Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Vista TV Pack 2008 (Fiji) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsenLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 August 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Efter at have læst om mange dårlige oplevelser med TV Pack 2008, og et par enkelte gode, besluttede jeg at tage en backup og vove springet...

Efter ca. ½ time havde jeg installeret TV Pack, PlayReady samt 2 ekstra hotfixes, genstartet, kørt TV Setup guiden igennem, inkl. scanning af kanaler. Med en vis mængde adrenalin brusende i hovedet, gik jeg i gang med at teste:

1) DR1 virkede!
2) Kodede kanaler virkede, f.eks. Kanal5!!
3) TekstTV virkede!!! (det kører bare hurtigt)
4) Undertekster på f.eks. NatGeo virkede!!!!
5) Svenskeren på EuroSport var væk, dvs. valg af lydspor virkede!!!!!

Automatisk download af EPG-data fra selve TV-signalet ser også ud til at virke, da kanalerne efterhånden som jeg kiggede dem igennem, fik guide data uden at jeg gjorde noget. Det ligner også andre guide data, end dem der bliver hentet via web-service, så jeg tror den er god nok!

Jeg nåede lige at få sorteret de vigtigste kanaler (Guide, More Info, Edit Channels!!!) inden der kom besøg og VMC blev slukket :-)

Alt i alt, efter ca. tre kvarters brug, er jeg godt nok positivt overrasket.

Linksys DMA 2200 extender virker også stadig. Man kan vælge subtitles på de enkelte kanaler, men ikke lydspor, så i soveværelset plages jeg stadig af en svensker på EuroSport...

Det eneste, jeg indtil videre er stødt ind i af større problemer, er at WebGuide ikke længere virker. Jeg har hørt, at MyMovies fungerer, men ikke selv testet det.

Jeg ramler sikkert hovedet ind i en masse problemer, og ender måske nok med at foretage en restore til Vista før TV Pack 2008, men umiddelbart ser det lyst ud...

Mit VMC er sat op med to FloppyDTV DVB-C tunere til YouSee. Jeg gjorde intet andet end det, jeg har nævnt i indledningen, dvs. ingen reinstallation af Vista...

Andre foraer med indlæg omkring Vista TV Pack 2008:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38573& PN=1&TPN=1
http://thegreenbutton.com/forums/13/281532/ShowThread.aspx
http://forum.digital-everywhere.com/viewtopic.php?f=20&t =131

Til top Vis LarsenLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsenLP

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 August 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Er det kun interresant for folk med TV-kort? eller er der andre nye features vedr. ex. blu-ray eller lignende?
Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

LarsenLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Jeg var mest interesseret i de TV-specifikke tiltag, så jeg skal ikke kunne sige, om der er sket andet. Men, navnet "TV Pack" stammer nok fra, at det er på den front, slaget har stået :-)

Patriarken har på Recordere skrevet omkring en teoretisk mulighed for at se H.264 TV i Vista, ved at ændre Decoder til CyberLink PowerDVD. Om det så også skulle åbne for en teoretisk mulighed for at afspille BluRay direkte i VMC, ved jeg ikke, men tror det ikke...

7-9-13 så kører mit VMC stadig med TV Pack 2008. Indtil videre nyder jeg en noget øget WAF...

LarsenLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2008 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Der er kommet bud på et mindre hack, så man skulle kunne få HD LiveTV/Recorded TV (H.264) til at køre i VMC, ved at skifte en DLL ud med en fra en tidligere beta-version af TV Pack 2008 (tråd på TGB, inkl. installationsvejledning (Post 7-11)):

http://thegreenbutton.com/forums/16/281532/ShowThread.aspx

Jeg har ikke selv prøvet det, da scanning ikke finder HD-kanalerne hos YouSee. Jeg ved ikke, om de automatisk bliver sorteret fra, fordi de er H.264 i selve scanningen?

kriztian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 September 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

"Mit VMC er sat op med to FloppyDTV DVB-C tunere til YouSee. Jeg gjorde intet andet end det, jeg har nævnt i indledningen, dvs. ingen reinstallation af Vista."

Hvordan kører det med to FloppyDTV DVB-C tunere? Jeg overvejer selv at købe to stk. FireDTV DVB-C-tunere...
Til top Vis kriztian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kriztian

LarsenLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

VMC med to FloppyDTV DVB-C tunere kører rigtig godt.

TV Pack 2008 kører nogenlunde ligeså godt, men der er stadig problemer med pixelering på TV3+ og BBC Prime. Jeg har dog svært ved at gå tilbage, efter at have vænnet mig til dansk tale på Eurosport, undertekster på Animal Planet, TekstTV og muligheden for at prioritere tunere. Sidstnævnte giver f.eks. muligheden for en ekstra DVB-T tuner, der kun håndterer DR1, DR2 og TV2 - på den måde holdes FloppyDTV tunerne fri til de kodede kanaler.

Jeg har dog selv et problem med min ene FloppyDTV tuner, som jeg er rimelig sikker på relaterer sig til Viaccess CAM-modulet, da det bliver riiiiimelig varmt - noget varmere end på den anden tuner. Problemet er at smartcard'et fra YouSee bliver for varmt, så det ikke kan afkode kanaler. Og det giver meget lille WAF :-) Jeg er nok nødt til at investere i et nyt...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes