Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: opnå 1366x768 via s-video fra bærbar? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krag
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har en bærbar jeg bruger en del til film og musik, og et dejligt 32" sony fladskærms tv jeg godt ku tænke mig at udnytte optimalt til dette formål.

Mit problem er at jeg ikke kan indstille skærmen til mere end 1024 x 768, og samtidig vil min skærm på den bærbare ikke køre i andet end samme opløsning, 1024 x 768, når jeg har tv'et tilsluttet.

mit grafik kort er et Nvidia Gforce 8600 M GT, med vga og s-video udgang. I øjeblikket bruger jeg s-video, da mit vga kabel ikke er ret langt.. (og alt for tykt). Der er vga ind på tv'et

Hvordan bliver det muligt for mig at køre i 2 forskellige opløsninger (1200 x 800 på PC skærm, og1366 x 768 på tv) samtidig? TV'et skal bare være en klon af PC skærmen. Lige nu ligner det ærligt talt noget der er løgn, på begge skærme.. og så er der ikke meget mediacenter-gøgl over det.

Håber nogle kan hjælpe.

PS: jeg har søgt lidt på det, og kom frem til programmet Powerstrip. Men for at være ærlig, ser det en smule indviklet ud.

Mvh Rasmus Krag

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Er det ikke nemmere at sætte din bærbare til vha. VGA og så købe et kabel i fin kval og så et lydkabel ved siden af... Tror aldrig du vil få et ordentlig resultat med S-VHS..

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 August 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

krag skrev:
Hvordan bliver det muligt for mig at køre i 2 forskellige opløsninger (1200 x 800 på PC skærm, og1366 x 768 på tv) samtidig? TV'et skal bare være en klon af PC skærmen.

Det kan mig bekendt ikke lade sig gøre. Du kan tit køre forskellige opløsninger på PC og TV, men så er det to separate "skærme" med forskelligt indhold. PC'en kan jo ikke vise det samme indhold på skærme med forskelligt antal pixels.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

krag
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
krag skrev:
Hvordan bliver det muligt for mig at køre i 2 forskellige opløsninger (1200 x 800 på PC skærm, og1366 x 768 på tv) samtidig? TV'et skal bare være en klon af PC skærmen.

Det kan mig bekendt ikke lade sig gøre. Du kan tit køre forskellige opløsninger på PC og TV, men så er det to separate "skærme" med forskelligt indhold. PC'en kan jo ikke vise det samme indhold på skærme med forskelligt antal pixels.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Okay. det er også helt ok med dual-view, som det hedder i mit Nvidia kontrolpanel. Når jeg sætter den til det, vil den gerne køre i forskellige opløsninger, men så har jeg stadig det problem at jeg kun kan vælge mellem 800 x 600 og 1024 x 768 til mit tv.

selvfølgelig vil det være bedre med et ordentligt vga kabel, men jeg vil ikke investere i noget før jeg ved om jeg kan få det optimale ud af min opstilling først. Det er også svært at bedømme en kvalitets forbedring fra s-video til vga, når opløsningen ikke passer til skærmen.

krag
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

for at koge det helt ned.

Hvordan laver jeg en custom opløsning på 1366x768, som jeg kan indstille mit TV til i Nvidia Controlpanel

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 August 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

krag skrev:
Hvordan laver jeg en custom opløsning på 1366x768, som jeg kan indstille mit TV til i Nvidia Controlpanel

Hvem siger du kan det? Er S-VHS udgangen normalt ikke kun beregnet til SD video?

Køb et billigt VGA kabel til at teste med i stedet for - jeg giver normalt ca. 10 kr. for sådan et kabel...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes