV-out til scart.
Jeg går ud fra at det dit TV ikke har en egentlig komponent indgang, den kan kendes på 3 phonoplugs rød blå grøn. For det er nok det eneste der kan tilsluttes det valgte grafik-kort, som kan have en komponent udgang evt. Komponent udgang kan være et 7-polet mini din stik på grafik-kortet, for øvrigt fælles med TV-out som er et 4-polet mini din stik...
VGA DVI (den udgave med det samme analoge output som VGA) kan ikke uden videre forbindes til scart. Det er dog muligt med et særligt kabel (AV-connection har haft det) og opsætninger med powerstrip. __________________ DVBViewer DVB-S og DVB-T (technotrend budget)
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før jeg fik dette nye grafikkort, brugte jeg bare mit onboard grafikkort. Men jeg røg ind i problemet at jeg ikke kunne få vist TV på 2 skærme (DVBViewer).... Lige meget hvad jeg gjorde, så havde jeg kun TV på den ene skærm og på den anden var der bare vist et sort billede,ved fuld skærm, men ved at minimere TV skærm billedet, kunne man se at skrivebordet blev sendt fint ud til begge skærme.......
Det korte og lange er at mit onboard grafikkort havde direkte komponent ud og mit TV kan også tage komponent direkte ind. Så jeg havde ikke brug for nogle adaptere...... Onboard grafikkortet kunne også se at den enhed der var sat på denne udgang, var et TV..
Nu har jeg så forsøgt at købe dette 4350 grafikkort. som jo på papiret giver alle muligheder, dog ikke nogle medfølgende adaptere. Men da jeg i mit forsøg på at få onboard grafikkortet til at virke på 2 skærme, investerede jeg i dette kabel, og det er det jeg prøver at sætte op på mit nye grafikkort...
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/dvi_kabel/dvi_adapter /dvia_han_til_vga_hun_component_hun_guldbelagt_2713_da.html
Jeg kunne ikke få denne splitter til at fungere på mit onboard grafikkort og derfor er jeg så endt her...:-)
mvh.
|
| Til top |
|
| |
avsh Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er om dit grafik kort reelt har en komponent udgang, det synes jeg ikke et hurtig check tyder på...
Et Vga stik og den analoge del af et DVI-stik har seperate vandret og lodret synk-signaler. Det findes der ikke i et componet stik, mener der et fælles synksignal blandet sammen med det grønne signal. Altså kan det kabel du anvender reelt omsætte fra vga/dvi-d til component til TV-et?
Har f.eks. et ati 3450 som har dette 7-polet mini din og dette kort kan levere et component signal, ligesom nogle onboard grafik kan...
Mit bud er der ikke er et komponet signal ud af dit ATi4350... __________________ DVBViewer DVB-S og DVB-T (technotrend budget)
|
| Til top |
|
| |
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver du flimmerfrit, lyder som om din opdaterings hastighed er forkert, har du prøvet at ændre i denne?
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor mener du at ATi-kortet skulle kunne give noget i forhold til det integrerede?
Er du sikker på at DVBViewer overhovedet kan vise TV-out på to forskellige skærme samtidig? Det problem du beskriver med det gamle setup skyldes overlay, og jeg kan ikke lige se hvordan et nyt kort skulle ændre det.
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2009 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak alle sammen......
Så er det lykkedes uden mit nye ATI kort....:-)
Zulu du satte prikken på i'et, ved at sige at det var overlay jeg skulle have fat på i DVBViewer. Overlay mixeren i DVBViewer gjorde det dog ikke. Men det gjorde VMR7 og 9 derimod......... Hvad er forskellen iøvrigt på VMR7 og VMR9?
Så nu er der TV billede på begge skærme og så endda som sagt uden at skulle bruge ATI kortet. Så det ryger retur...:-)
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt du fik det til at virke.  Hvilke opløsninger kører du så med nu?
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører opløsningen 1024x768 HDTV 576i/50, da det signal er det højeste mit TV kan klare. Den anden skærm som er sat til, er en PC skærm, som jo kan klare meget højere opløsninger. Men den bliver vist nød til at køre i samme opløsning, efter hvad jeg har erfaret til nu. Hvis opløsningen på de 2 skærme ikke behøver at være ens, hører jeg det meget gerne...:-)
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clone mode kan i sagens natur kun kører med samme opløsning på begge skærme. Det er jo det samme signal, der sendes ud til de to skærme...
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...
Med hensyn til VMR7 og VMR9, så har jeg nu erfaret at VMR7 er den indstilling der giver det bedste billede på min opsætning. Men desværre har billedet en tendens til at hakke en smule, når billedet kører fra side til side.. Dette fænomen er mindst udbredt på VMR7 og derfor den bedre billede kvalitet. Men hvorfor gør den det? - har det noget at gøre med at det er mere belastende at skulle fremvise billede på 2 skærme?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |