| Sendt: 09 December 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum.
Mit bundkort er for nyligt brændt af i min htpc, men heldigvis står julen jo for døren, så der skal jo nok en ny processor (Den gamle celeron D trænger alligevel til et skift), og et nyt bundkort under træet.
Jeg er dog kommet ud for et mindre problem, som jeg håber i kan svare mig på.
Jeg har fundet et bundkort som jeg umiddelbart er interesseret i
http://www.asus.com/products.aspx?modelmenu=2&model=1311 &l1=3&l2=11&l3=331&l4=0
(Er det et godt kort, btw? Køber det mest for s/pdif udgang, og mulighed for SLI, da jeg nok køber et ekstra grafikkort på et tidspunkt)
Dertil regner jeg med at købe mig en 3.0 gHz core 2 duo processor til (Da jeg også spiller en del, synes jeg ikke at jeg kan nøjes med mindre).
Problemet er nu, at bundkortet højst kan klare en processor der kører 1066 mHz, men processoren kører 1333. Betyder dette at det ikke kan lade sig gøre, eller kører processoren bare lidt langsommere end den egentlig er bygget til? Alternativet er jo at købe en core 2 duo på 2.8 gHz, som kører 1066, men er der meget forskel mellem denne, og nummeret større?
På forhånd tak på et - i mine øjne - rimelig basalt spørgsmål, som jeg dog ingen anelse har om :S
__________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|