Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Bundkort med HDMI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Sender bundkort med HDMI også lyden ud gennem HDMI stikket? eller skal der trækkes seperate lydkabler.

Kan I evt anbefale et godt bundkort med 775 sokkel til C2D CPU

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly

joje_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Der er hvis ikke så mange bundkort som sender lyden ud igennem HDMI, men de findes.

Og af dem der findes er der en del problemer med at sende mere end 2 kanaler lyd ud igennem HDMI

Til top Vis joje_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joje_dk

PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

joje_dk skrev:

Der er hvis ikke så mange bundkort som sender lyden ud igennem HDMI, men de findes.

Og af dem der findes er der en del problemer med at sende mere end 2 kanaler lyd ud igennem HDMI

dvs. at de ikke kan sende eks. DTS signal osv?

Minibio tager form

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 August 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke anbefale at købe et nyt kort med 775 sokkel.
ASUS M3A78-EMH HDMI eller M3N78-EMH HDMI. Begge kort er med AM2 sokkel, men en CPU til denne sokkel koster ikke alverden. Kortene koster omkring en plov og en rimelig CPU ca. det samme.
Har selv lige bestil en 3800 X2 med 35W effektforbrug til ca. 30 EUR (Se tidligere tråd om CPU i samme forum)

Om de så sender surround ud gennem HDMI, ved jeg ikke, men det er vel til at opklare.

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

En udemærket artikel om det pt bedste HTPC chipsæt

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/03/04/amd_780g_integra ted_graphics_chipset/1

Fra side 2:

The package looks excellent on paper – the perfect combination of low power, inexpensive and fully capable. For home theatre PC enthusiasts the inclusion of UVD is especially important because it means you can buy a very low power and cheap CPU and even be able to playback high-bitrate Blu-ray (and HD DVD) discs at resolutions of up to 1080p. What is missing still is the lack of full bitrate High-Definition 7.1 channel audio pass-through to HDMI – the onboard audio controller that can only cater for S/PDIF bandwidth that is limited to 5.1 channel DVD quality Dolby Digital or DTS, not 7.1 channel DTS MasterHD or Dolby TrueHD that is featured on Blu-ray and HD DVD media.

The UVD offers complete bitstream offloading support, regardless of whether it’s from hard disk or physical media; however the software needs to provide specific support – like Cyberlink PowerDVD. This is an extra cost to the consumer, where a lot of people will prefer to use players like Media Player Classic, VLC or CoreAVC

Som jeg forstår det så kan man få lyden ud som bitstream og lade sin forstærke decode

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

slate skrev:

En udemærket artikel om det pt bedste HTPC chipsæt

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/03/04/amd_780g_integra ted_graphics_chipset/1

Fra side 2:

The package looks excellent on paper – the perfect combination of low power, inexpensive and fully capable. For home theatre PC enthusiasts the inclusion of UVD is especially important because it means you can buy a very low power and cheap CPU and even be able to playback high-bitrate Blu-ray (and HD DVD) discs at resolutions of up to 1080p. What is missing still is the lack of full bitrate High-Definition 7.1 channel audio pass-through to HDMI – the onboard audio controller that can only cater for S/PDIF bandwidth that is limited to 5.1 channel DVD quality Dolby Digital or DTS, not 7.1 channel DTS MasterHD or Dolby TrueHD that is featured on Blu-ray and HD DVD media.

The UVD offers complete bitstream offloading support, regardless of whether it’s from hard disk or physical media; however the software needs to provide specific support – like Cyberlink PowerDVD. This is an extra cost to the consumer, where a lot of people will prefer to use players like Media Player Classic, VLC or CoreAVC

Som jeg forstår det så kan man få lyden ud som bitstream og lade sin forstærke decode

jeg har købt et Gigabyte GA-MA78GM-S2H som har ovenstående chipsæt, men jeg kan ikke få dd of DTS streamet igennem til min forstærker

Minibio tager form

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes