| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGTF skrev:
...og det næste må vel være at hifi entusiaster også kan høre forskel på USB kabler.  |
|
|
Usb kabler har jeg ikke prøvet, har alle jer der ikke kan høre forskel på noget som helst overhovedet prøvet mon? 
Og hdmi kabler er der jo overhovedet heller ingen forskel på siger eksperterne (hvem de end så er). . Men selv med hidmi kabler kan man faktisk får en hovsa oplevelse  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig virker det også helt gak at man skulle kunne høre forskel (endda tydeligt) på strømkabler -og ja jeg har forsøgt mig
med det.
Men netop det at alt logik og teori for mig peger på at der ingen forskel er, gør mig måske så forudindtaget at jeg ikke kan/VIL
høre nogen forskel?
|
| Til top |
|
| |
Berdel Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2012 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGTF skrev:
...og det næste må vel være at hifi entusiaster også kan høre forskel på USB kabler.  |
|
|
Jo jo, det er også set
http://www.computeraudiophile.com/f6-dac-digital-analog-conv ersion/oh-look-new-usb-cable-thread-14170/
Men som altid kan man nok ikke høre det med mindre man har tilpas dyrt anlæg, og er man ikke stærk i troen, så dukker
forbedringen også først op, når kablet er tilspillet og/eller har sat sig (tilspillningstiden passer som hovedregl med at de
14 dags fuld retur ret er overstået)
|
| Til top |
|
| |
Lars.no.1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke nogen forklaring der kan tilfredsstille masserne, men eget gæt er kvalitet i materialer, gode stik og
isolering betyder mindre støj. Jeg har et Nordost Blue Heaven USB kabel og der er tydelig forskel på det og et til 20 kr. Men
jeg bruger også en DAC til 15000kr., ved ikke om det kan høres på en DAC til 1000kr.. Det er jo en spænding der løber
gennem kablet, så hvorfor skulle digitalkabler ikke være forskellige ? Som sagt kommer kabler til sidst på listen, der er en
del at hente på et godt anlæg, men kræver kritisk lytning og analyse inden dom. Kan man intet høre i forbedring, så fred
være med det eller også er det tid at tage vatpinden frem  .
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det bør ikke kunne lade sig gøre. Det er kun en filflytning og ikke andet.
Nå tilbage til emnet.
|
| Til top |
|
| |
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåja der er et eller andet med en sten og et glashus... Hvis man kigger på dit eget anlæg, så kan man se du heller ikke er undtaget en vis voodoo magi! Så hvorfor du stejler her, forstår jeg ikke. Der er selvfølgelig lige så stor forskel på USB kabler som alle andre kabler. Men igen, hvis anlægget maler med for brede pensler, hører man det selvfølgelig ikke. __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det undre også mig og har gjort det alle de år jeg har været herinde (og det er mange), at folk ofre flere månedlønninger på kasserne og så fødre man dem med et billigt uskærmet lakrids kabel til 10-20 kr.
Det hænger slet ikke sammen i min snævre hifi verden. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
Nåja der er et eller andet med en sten og et glashus...
Hvis man kigger på dit eget anlæg, så kan man se du heller ikke er undtaget en vis voodoo magi!
Så hvorfor du stejler her, forstår jeg ikke.
Der er selvfølgelig lige så stor forskel på USB kabler som alle andre kabler. Men igen, hvis anlægget maler med for brede pensler, hører man det selvfølgelig ikke. |
|
|
Jeg stejler såmænd ikke, men det er en sjov diskussion og jeg savner reeel dokumentation på de fremsatte påstande.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - har du dokumentation for dine kabel hævere? Ud over at du, som os andre "troende", må kunne HØRE en forskel?
__________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGTF skrev:
| Jeg stejler såmænd ikke, men det er en sjov diskussion og jeg savner reeel dokumentation på de fremsatte påstande. |
|
|
Er du læge ??
Der står på æsken at det virker, er det ikke nok. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Lars.no.1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har til gengæld ikke fattet små klodser der løfter kabler fra gulvet, MGTF lad os få en god forklaring. Hvordan lød
højtalerne før dine 12 magiske og sikkert ikke billige klodser kom på og løftede lyden op fra plankegulvet ? Fedt anlæg
iøvrigt.
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
Ok - har du dokumentation for dine kabel hævere? Ud over at du, som os andre "troende", må kunne HØRE en forskel?
|
|
|
Nu har jeg vist aldrig påstået jeg ikke kan høre forskel på netkabler. For mig fremstår netkabler som filtre.... ikke andet. Jeg går mere ind for netfasning og RF filtrering. Træklodserne forhindre blot højtalerkablerne i at vibrerer på trægulvet. Det er nemlig nogle hårde s....de kabler. Såmænd ikke andet. Intet voodoo her.
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Er du læge ??
Der står på æsken at det virker, er det ikke nok. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGTF skrev:
Nu har jeg vist aldrig påstået jeg ikke kan høre forskel på netkabler. For mig fremstår netkabler som filtre.... ikke andet. Jeg går mere ind for netfasning og RF filtrering. Træklodserne forhindre blot højtalerkablerne i at vibrerer på trægulvet. Det er nemlig nogle hårde s....de kabler. Såmænd ikke andet. Intet voodoo her. |
|
|
Der er også mange netkalber der fungere som netstøjsfilter, dem kan jeg ikke anbefale, da mange apperater ikke kan lide dem har jeg oplevet.
Køb godt skærmet netkabel og lad værre at bruge en formue på dem, det er nemligt slet ikke nødvendigt for at få bedre lyd end med de medfølgende lakrids kabler. . Brug også gerne en flok ferritkerner på de kabler der ikke er skærmet som feks kabler der føder stømskinden. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGTF skrev:
Nu har jeg vist aldrig påstået jeg ikke kan høre forskel på netkabler. For mig fremstår netkabler som filtre.... ikke andet. Jeg går mere ind for netfasning og RF filtrering. Træklodserne forhindre blot højtalerkablerne i at vibrerer på trægulvet. Det er nemlig nogle hårde s....de kabler. Såmænd ikke andet. Intet voodoo her. |
|
|
Men du bruger dem som filtre, så må du jo også kunne høre forskel, hvor ligger pointen ellers? Ingen voodoo siger du og kræver dokumentation, men du har så fuld belæg for at sige vibrationer forplanter sig til kablet, så må du jo kunne høre forskellen og ikke mindst dokumentation som du ihærdigt kræver af andet udstyr? Du skyder i alle retninger uden hold i noget... __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er der også forskel på USB kabler. Ikke fordi jeg selv har prøvet det at teste en forskel, men ud fra en naturlov der siger at noget der er
forskelligt, modsat en tro kopi eller en klon, vil have forskellige egenskaber. Så er det fløjtende ligegyldigt om det er et digital kabel eller et analog
ditto. Det er stadig en elektronstrøm eller en bølge om man vil der bevæger sig fra A til B. Under den vandring, ved kabler med forskellige egenskaber
vil der være en eller anden form for forskel. Hørbart eller ej for det menneskelige øre betyder i den henseende ikke noget. Der vil være en forskel.
Hvor mange mennesker er der på jorden? Der er lige så mange forskellige næser som der er mennesker. Sjovt nok. Det kan vores øjne og hjerne godt
detektere. Jeg har ingen dokumentation for min påstand. Jeg mener bare det er logik. Jeg kan iøvrigt ikke høre mere forskel på kabler end alle Jer
andre.
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
MGTF skrev:
Nu har jeg vist aldrig påstået jeg ikke kan høre forskel på netkabler. For mig
fremstår netkabler som filtre.... ikke andet. Jeg går mere ind for netfasning og RF filtrering. Træklodserne forhindre blot
højtalerkablerne i at vibrerer på trægulvet. Det er nemlig nogle hårde s....de kabler. Såmænd ikke andet. Intet voodoo her.
|
|
|
Men du bruger dem som filtre, så må du jo også kunne høre forskel, hvor ligger pointen ellers? Ingen voodoo siger
du og kræver dokumentation, men du har så fuld belæg for at sige vibrationer forplanter sig til kablet, så må du jo kunne høre
forskellen og ikke mindst dokumentation som du ihærdigt kræver af andet udstyr? Du skyder i alle retninger uden hold i
noget...  |
|
|
Dine postulater er intet mindre end forkerte. Du har ikke forstået pointen. Rasle rasle rasle rasle....kan du høre det ? For det
kan jeg.  Og ja jeg mener at kunne høre forskel på netkabler. Jeg har ikke påstået andet. Men det er så lidt at jeg ikke vil
satse alle mine penge der. Der er andre ting der er vigtigere i kæden, nemlig komponenter af høj kvalitet. Uden dem ingen lyd.
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
Selvfølgelig er der også forskel på USB kabler. Ikke fordi jeg selv har prøvet det at teste en forskel, men ud
fra en naturlov der siger at noget der er
forskelligt, modsat en tro kopi eller en klon, vil have forskellige egenskaber. Så er det fløjtende ligegyldigt om det er et
digital kabel eller et analog
ditto. Det er stadig en elektronstrøm eller en bølge om man vil der bevæger sig fra A til B. Under den vandring, ved kabler
med forskellige egenskaber
vil der være en eller anden form for forskel. Hørbart eller ej for det menneskelige øre betyder i den henseende ikke noget.
Der vil være en forskel.
Hvor mange mennesker er der på jorden? Der er lige så mange forskellige næser som der er mennesker. Sjovt nok. Det kan
vores øjne og hjerne godt
detektere. Jeg har ingen dokumentation for min påstand. Jeg mener bare det er logik. Jeg kan iøvrigt ikke høre mere forskel
på kabler end alle Jer
andre. |
|
|
Din påstand er også noget vild.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sjov debat efterhånden
Lad os antage at alle netkabler lyder ens, men gør de nu også det
her er 5 eksempler på netkabel opbygning, lyder de mon ens ? giv et bud
Lapp netkabel:
opbygning som findes i mange bedre netkabler, er nærmest standard:
Arcolink 6 n kobber:
Shunyata helix opbygning:
Nordost Valhalla:
Skal vi prøve det samme med signal og højtalerkabel, mon de også lyder ens uanset matrialevalg og kabelgeometri
da der jo her er tale om ren placeboeffekt  med de dersens kabler, ifølge dem som ikke kan høre forskel.
Det standpunkt er jeg ikke enig i, da jeg godt kan høre forskel på forskellige kabler, men jeg står helt klart af, på
kabler til både 4 og 5 ciffrede beløb i den høje ende, men forskel det er der sgu
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2013 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGTF skrev:
Dine postulater er intet mindre end forkerte. Du har ikke forstået pointen. Rasle rasle rasle rasle....kan du høre det ? For det kan jeg. Og ja jeg mener at kunne høre forskel på netkabler. Jeg har ikke påstået andet. Men det er så lidt at jeg ikke vil satse alle mine penge der. Der er andre ting der er vigtigere i kæden, nemlig komponenter af høj kvalitet. Uden dem ingen lyd. |
|
|
Serøst? Du vil påstå, at dine højttalere er så flimsy, at de får dine kabler til at larme så du kan høre det? Komponenter af høj kvalitet siger du, Well... For det er ikke lydtrykket, lige så lidt som en kugle kan flytte en person i en film - fysisk umuligt! __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |