Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: mCubed HFX mini & SSD diske (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaringer eller læst om de nye SSD diske kan monteres korrekt ind i et HFX mini? Så vidt jeg ved er de traditionelle harddiske 3,5", men de nye Intels SSD er 2,5", som jeg skal have. Ser vist også ud til at HDD Silent Box'en kun er for 3,5".

Tominta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om en 2,5" som standard kan monteres i HFX mini.

Men SSD har igen mekaniske dele og derfor ingen støj, hvorfor det ville være spild at sætte den i en "Silent Box"

Til top Vis Tominta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tominta

24X7X365
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 12 September 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Tominta skrev:

Ved ikke om en 2,5" som standard kan monteres i HFX mini.

Men SSD har igen mekaniske dele og derfor ingen støj, hvorfor det ville være spild at sætte den i en "Silent Box"

Jeg kører med SSD i en mCubed Mini - har brugt et mCubed 2,5" silencerkit til det og det fungerer perfekt. Mest for at disken ikke skulle ligge og rasle rundt i kabinettet. Hvis man ville kunne man sikkert montere SSD med noget dobbeltklæbende tape og så spare HDD bays og lign væk, men det ser bare ikke særligt fedt ud ;-)

Til top Vis 24X7X365's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 24X7X365

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Tominta

Den var jeg klar over, men hvis der ikke var andre alternativer, så betalte jeg med glæde for en silent/køle box.

24X7X365

Er det den her du snakker om? Og denne løsning passer ind til HFX mini kabinettet?

http://www.mcubed-store.com/catalog/product_info.php?cPath=3 3&products_id=185

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Har du så monteret dette silencerkit i en HDD Silent Box'en, som de beskriver på hjemmesiden eller kan dette silencerkit monteret direkte ind i HFX mini, sådan det sidder ordentlig fast?

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 September 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Der findes i forvejen masser af 3.5" boxe til 2.5" diske, som gør det muligt at  montere et 2.5" drev i et 3.5" bay. Der er ingen grund til at give ekstra penge for mCubed's overprissatte HHD køler.
Men ellers er det nu intet problem at montere et 2.5" drev i et 3.5" bay alligevel, du kan bare kun skrue den fast i den ene side, men det er ikke noget disken tager skade af.
Men da det nu er et SSD drev, giver det heler ikke problemer at lade den ligge løs, da den jo klart nok ikke giver rystelser.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Nej, det er jo selvfølgelig rigtig, men knap så fedt, hvis jeg skal tage min computer med hen et andet sted.

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 September 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Nej slet ikke. Men hvor tit slæber du din HTPC med til et netparty? Er det ikke noget man normalt gør med sin stationære. Ellers er det bare en vanesag at lige tage HHD'en ud af kabinettet inden man transporterer for langt med den.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Ikke ret tit, men da jeg også har mit "kontor" hjørne her i stuen, har jeg valgt at samle et mediecenter og en workstation i dette HFX mini, istedet for at have 2 computer stående i samme rum. Og vil gerne have computer helt lydløs.

24X7X365
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:
Der findes i forvejen masser af 3.5" boxe til 2.5" diske, som gør det muligt at  montere et 2.5" drev i et 3.5" bay. Der er ingen grund til at give ekstra penge for mCubed's overprissatte HHD køler.
Men ellers er det nu intet problem at montere et 2.5" drev i et 3.5" bay alligevel, du kan bare kun skrue den fast i den ene side, men det er ikke noget disken tager skade af.
Men da det nu er et SSD drev, giver det heler ikke problemer at lade den ligge løs, da den jo klart nok ikke giver rystelser.

Nu er det sådan at harddisken ikke bliver skruet fast i en hFX Mini - den bliver sat i spænd mellem nogle kobberprofiler som leder varmen ud på køleprofilerne i siderne af kabinettet ;-)

Så til Angels spsm: Jeg har monteret min SSD i mCubeds 2.5" Silencerbox, som så er monteret i HDD Mini boksen. Fungerer perfekt - kan sikkert fås billigere et eller andet sted, men jeg er ret ligeglad med at betale ca. 1 hund, når projektet i forvejen har kostet +15K

Det spiller max. og er HELT lydløst - og det er det vigtigste for mig :-)

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jamen så tror jeg, at jeg vælger samme løsning som dig med HDD mini og Silencerboxen :)

Har I ellers erfaringer med at bestille over her http://www.mcubed-store.com ?

Er mest lun på HFX Mini Black Metal udgaven og den kan fåes til cirka 2200 på deres hjemmeside, hvor den herhjemme koster mellem 3000-3200 og der er da en del penge at spare.

24X7X365
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hej Angel,

Jeg købte ved MM-Vision i Roskilde - mener ikke at de var dyrere, når du regner fragt med fra Østrig :-)

Jeg gav 2299,- for kabinettet incl. moms ved dem.

Og så er der lidt kortere vej til Roskilde, hvis der skal byttes eller lign.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Det koster bare 3200 kroner hos MM-Vision og hos mcubed-store.com koster det max 2500 med fragt og det hele, så der er lidt penge at spare. Tilbehør delene bestiller jeg herhjemme, da der ikke rigtig er nogen prisforskel der. Og det er jo sjældent at et kabinet er defekt ;)

Edit: Okay, kan se at det nu koster 2299 hos dem, som det ikke gjorde for et par uger siden, så bliver det selvfølgelig hos dem

-jones-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hej og undskyld jeg lige bryder ind i tråden.

Vil gerne købe sådan et hfx mini kabinet, men kan ikke lige overskue hvor meget jeg skal bruge for at  få det til at funke, der findes jo en del tilbehør.

Tænker at jeg skal bruge et kabinet og så en strømforsyning, men har jeg overset noget ?

Til top Vis -jones-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jones-

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Er der noget at hente ved SSD diskene og er de ikke meget dyre?

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

24X7X365
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

-jones- skrev:
Hej og undskyld jeg lige bryder ind i tråden.

Vil gerne købe sådan et hfx mini kabinet, men kan ikke lige overskue hvor meget jeg skal bruge for at  få det til at funke, der findes jo en del tilbehør.

Tænker at jeg skal bruge et kabinet og så en strømforsyning, men har jeg overset noget ?

Prøv at læse testen her på Tweakup - den giver svar på de fleste spm

http://www.tweakup.dk/article/1493/dk/

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Mlarsen: Ja, meget høje læsehastigheder. Intels nye SSD diskene lover helt op til 250mb/sek og så er de jo lydløse. Jeg skal selv have sådan en Intel X25-M, fordi jeg vil have en lydløs disk og så må den gerne være hurtig, da jeg arbejder meget med adobe programmer. Men hvis man kun skal bruge den som mediecenter, så kan man sagtens nøjes med dem, der er billigere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes