| Sendt: 13 August 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har igennem længere tid overvejet at få mig en Medie Center løsning. Jeg er ret langt i overvejelserne, men har et par spørgsmål og ville også gerne have lidt input fra nogle af jer erfarne gutter.
Det er vigtigt for mig at jeg får en pæn løsning som man gider at kigge på i stuen, og dermed ikke en kæmpe server og masser af kabler.
Eftersom jeg er ansat hos Dell, havde jeg tænkt mig at købe denne maskine til at drive løsningen
http://gadgets.boingboing.net/2008/07/28/dells-studio-hybrid .html
Den skal naturligvis konfigureres med den største disk (320GB), Core 2 Duo processor, 4 GB RAM, Blu-Ray drev (og så med WLAN N så den kan komme på det øvrige netværk uden kabel helvede )
Så langt så godt. Jeg syntes selv at det er en fed/pæn maskine som er oplagt til formålet.
Da jeg på fredag får TDC TV (TV via bredbåndsforbindelse) ville jeg gerne bruge pc'en til harddisk optager. Jeg er dog ikke klar over hvilken standard signalet leveres med og hvordan der eventuelt connectes til boxen fra TDC, og dermed hvilken slags tuner jeg skal vælge.
Jeg ved dog at der kun kan tilsluttes en USB tuner til pc'en og har kigget lidt på www.hauppauge.se men håbede nogle kunne hjælpe mig med at vælge rigtigt, så jeg ikke ender med en tuner som ikke kan modtage det signal jeg putter i den ?
Ellers vil jeg gerne høre hvad I syntes om løsningen, og om jeg har glemt noget oplagt da det er første gang jeg skal prøve at lave sådan noget her.
Tak for hjælpen og eventuelt input 
|