| Forfatter |
|
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
Brian321 skrev:
| Ja, anbefalede breve og håndslag, det er vejen frem. Hvis et ubrugeligt spamfilter ødelægger korrespondancen i et sagsforløb (hovedrystende hvis det er tilfældet) må informationsvejen fra bruger til forhandler ophøjes til andet en simpel email, men via pålogning på forhandlerens system. |
|
|
Hvis man som forretning ikke kan finde ud at at håndtere mails, skal man ikke reklamere med at man kan stille spørgsmål via mails.
Der er endnu ikke faldet en dom, hvor der afgøres at mail ikke er lige så gyldigt som snail-mail ;-)
|
|
|
Hvis man lover noget i en email, gælder det lige så meget som i et alm. brev. Men... som du siger, må TC tage op til genovervejelse, om deres nuværende emailkorrespondance er til mere gavn end besvær.
Der bør ideelt være kun én person, der er ansvarlig for håndteringen af emails. Sætter han andre til at udføre opgaver, må han altså efterfølgende følge op på det, og gøre status over om der er hastesager.
|
|
|
Vi er enig  __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
... Jeg har selv fået "returneret" en mail fra TC med information om at en mail var slettet uden at blive læst. Så det kan lade sig gøre. ...
|
|
|
Hvor længe efter at du havde sendt mailen, kom dette svar ?
Det lyder som om et meget ringe spamfilter har slettet mailen, men du har måske brugt nogle ord, som et spamfilter ikke kan lide ?
Typiske ord som spamfiltre ikke kan lide, stammer fra det latrinære univers, samt noget med organer, der ikke traditionelt har relation til hifi.
|
|
|
Nu skal vi for 17. gang lige huske at lade være med at gætte og lege Dr. Holmes. Fakta er rigeligt... __________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
edtwodth skrev:
Den eneste grund til at TC foretrækker telefonisk kontrakt er, at forbrugren så ikke kan bevise noget på skrift efterfølgende ;-) |
|
|
Det ved du vel dybest set ikke? Du lægger selv op til at holde stien ren, gå efter bolden etc. Det ville være klædeligt at se eksekveret i praksis
Årsagen til, at en erhvervsdrivende generelt foretrækker telefonisk kontakt frem for skriftlig, kan jo da snildt være, at man i den direkte telefoniske kontakt har mulighed for at spørge mere præcist ind til ønsker, behov, detaljer etc.
Hygge,
Brok
Edit: Bemeldte hestemarkeder er et glimrende eksempel på tillidsfuld handel mellem (forhåbentligt) levende mennesker. Hvis jeg nu havde købt en hest, og var kommet til at ødelægge den en lille smule på grund af fejlbetjening (Jo joo, det kan man skam sagtens ),mon det så ville være mest hensigtsmæssigt at sende en mail, eller møde op med den for at få konstateret om der reelt var tale om en betjeningsfejl, eller krikken blot var fejlkonstrueret? |
|
|
Nok om heste og andre møgdyr. Hvorfor kan I ikke bare forholde jer til det der ER sket og IKKE er sket? Alle jeres gæterier, analogier og jeg synes at, det bibringer ikke til afklaring. __________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
... Jeg har selv fået "returneret" en mail fra TC med information om at en mail var slettet uden at blive læst. Så det kan lade sig gøre. ...
|
|
|
Hvor længe efter at du havde sendt mailen, kom dette svar ?
Det lyder som om et meget ringe spamfilter har slettet mailen, men du har måske brugt nogle ord, som et spamfilter ikke kan lide ?
Typiske ord som spamfiltre ikke kan lide, stammer fra det latrinære univers, samt noget med organer, der ikke traditionelt har relation til hifi.
|
|
|
Nu skal vi for 17. gang lige huske at lade være med at gætte og lege Dr. Holmes. Fakta er rigeligt...
|
|
|
Fakta er hvad denne tråd fisker efter. Om jeg gætter eller ej, er faktisk bare noget du gætter på at jeg gør. Hvis du vidste noget om håndteringen af spam, ville du nok komme med fakta om dette emne, i stedet for blot et surt opstød. Lad være med at gætte på at jeg gætter... EDIT: Dit indlæg bringer ikke debatten noget, og er rent fyld.  (spam) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke invitere FKN til en lyttesession på de pågældende højttalere? Så kan man skrue op indtil panelet synes, at de spiller "tæve højt" - Består højttalerne har kunden ikke nogen sag, og det må være et tegn på at han har spillet "tæske højt" for at stege højttalerne!!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkeren der var bag, da de omtale Viennahøjttalere brændte mellemtoner og diskanter, var en NAD 208. Udover at have de ørevenlige MOSFET's, som gør at man kan spille højere, uden at det bliver ubehageligt (røragtigtigt, siger nogle), så har den også softclipping. Softclipping tillader et højere gennemsnit end 'normalt', før der sker egentlig klipning af signalet. Har kunden så spillet med et klippet signal ? Se det er jo svært at vide. 'Moderne' komprimeret musik, har tillige et højt gennemsnit, uden pusterum til afkøling af enhederne.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Hvis kunden ikke har tillid til TC, så er det da ganske naturligt at han ikke møder op hos dem.
|
|
|
Hvorfor? Hvad er det kunden skulle være bange for? TC slår altså ikke.
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
edtwodth skrev:
Hvis kunden ikke har tillid til TC, så er det da ganske naturligt at han ikke møder op hos dem.
|
|
|
Hvorfor? Hvad er det kunden skulle være bange for? TC slår altså ikke. |
|
|
Der er før beskrevet og du vil åbenbart ikke acceptere det; Når kunde allerede i den første samtale får at vide at det er hans skyld, uden tc overhovedet har kigget på højttalerne, er det klart at kunden ikke har tillid til at tc vil undersøge sagen seriøst inden de tager stiling. Så kan han jo lige så godt gå til fkn og deres uvildige sagkyndige. Det er præcis det nævnet er til for. At løse en konflikt mellem kunde og forhandler. Kunden har bare gjort, hvad loven og forbrugerstyrelsen ligger op til. At kunden bliver kritiseret for at følge alle henvisninger og TC tilbedt selv om de sk.... på forbrugerklagenævnet og købeloven og ikke overholder deres egen garanti, der ikke er givet med forbehold, er for mig stadig en gåde.__________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 03 April 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Der er før beskrevet og du vil åbenbart ikke acceptere det |
|
|
Der var ikke nødvendigvis nogen der sagde, at højttalerne absolut skulle indleveres, bare fordi man mødte op hos TC for at snakke med dem. Den klart nemmeste måde at få mennesker i tale, er jo trods alt hvis man snakker med dem IRL.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
At kunden bliver kritiseret for at følge alle henvisninger og TC tilbedt selv om de sk.... på forbrugerklagenævnet og købeloven og ikke overholder deres egen garanti, der ikke er givet med forbehold, er for mig stadig en gåde.
|
|
|
TC er åbenbart kommet til fornuft og har efterlevet kundens krav endeligt.
citat fra enfrustreretforbruger.dk:
by En frustreret forbruger 31-03-2008 15:13:00
Har netop modtaget mail fra Søren, Direktør for Tapeconnection.
Han skriver at han nu har læst afgørelsen og at de vælger at følge den.
Altså bliver der i morgen indsat ca. 9000,- + renter på min konto.
Jeg håber at Tapeconnection har lært noget om deres efterservice gennem denne sag.
Jeg vil forsætte med at kæmpe for bedre forbrugerrettigheder. Det er der ingen tvivl om
En glad og lettet forbruger (i dagens anledning) __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du blander to sager sammen. Medmindre at Viennaer er faldet til kun 9000 kr. er den sag du omtaler Edtworths sag om hans fjernsyn.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
edtwodth skrev:
At kunden bliver kritiseret for at følge alle henvisninger og TC tilbedt selv om de sk.... på forbrugerklagenævnet og købeloven og ikke overholder deres egen garanti, der ikke er givet med forbehold, er for mig stadig en gåde.
|
|
|
TC er åbenbart kommet til fornuft og har efterlevet kundens krav endeligt.
citat fra enfrustreretforbruger.dk:
by En frustreret forbruger 31-03-2008 15:13:00
Har netop modtaget mail fra Søren, Direktør for Tapeconnection.
Han skriver at han nu har læst afgørelsen og at de vælger at følge den.
Altså bliver der i morgen indsat ca. 9000,- + renter på min konto.
Jeg håber at Tapeconnection har lært noget om deres efterservice gennem denne sag.
Jeg vil forsætte med at kæmpe for bedre forbrugerrettigheder. Det er der ingen tvivl om
En glad og lettet forbruger (i dagens anledning) |
|
|
De 2 sager har absolut intet med hinanden at gøre. Min sag, der blev afsluttet i tirsdags, drejede sig om rep. af et tv og købelovens begreb rimelig tid. Men jeg kan da godt forstå folk bliver forvirret, med alle de sager TC har i øjeblikket ;-) __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Men jeg kan da godt forstå folk bliver forvirret, med alle de sager TC har i øjeblikket ;-)
|
|
|
Eller alle de sager du har kørende mod dem du handler med
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:
Men jeg kan da godt forstå folk bliver forvirret, med alle de sager TC har i øjeblikket ;-)
|
|
|
|
|
|
tsk tsk tsk, uanset hvor irriterende I synes kunden er, er dette langt fra profesionelt .
Man omtaler ALDRIG kunder negativt i offentligt forum ALDRIG, ikke hvis man er professionel.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:
|
|
|
Eller alle de sager du har kørende mod dem du handler med |
|
|
Kasper, nu synes jeg rent ud sagt, du skal til at tænke dig om, jeg har kun haft en sag i forburgerklagenævnet, og den var mod jer. Og hvis du husker bare et par dage tilbage: DEN VANDT JEG! Men det var vel, hvad jeg kunne forvente, når man tænker tilbage på, hvad du ellers har sagt og skrevet om mig (sammen med din kollega). Hold k.... hvor er jeg glad for at jeg er sluppet ud af den amatøragtige butiks klør. Jeg er efterhånden nået til det punkt, hvor jeg skal passe på ikke at skrive noget meget udtryksfuldt om TC. Jeg vælger derfor ikke længere at kommentere i dette emne. Sikkert til manges store glæde. Tænk at man kan finde på at forsvare sådan en butik, med den slags medarbejdere. Føj for s... __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:
| Men jeg kan da godt forstå folk bliver forvirret, med alle de sager TC har i øjeblikket ;-) |
|
|
Eller alle de sager du har kørende mod dem du handler med |
|
|
Så må du da hurtig lige kunne bevise hvad alle de sager som Edtworth har kørende mod forhandlere er for nogle? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:
| Men jeg kan da godt forstå folk bliver forvirret, med alle de sager TC har i øjeblikket ;-) |
|
|
|
|
|
Så må du da hurtig lige kunne bevise hvad alle de sager som Edtworth har kørende mod forhandlere er for nogle? |
|
|
Så vidt jeg er orienteret har han et problem med yousee som han ønsker at bringe for FKN. Jeg bruger overdrivelsen på en lignende måde som hr. Edwoth gør når han skriver "med alle de sager TC har i øjeblikket". Det er jo mindst ligeså korrekt som denne ytring. Jeg synes ikke det er i orden at skrive sådan noget hvorfor jeg reagerer på det.
|
| Til top |
|
| |
edtwodth Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Jesper Juul skrev:
Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:
|
|
|
|
|
Så må du da hurtig lige kunne bevise hvad alle de sager som Edtworth har kørende mod forhandlere er for nogle? |
|
|
Så vidt jeg er orienteret har han et problem med yousee som han ønsker at bringe for FKN. Jeg bruger overdrivelsen på en lignende måde som hr. Edwoth gør når han skriver "med alle de sager TC har i øjeblikket". Det er jo mindst ligeså korrekt som denne ytring. Jeg synes ikke det er i orden at skrive sådan noget hvorfor jeg reagerer på det. |
|
|
Jeg havde lovet at holde kæft, men ovenstående er simpelthen grotesk. Jeg har ikke nogen sag mod Yousee i nævnet. men jeg har truet dem med det, fordi det har taget dem samlet 8 måneder at refundere for en defekt hd boks og sende en ny. Men iht. jeres kundeopfattelse, er det vel ganske ok, og bare noget kunden skal acceptere? Og igen: hvorfor skal jeg ikke benytte mig af forbrugerklagenævnet i sådanne sager, når det er det de er der for... Men jeres opfattelse af forbrugerklagenævnet er jo heldigvis ret kendt efterhånden. Og lad os lige slå en ting fast: I har flere sager i forbrugerklagenævnet (hvilket nævnet har bekræftet), så det var ikke noget med overdrivelse. Endnu engang: det er jer, der har dummet jer, så lad være med at køre den af på jeres kunder, både forhenværende og nuværende. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Kasper, TC skrev:
Jesper Juul skrev:
Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Så vidt jeg er orienteret har han et problem med yousee som han ønsker at bringe for FKN. Jeg bruger overdrivelsen på en lignende måde som hr. Edwoth gør når han skriver "med alle de sager TC har i øjeblikket". Det er jo mindst ligeså korrekt som denne ytring. Jeg synes ikke det er i orden at skrive sådan noget hvorfor jeg reagerer på det.
|
|
|
Jeg havde lovet at holde kæft, men ovenstående er simpelthen grotesk.
Jeg har ikke nogen sag mod Yousee i nævnet. men jeg har truet dem med det, fordi det har taget dem samlet 8 måneder at refundere for en defekt hd boks og sende en ny. Men iht. jeres kundeopfattelse, er det vel ganske ok, og bare noget kunden skal acceptere? Og igen: hvorfor skal jeg ikke benytte mig af forbrugerklagenævnet i sådanne sager, når det er det de er der for...
Men jeres opfattelse af forbrugerklagenævnet er jo heldigvis ret kendt efterhånden.
Og lad os lige slå en ting fast: I har flere sager i forbrugerklagenævnet (hvilket nævnet har bekræftet), så det var ikke noget med overdrivelse.
Endnu engang: det er jer, der har dummet jer, så lad være med at køre den af på jeres kunder, både forhenværende og nuværende.
|
|
|
Så er der også den helt nye tråd der er oprettet i forbindelse med køb af nyt TV. Og ikke at forglemme, en hjemmeside hvis grundlag netop er dine erfaringer/råd/debat med forbrugerkøb.

__________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
|
| Sendt: 04 April 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Jeg havde lovet at holde kæft, men ovenstående er simpelthen grotesk.
Jeg har ikke nogen sag mod Yousee i nævnet. men jeg har truet dem med det, fordi det har taget dem samlet 8 måneder at refundere for en defekt hd boks og sende en ny. Men iht. jeres kundeopfattelse, er det vel ganske ok, og bare noget kunden skal acceptere? Og igen: hvorfor skal jeg ikke benytte mig af forbrugerklagenævnet i sådanne sager, når det er det de er der for...
Men jeres opfattelse af forbrugerklagenævnet er jo heldigvis ret kendt efterhånden.
Og lad os lige slå en ting fast: I har flere sager i forbrugerklagenævnet (hvilket nævnet har bekræftet), så det var ikke noget med overdrivelse.
Endnu engang: det er jer, der har dummet jer, så lad være med at køre den af på jeres kunder, både forhenværende og nuværende.
|
|
|
Hvis din retorik og generelle fremtoning overfor Yousee har mindet bare en smule om den vi har oplevet kan jeg godt forstå at sagen ikke er løst da dette sandsynligvis ikke gavner dit problem hos dem.
Jeg synes vi skal stoppe den her. Der er vist ikke tvivl om at ingen af os er glade for sagen her. Jeg reagerede fordi jeg synes du skriver noget usagligt og du mener sandsynligvis det samme om mig.
Tillykke med din sejr i klagenævnet. Du har opnået det du ville og nu synes jeg vi skal lade det ligge.
|
| Til top |
|
| |