Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Silversonic strømkabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2014 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har hørt på Silversonic netkablerne, og kan fortælle lidt nærmere om disse.
Jeg har selv lagt ører til det lidt billigere Power Plus AC, det er et OK kabel, men dog lidt magert(kedeligt) i mit setup, så var det
jo jeg tænkte om Red Wave AC mon var lidt mere fed i lyden?
Er der nogen der kan oplyse lidt mere om dette, inden jeg investerer flere penge i Silversonic Netkabler.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2014 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Uden at puste til gløderne...!

Hvis du ønsker at give dine apparater bedre strøm, så kig på filtre først. Og hvis dette ikke giver nogen forbedring (fordi strømmen i dit område ikke er "snavset" til med industri og lign.), så sælg dem videre, så andre kan prøve.

Jeg har prøvet rigtig mange forskellige "eksotiske" strømkabler, og jeg har endnu til gode, at høre en forbedring... men forværring, ja! Ofte virker kablerne selv som et mildt filter, som fjerner den hårdhed/kant, som forvrængning i strøm giver (dette kan opleves som en forbedring). Men samtidig fjerner de også luft, detaljer og overskud i lyden, og gør bassen blød og upræcis. Andre gange er der ingen(!) forskel, overhovedet.

Eneste undtagelse er, da jeg skiftede fra "sort lakrids" 0,75 mm2 til "sort lakrids" 1,5 mm2 på mine effekttrin. Det gav en opstramning i bassen. Vincent egne "eksotiske" strømkabler var til sammenligning en gang "blød budding"... med ovennævnte fejl.

Det seneste jeg har prøvet, er Belden 83803, som har kultstatus i diy-kredse. Det er først og fremmest stift, som ind i helv... og så gør det ingenting! Hverken værre eller bedre.

Jeg har også prøvet Silversonics PowerPlus, og det gør heller ingenting ved lyden!

I dag benytter jeg de strømkabler, som fulgte med apparaterne, med undtagelse af effekttrinene, som benytter et standard 1,5 mm2 kabel, som nævnt før.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 April 2014 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel

Fint med lidt tilbagemelding
Jeg bruger strømfilter foran mit anlæg, faktisk 4 stk., det er koblet således at der et til Effektforstærker, et til analog, et til
digital og et til pladespiller motorer. Da jeg fik dette lavet oplevede jeg et større løft end da jeg fik separat jord. Det der har
givet mest var nok da jeg fik en separat gruppe og installation til anlægget, men det er nu en helt anden sag.
Jeg har prøvet flere filtre samt strømrensere, men de filtre jeg kører med nu er det bedste jeg har prøvet til dato.

Men tilbage til netkablerne, og ikke for at puste til gløderne.
Så kan jeg stadigvæk godt høre forskel på netkabler, selv om der både er filtre, jord og engen gruppe. Det er måske ikke
helt så udtalt som før, men forskellen er der stadigvæk. Og som amatør HIFI-Nørd, så jager jeg jo ofte de sidste små
forbedringer. Nu fik jeg jo blod på tanden da jeg blev positivt overrasket af SilverSonic Q-10 Sig. Højttalerkablet, derfor
blev der også i et Power Plus, men dette skuffede nu fælt, så var det jo godt jeg kunne skifte tilbage.
Men Power Plus er jo også entry-level netkabel, derfor kunne jeg godt tænke mig lidt feedback på SilverSonic Red Wave
Netkablet, inden der blev smidt mønt efter dette.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 April 2014 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Miav skrev:

Jeg har prøvet flere filtre samt strømrensere, men de filtre jeg kører med nu er det bedste jeg har prøvet til dato.

Kan du løfte sløret lidt mere..??

Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 April 2014 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Det ville også være fint at få at vide hvad resten af anlæget består af og hvad det må koste

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes