| Forfatter |
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3044
|
| Sendt: 27 Januar 2014 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej usse.
strømforsyningen i et alm. dansk hjem er ( måske) netop god nok.
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 27 Januar 2014 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strukturen skrev:
Enig. Strømkabler er noget af det sidste man kan, ikke skal , forsøge sig med om man kan ændre
ved sit anlæg og de enkelte komponenters
egenlyd Det har virket for mig, men det er Xindak og det skulle være det billigste, så vidt jeg ved? Om det vil ændre sig
hvis jeg brugte
strømkabler til 5000kr meteren eller mere, det vil altid stå i det uvisse...? For så meget uvenner er jeg ikke endnu med mine
surt tjente penge, og
havde jeg dem, så ville jeg nok hellere bruge dem på bedre komponenter netop i anlægget
For mange år siden var jeg vidne til en Ferrari der gik i stå på ringgaden i Aarhus. Bilen blev bakset ind til siden, mine
kollegaer og jeg gik over for at
kigge. De på denne fantastiske flotte bil med de imponerende hestekræfter og dermed hurtige bil, jeg for at se denne lækre
kvinde der kørte den, og
får at grine indvendigt i mig selv, at selv sådan et mesterstykke af bil, som alle andre uanset pris, kan bryde sammen.
Hvor ville det være lækkert med det gamle konfirmationsanlæg, strømkabler til 10 tusinder af kroner monteret, og lyden af
High-End
|
|
|
Xindaks strømkabler virker også fint her, de er testet op mod meget dyrere konkurrenter og vandt duellen __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2014 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej forum.
hvis man går ud fra at hifiproducenter bygger deres apparater med den samme strøm folk har i deres hjem, er svageste led vel næppe strømkablet. hvis det skulle være tilfældet, må de jo i såfald have optimeret alt andet der kommer efter kablet i forstærkeren, og hvad skulle de i såfald have optimeret efter? det ville blive en dyr proces,så nej det tror vi ikke på.
mvh nils.
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 27 Januar 2014 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
hej usse.
strømforsyningen i et alm. dansk hjem er ( måske) netop god nok.
mvh nils |
|
|
Tror næppe at kvaliteten af kablet-trækket er af samme kvalitet :D __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 27 Januar 2014 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke gå ud fra det er den samme strøm alle steder, Der vil alt tid være forskellige støj kilder osv osv fra sted til sted.
Og de optimere vel lyden med den strøm de nu engang har.
Det er måske grunden til at det selv samme udstyr og kabler kan opfattes forskelligt fra sted til sted og ser ud til at virke hos
nogen og ikke hos andre.
Men vi menesker ikke ved alt og vi gør jo stadig den ene opdagelse efter den anden hele tiden og med hensyn til lydgengivelse
og strømkabler tror jeg ikke at vi kan måle det som sker med lyden endnu
Okay det er så min teori og jeg har nok sat mig selv op til at få nogen af disse __________________ Vi hører alle forskelligt
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 27 Januar 2014 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey. Efter, at anlæget er gået over til GRØN ernergi , kan det tydeligt ses på strømregningen. Men denne rene - sprængfyldte Grønne strøm , modarbejder så tilfældet indkøb af kostbare strømkabler . Da denne rene luftige grønne strøm , er som balsam - det er som et fest fyrværkeri af fluidum alla ren kildevand , for den sarte øregang
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 Januar 2014 kl. 03:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
Mit indtryk er at man skal passe på med at koble lavimpedant til nettet. |
|
|
Hvordan skal det forstås?
MVH.
Niels
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2014 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej usse.
er der ikke noget selvmodsigende i, at elkablet til forstærkeren, er af dårligere kvalitet end den efterfølgende forstærker det føder ? (med mindre forstærkeren først er bygget med et kvalitets-kabel, hvorefter det så er udskiftet med et "dårligt" kabel).
mvh nils
|
| Til top |
|
| |