Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: LP indercover? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Prasmus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 November 2013 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har kunnet se, i nogle ældre tråde, at mange har købt ovenstående samt andet tilbehør hos protected.de.

Er det stadig et godt sted at købe ind, og hvordan med dansk moms ?
Der er jo noget med, at hvis en EU butik sælger for mere end for et vist beløb til Danmark, så skal de afregne dansk moms.

Så mine to spørgsmål er som sådan :

1) Er der et bedre sted at købe LP inderposer (vi snakker i mænger på 300-500stk) ?
2) Den pris de oplyser på hjemmesiden + forsendelse, er det den faktiske pris (uden overraskelser) ?

Mvh Peter

Til top Vis Prasmus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prasmus

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 November 2013 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hej Prasmus

Jeg har bestilt og modtaget fra protected, og er tilfreds med kvalitet og service... Og der var ikke yderligere overraskelser...
Ellers kan jeg anbefale HighEnd sound

Med vanlig venlig hilsen
Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2013 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Hej Prasmus,

Kan tilslutte mig ovenstående. Ingen overraskelser. Bemærk, at inderposerne fås i to kvaliteter. Det er værd at købe den dyrere kvalitet.

Er i øvrigt forundret over, at du kan spørge til dansk moms? Det indre marked har nu eksisteret i næsten 21 år, og det har jo netop sikret varernes fri
bevægelighed, så når du har betalt moms i et EU-land, så skal du ikke svare moms i et andet EU-land, også selv om der er forskel i momssatserne.
Hvordan kan det dog være undsluppet din opmærksomhed de sidste 21 år
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Sendt: 13 November 2013 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Vinylpladen.dk handler også inner sleeves. Har mærkeligt nok kun en dyr model selvom de skriver at de har flere modeller.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

Prasmus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2013 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres hurtige svar.

Meget rart med så positive tilbagemeldinger og samtidig nogle alternative steder at handle, hvis man kun lige skal have en sjat eller noget specielt som ikke lige fårs på protected.de.

Analogueman:

Korrekt angående EU og moms og så alligevel ikke, hvis reglerne ikke er ændret det sidste års tid.
Hvis en butik sælger for mere end et vist beløb til Danmark, så skal de principielt trække deres nationale moms fra og opkræve dansk moms (fra køber), det er en speciel regel Danmark har (måske også flere lande?). Denne regel gør, at nogle, f.eks. store boghandler i England, slet ikke sender til Danmark, da det ekstra regnskab med moms koster dem så meget, at de mener det ikke kan betale sig for dem.

Tror du mig stadig ikke, så check f.eks. www.dr.dk/Nyheder/Ligetil/Dagens_fokus/Indland/2012/04/18113 729.htm hvor der næsten øverst står: - citat - "Store udenlandske net-butikker i EU-lande skal betale dansk moms, når de sælger varer til danske kunder."

Jeg ved ikke hvad der sker (om det er køberens eller butikkens problem), hvis en udenlandsk butik sælger for for meget, men ikke husker den danske moms, så meget er jeg ikke inde i reglerne.

Mvh Peter

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 13 November 2013 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Peter,

Jeg tror dig skam, og jeg kender godt reglen, men har aldrig set den anvendt i praksis, hvorfor jeg i bund og grund anser den for betydningsløs. Hvis
en erhvervsdrivende bosat i et andet EU-land har solgt for mere end 280.000 kr. i det forudgående kalenderår til danskere (i DK), så skal den
erhversdrivende momsregistreres i DK og opkræve dansk moms (altså 25 pct.) ved salg til DK.

Alt andet lige, må det være sælgers (altså den erhvervsdrivendes) ansvar at opkræve korrekt moms. Jeg kender ikke retspraksis (hvis der
overhovedet er nogen, og jeg vil ikke bruge tid på at tjekke), men som køber må du gå ud fra, at den erhvervsdrivende opkræver korrekt moms, og
da du sandsynligvis hverken har viden om eller kan få indsigt i den erhvervsdrivendes omsætning til DK, vil du i udgangspunktet kunne påberåbe dig
at have handlet i god tro.

Der må være ganske mange europæiske internetforhandlere, der har væsentlig større omsætning til DK end 280.000 kr., men jeg har aldrig hverken
hørt eller set, at de opkræver 25 pct. i moms, når de sælger til DK. De danske myndigheder har nok ikke de store muligheder for at kontrollere
endsige pålægge udenlandske virksomheder momsregistrering i DK, hvorfor jeg tror, de helt undlader at beskæftige sig med problemstillingen. Det vil
også hurtigt skabe politiske problemer i forhold til det danske EU-medlemskab og intentionerne om varers og tjenesteydelsers fri bevægelighed.

Det kan egentlig undre, at man har reglen, når den tilsyneladende overhovedet ikke håndhæves? Nå, det er en helt anden diskussion

Prasmus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2013 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

Analogueman:

Du har ganske givet ret i, at det ikke kan være mit problem, det er jo nogle forhold jeg på ingen måde kan kontrollere.

Jeg har googlet mig til, at skat faktisk har kørt noget kontrol som forsøg i 2011 og så udvidet forsøget til 2012 også, hvad der derefter er sket har jeg ikke fundet noget om. I 2011 lykkedes det dem at få et to cifferet million beløb hjem på manglende moms betaling, men det er lidt uklart om det blot var fra dansk ejede webshops med dækadresse, hosting og domain i udlandet.

Mvh Peter

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 November 2013 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

amazon.co.uk lægger dansk moms på hvis man har en hjemlig adresse.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Peter ht-byg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 November 2013 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Der mange butikker i udlandet der ligger dansk moms på, jeg har handlet med en del af dem.
Til top Vis Peter ht-byg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter ht-byg

Prasmus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2013 kl. 06:19 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg vil bare slutte med at fortælle, at jeg nu har fået mine vare fra protected.de uden problemer.

Betalte med paypal og havde mine vare 5 dage senere. Af en eller anden grund havde DHL min pakke på en tysk pakkecentral i 2 dage, på trods af, at jeg ikke vil mene den sådan kunne blive væk, den var på størrelse med et køleskab (den indeholdt også nogle opbevarings bokse og de fylder!).

Mvh Peter

Grev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 November 2013 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Dejligt dine vare er kommet sikkert i hus.
Til top Vis Grev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grev

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 22 November 2013 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Prasmus skrev:
Hej igenJeg vil bare slutte med at fortælle, at jeg nu har fået mine vare fra protected.de uden problemer. Betalte med paypal og
havde mine vare 5 dage senere. Af en eller anden grund havde DHL min pakke på en tysk pakkecentral i 2 dage, på trods af, at jeg ikke vil mene den
sådan kunne blive væk, den var på størrelse med et køleskab (den indeholdt også nogle opbevarings bokse og de fylder!).Mvh Peter

Ja, det svarer sådan nogenlunde til mine oplevelser de gange, jeg har handlet hos Protected.de. Varen er 4-5 dage undervejs, hvilket vel sådan
nogenlunde svarer til den tid, som det tager postvæsenet i DK at få en pakke fra fx Odense til Svendborg

Måtte du iøvrigt betale dansk moms eller sparede du 6 procentpoint og kunne nøjes med tysk moms på 19 procent?

Prasmus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2013 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Skal nok lige pointere, at jeg ikke er utilfreds med leveringstiden, den synes jeg er helt fin.
Alle vare var også rigtig godt emballeret, så jeg har ingen klager over noget og er kun meget tilfreds. Køber klar hos dem igen, skal bla. have nogle flere opbevarings bokse.

De opkrævede tysk moms på 19%, så enten sælger de ikke så meget til Danmark, eller også glemmer de den danske moms.

Mvh Peter

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 November 2013 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

"Glemme den danske moms"...? Fy ha... En handelsblokering på det frie EU-marked...Hmm

Dejlig at høre, at du også har fået en positiv oplevelse

Fortsat vanlig, men bestemt venlig hilsen

Struktøren

Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes