Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 10:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: USB kablets kvalitet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Geoff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Bevensee skrev:
Såfremt din DAC kører asynkront, og har sin egen klokke, og forudsat, at digitaloverførslen sker med samme samplingrate og opløsning (antal bit), så er der ingen forskel. Det er faktisk det der er hele idéen med digital overførsel.

Så med en Nuforce DAC-100, så er det lige meget om jeg vælger det ene eller andet, kvaliteten er den samme.
Til top Vis Geoff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geoff

Board
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2014
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Oktober 2014 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
Jeg har læst den første side, og det ligner jo hifi4all
1000 meninger og hvad man kan hørere og ikke høre, lidt I stil med "hvis jeg ikke kan høre forskel så kan alle andre heller ikke".
I stedet for at søge matematiske og teknologiske forklaringer så brug de 2 instrumenter på begge sider af hovedet, det er forslået I tråden.
Og inden alle nej sigere farer I flint, så har jeg ikke argument for USB kabel (endnu) og om det er bedre at bruge 100 eller 1000-vis af kr. på dem, men arbejder på det.
Vi har jo haft den same discussion om net kabler og der er jo ingen der tvivler om de har deres berettigelse, vel (ups).
fortsat god dag

Jeg går ud fra, at du hentyder til det link til Pink Fish Media, jeg kom med...?
Det er rigtigt nok, at man altid bør lytte efter selv, men det er lidt svært for nu ikke at sige ekstremt dyrt at efterprøve Hi-fi News' test af usb-kabler, da det sammenlagt vil koste £3.192 at købe alle kablerne - små 30.000 kr!
Jeg er som sagt af den overbevisning, at man ikke kan høre forskel på usb-kabler, men nogle folk kan måske, men selv hvis JEG kunne, ville jeg ikke give de £1.000 pund for et usb-klabel, da jeg tror, at forskellen vil være så lille, at den ikke er pengene værd. Og som flere siger, "kan" der ikke være forskel på et kabel til digital overførsel. Jeg sammenlignede for nylig almindelige signalkabler fra Linn, Chord og et standardkabel. Der var størst forskel fra standardet til Chord, mens jeg nok ikke kunne høre forskel på Linn og Chord. Hvis jeg kunne, var det meget, meget lidt. Så jeg ville ikke spendere en masse penge på et Chord-kabel. Men der er vi jo alle forskellige. En forhandler fortalte mig for nylig, at han havde solgt et højttalerkabel til en for 94.000 kr! Forhandleren syntes selv, at det var en vanvittig pris, men som han sagde, handler det jo om, hvad kunden synes, og kunden var for første gang nogensinde helt tilfreds med sit anlæg. Så hvis man kan blive tilfreds med et usb-kabel til 10.000 kroner, skal man da købe det. Tilfredshed har ingen pris :-)
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Oktober 2014 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er lidt sjovt med de USB-kabler. jeg har det på samme måde med salt.

Jeg tror simpelthen ikke jeg kan smage forskel på billigt fint husholdningssalt og så f.eks. Læsø salt til en formue.
Det er utroligt de kan sælge det dyre - for der er INGEN der kan smage forskel - det er jo i bund og grund NaCl.

Folk er nu for lette at narre - NaCl er nu en gang NaCl.
Jeg har aldrig smagt den dyre salt - men det er der jo heller ingen grund til.

Er der nogen der kender et forum for kokke og madlavning - hvor jeg kan udbrede min viden !?

Hilsen

Nørd
Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Ja den holde ikke at bruge jantelove til at beskrive at det usb kable til over 10.000 kr. er så meget beder en et til 500 kr. ved at smide den ud, af hvis du ikke kan høre forskellig så er dit anlæg ikke dyrt nok

Der skam også folk dr har de dyre anlæg og bruge et 500 kr. usb kable, netop fordi at de ikke kan høre forskellig og de vad at der ikke er forskellig.

Så er der dem der læse tykke tidsskrifter om high end og gå til alle high end messer, og som tro blind på at det er er skrevet og det som sælge har sagt er sandheden og selvfølge er et super dyre usb kable så mange gang beder end en standard og sælge ville jo ikke give manden uret, og en dygtig sælge kan let sælge et usb kable til lange over 10.000 kr. uden at blinke med øjen og han grine hele vejen til banken.   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

lajst2 prisen har aldrig været afgørende for om noget er bedst og et kort godt usb kabel er et fint valg!
der er nemlig forskel på en printer/skanner eller andet usb udstyr og så bit korrekt audio

Board
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2014
Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Forskellen på smagen af salt er de andre stoffer deri. Som Mik Schack sagde det: Jordaflejringer, fodsvamp osv.
Det er et mineral, men hvis det er "smurt" ind i f.eks. fodsvamp, burde det vel smage anderledes. Jeg har ikke selv prøvet en blindtest, men det vil så samtidig sige, at min mening er lige så god som din, Nørd :-)
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes