Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Mediecenter løsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hunden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Vi har i dag et mediecenter, en gammel gammel sag som er ... ret så ustabil og en samlet løsning som vi ikke kan opgradere eller gøre så meget ved... længere forklaring.

Nu overvejer jeg og bygge selv men da jeg har været af "pc hardware" markedet et stykke tid er jeg en smuuule lost i hvad der er godt og knap så godt.

Derfor ville jeg høre jer herinde om der var en eller måske flere, der ville give deres besyv med til et foreslag til mediecenter.

Vores "krav" (kan måske forhandles) er følgende:

- Skal kunne gå i S3 standby, dvs. bruge minimal strøm men så den samtidig kan vågne op og selv gå i standby når den er færdig med at optage ol.
- Den må gerne kunne håndtere Vista MCE
- Den må godt have en del diskplads, gerne 1Tb men ikke noget decideret "krav"
- Vi behøver ingen remote, da vi har fra det gamle mediecenter
- Gerne med display af en art foran, ikke nødvendigvis et krav
- Den skal være så lydløs som overhovedet muligt
- Kabinet må gerne være sølv eller sort, måske en kombi
- Dual TV tuner kort (Til YouSee kabelTV, DVB-T?)
- HDMI udgang til Tv'et

Det der helt sikker vægter højst er dels S3 standby og støj niveauet.

Det skal primært bruges til film, dvd afspilning, men må gerne være forberedt til Blue-Ray også. Og så lidt surfen, tjekken mail, emulator spil osv. Ikke noget gaming-hardcore-mediecenter :)

Jeg har egentligt hældt mest til Intel men har lagt mærke til ret mange bruger AMD i dag i deres mediecentre?

Forsøgte og kigge rundt i junglen for at finde bundkort/ram og gfx kort der kan håndtere S3 men det syntes jeg ikke er nemt. Er det fordi det bare spiller eller ?... var nemlig af den opfattelse af det driller rigtig mange?

På forhånd tak for jeres tid og tak for input :)

Til top Vis hunden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hunden

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kigger lige med her, da jeg er på udkig efter noget lignende, dog skal jeg bare bruge det til at se film på min pioneer skærm trådløst fra min mac, og som server til min Squeezebox.. 
Spændende pændende, jeg holder lige øje.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

TigerHo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt utrolig lang tid til at sammensætte mit HTPC, og den bedste hjælp jeg kunne finde var på avsforum.com

Der er der en guide der giver utrolig mange forskellige builds og hvis man leder efter noget specifikt kan få utrolig stor hjælp. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=940972&p age=85

Mit setup vil bestå af følgende:

AMD Phenom x4 9350e - Den har en thermal design power på 65w hvilket er forholdvis lavt og stadig masser af punch. Alternativt hertil er en athlon x2 5050e, som har en tdp på 45w

Gigabyte ga-ma790FX-ud5p - Der er mange forskellige bundkort at vælge imellem. Mange vælger MSI K9A2 Platinum. Den primære forskel ligger i Southbridgen samt antalet PCIe x16 slots

Der er et stort udvalg af grafikkort som hjælper med decodning af video. Jeg har pt. udkig på et 4550 passivt kølet med HDMI port. Evt. et 4670 kort eller et 4850 fanless kort.

Kabinet vil blive Zalman HD160XT+, Moneual 972 eller Silverstone SST-Crown CW02B. Jeg har ikke besluttet hvilket det skal være endnu da jeg på dette punkt er underlagt en kvindes luner.

Til top Vis TigerHo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TigerHo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes