| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg forsøger at sætte et system op med VMC (jeg er især optaget af live-tv), og vil gerne have det optimale ud af systemet - hvilket vel også betyder lidt fine-tuning af decoders osv.
Jeg har forsøgt at rode lidt i; "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersio n\Media Center\Decoder"
Men jeg har en række udfordringer; Hvad er forskellen på CLSID og CLSID2? - kan det passe at CLSID2 er til HD matriale, eller er det udlukkende til live-tv?
Jeg har en gang fået ændret dekoderen 'PreferredMPEG2VideoDecoderCLSID' til mit CyberLink PowerDVD codec, hvor live-tv virkede. Da jeg så også satte CLSID2 til dette fik jeg en dekoder-fejl når jeg prøvede at starte live-tv! Det besynderlige var at selvom jeg ændrede ALLE værdier tilbage til de oprindelige (og genstartede adskillige gange) så fik jeg stadig dekoder fejlen? - Til sidst brugte jeg vistas system gendannelses funtion til at 'rulle tilbage' til tidligere på aftenen.
Jeg har også haft installeret "Microsoft_Windows_XP_Video_Decoder_Checkup_Utility" er den overhovedet nogen gavn til i Vista (64bit) - og er der andre ting i denne forbindelse hvor jeg skal gøre noget anderledes pga. 64bit (ja jeg fortryder dette valg - nok om det!)
Endelig - Hvordan kan jeg iøvrigt se om det rent faktisk ER mit CyberLink PowerDVD codec der er i brug?
P.S. Tv-Pack er installeret!
/MadDuke
|