Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp til HTPC løsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Madbone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har igennem længere tid overvejet at få mig en Medie Center løsning. Jeg er ret langt i overvejelserne, men har et par spørgsmål og ville også gerne have lidt input fra nogle af jer erfarne gutter.

Det er vigtigt for mig at jeg får en pæn løsning som man gider at kigge på i stuen, og dermed ikke en kæmpe server og masser af kabler.

Eftersom jeg er ansat hos Dell, havde jeg tænkt mig at købe denne maskine til at drive løsningen

http://gadgets.boingboing.net/2008/07/28/dells-studio-hybrid .html

Den skal naturligvis konfigureres med den største disk (320GB), Core 2 Duo processor, 4 GB RAM, Blu-Ray drev (og så med WLAN N så den kan komme på det øvrige netværk uden kabel helvede)

Så langt så godt. Jeg syntes selv at det er en fed/pæn maskine som er oplagt til formålet.

Da jeg på fredag får TDC TV (TV via bredbåndsforbindelse) ville jeg gerne bruge pc'en til harddisk optager. Jeg er dog ikke klar over hvilken standard signalet leveres med og hvordan der eventuelt connectes til boxen fra TDC, og dermed hvilken slags tuner jeg skal vælge.

Jeg ved dog at der kun kan tilsluttes en USB tuner til pc'en og har kigget lidt på www.hauppauge.se men håbede nogle kunne hjælpe mig med at vælge rigtigt, så jeg ikke ender med en tuner som ikke kan modtage det signal jeg putter i den ?

Ellers vil jeg gerne høre hvad I syntes om løsningen, og om jeg har glemt noget oplagt da det er første gang jeg skal prøve at lave sådan noget her.

Tak for hjælpen og eventuelt input

Til top Vis Madbone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madbone

kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 August 2008 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hvis det er TV over bredbåndsforbindelsen tror jeg ikke du kan fange det. Normalt bruger du et tuner kort for at fange analoge eller dvb signaler, men i dit tilfælde vil det jo komme ind i ren digital form, IP-TV.

Hvis du skulle gøre noget skulle det være et program, der kunne fange programmerne, men jeg kunne forestille mig, at TDC har lagt noget beskyttelse ind for at gøre det svært.

Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel

Madbone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 August 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

kreidel skrev:

Hvis det er TV over bredbåndsforbindelsen tror jeg ikke du kan fange det. Normalt bruger du et tuner kort for at fange analoge eller dvb signaler, men i dit tilfælde vil det jo komme ind i ren digital form, IP-TV.

Hvis du skulle gøre noget skulle det være et program, der kunne fange programmerne, men jeg kunne forestille mig, at TDC har lagt noget beskyttelse ind for at gøre det svært.

Ja det ville ikke overaske mig. Har allerede brugt over 10 opkald på at få det jeg har bestilt, kun for at opdage at de har flyttet min installationsdato yderligere en måned, selvom jeg var hjemme den annoncerede dag TDC imponerer ikke, men er desværre ikke andre der leverer Viasat via bredbånd.

Anyway, er der slet ikke nogen der modtager bredbånds tv og får det ind på deres pc ? Venligst fortæl hvordan I gør

Til top Vis Madbone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madbone

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv Stofas Zaptor løsning.

Det er 2 måder jeg kan få min PC til at optage dette signal. Jeg kan enten trække et almindeligt video kabel fra Zaptor boksen til video ind på et videograbber kort. Jeg har så ikke brug for en tuner i PC'en.

Alternativt skal jeg have et DVB-C kort i PC'en og jeg skal betale for et andet kort fra Stofa af som koster mere end selve Zaptor løsningen på trods at der kun er tale om et simpelt smart-card. Så vil jeg dog kunne bruge PC'en som tunder/optager for mit digitale TV fra Stofa.

Jeg har ikke behovet endnu, så jeg benytter ikke løsningen med at optage til PC. Men har dog undersøgt hvordan det kunne gøres.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Du kan godt tune ind med en PC-usb-tuner.
meeen:

Kan jeg have mere end et TV tilsluttet TDC TV?

Af tekniske årsager kan du indtil videre kun modtage og se tv på et fjernsyn med TDC TV.

TDC TV til flere fjernsyn

Den 15. september åbnes salget for TDC TV i flere værelser, og den 29. september bliver de første digitale modtagere sendt ud til kunder der har bestilt.

Dette vil sige, at TDC-tv-digitalmodtageren virker som en gml.dags satelit-modtager, derkun kan modtage og "tune" en enkelt kanal ad gangen - den sender så denne kanal ud af digitalboksen som et alm. tv-signal, som du udekærket kan tune ind i din PC.. dog kan du kun skifte kanal på TDC´s boks, ikke i PCén. her skulle du have valgt Kabel-tv eller Sat.tv, hvor du ville kunne købe en tunder der kan modtage dette til din PC.

Dog er det mest oplagte desværre kabel-tv, da de fleste købe-kanaler ellers kræver en særskilt boks (IP-tv eller Sat-tv) hvortil de kode-kort der afkoder de kodede kanaler er hard-wire-koblede. Jeg har Digital-Sat-tv i HD, men mit kort duer KUN i den ene boks der er registreret til mig - ikke andre steder.

Derfor... du kommer ikke ud om at skulle zappe på din TDC-digital-receiver sådan som du har valgt TV-løsning pt.

Sorry

mvh. Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes