| Forfatter |
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 20 November 2013 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kabeltråd der har taget et sidespor. A rare find indeed...
Svalle325 - Har du været inden på sidens køb, salg, bytte del?
Der kan du også finde dig nogle ganske fine kabler til den pris du har afsat.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3047
|
| Sendt: 20 November 2013 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej svalle325.
hvad med at finde nogle gamle lakridsslanger (fra 80érne eller før), fra den gang kobber var kobber, du ved dem med plasticindstøbte stik. du kan finde dem på loppemarkeder til 20kr.
dette er det eneste generelle råd du kan få omk. kabler, for hvad der er bedst i netop dit opsæt, må dine øre afgøre.
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 November 2013 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
hej svalle325. hvad med at finde nogle gamle lakridsslanger (fra 80érne eller før), fra den gang kobber var kobber, du ved dem med plasticindstøbte stik. du kan finde dem på loppemarkeder til 20kr. dette er det eneste generelle råd du kan få omk. kabler, for hvad der er bedst i netop dit opsæt, må dine øre afgøre. mvh nils |
|
|
20,- kr.????, er du da skrupravende sindssyg???    Har 1 Kg af dem herude på jobbet, ovenikøbet med forgyldte stik...... Så´n et må svalle da få ganske gratis    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 20 November 2013 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan...
Nu er du bleven rådgivet om nye kabler til maks. 500,-, du er bleven fortalt at der også er mulighed for brugte indenfor budgettet... Du kan få nogle gratis, ude fra Boyds arbejde...
Spændende at følge med i, hvad du faktisk vælger...
God jagt... eller som man siger... "Knæk og bræk"
Sunshine after a frozen night... Oh happy day...
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 21 November 2013 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rothwell The River kan varmt anbefales… Ja, ja det ser ikke ud af så meget og prisen gør at mange snobber opad på den
bekostning. Men det skal man ikke lade sig narre af. Til prisen er der fuld valuta. The River behøver bestemt ikke at
skamme sig i forhold til mange overpriced kabler…. Tværtimod! Jeg købte mit brugt for små kr. 225,- og ville med glæde give
fuld pris for dette budgetkabel!
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 21 November 2013 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg vil nu også melde mig ind under Am-fanerne.
Skiftede fra Nordost red dawn, den første model. Jeg er på ingen måde skuffet.
Og årsagen var egentlig at jeg ville køre aktivt med 3 effekttrin og dertil var det en meget billig tilgang.
Det var ikke meningen jeg skulle køre med AM efterfølgende, men ud røg NO og nu sidder der 3 sæt fra AM.
Her virker, og blev naturligvis prøvet af inden jeg skiftede til aktiv.
Jeg synes de lyder mere organiske/analoge med mindre kant end NO.
Og med aktiv deling kan jeg så tweake mere, men ikke ændre klangen forstås.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 21 November 2013 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nævnt tidligere i tråden, så har jeg bestilt et sæt og skal ned og hente det i morgen på posthuset. Så jeg er da spændt. Er dog frustreret  over, at man vælger et posthus i Kvickly en kilometer fra hvor jeg bor, når jeg har et posthus 50 meter fra mig. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2013 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fagre nye tider... Vær nu glad for at du har en indkøbsmulighed tæt på...
Glæder mig til at høre din oplevelse.... Om det bliver et AM AH... Eller AK AM...
God fornøjelse
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2013 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak. Skal nok komme med min oplevelse. Skal nok ikke klage, men lige dette er dog skørt. Men ellers har jeg ikke langt til noget i det hele taget. Føtex, Rema 1000, Fakta og Netto inden for 300m. Så jeg skal da ikke klage og har et helt center 500 meter borte. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 22 November 2013 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn.
Tror vi bor tæt på hinanden :-)
Hvis du vil prøve flere AM af i din kæde, har jeg 2 liggende der ikke pt. er i aktion :-)
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2013 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... I har samme lokalitet, Køvenhavn... Så, ja, i bor tæt på hinanden, og 1 million andre
Dejligt med masser af indkøbsmuligheder... til dagligvarer... At tænke sig, for 30-40 år siden var der Hifi forretninger i næsten hver flække af det danske land... Nu er de også spredt... men det er for vejr og vind nærmest . Godt vi har nettet...
Jeg har en daglig brugs, og en bager... Ellers er det 8 km. væk, før der kommer noget med godaw i... Nå... dette er off topic... Mens vi venter på en real life oplevelse
God weekend... når I kommer så langt
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 22 November 2013 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strukturen skrev:
|
God weekend... når I kommer så langt
Struktøren |
|
|
I lige måde...... Er der om 3 timer  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2013 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ... Så er jeg hurtigere... En halv time endnu... .
Men tak og i lige måde .
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2013 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strukturen skrev:
Fagre nye tider... Vær nu glad for at du har en indkøbsmulighed tæt på...
Glæder mig til at høre din oplevelse.... Om det bliver et AM AH... Eller AK AM...
God fornøjelse
Struktøren |
|
|
Så fik jeg lyttet en del til AM signal kablet. Først mellem dac og pre og derefter mellem pre og effekt. Her sidder der til dagligt et sæt StripLine fra LC-Audio begge steder. Det er absolut et godt kabel. I forhold til StripLine, er det lidt mere tilbageholdende.....eller også er det StripLine, der gokker den mere af i anslag og dynamik og dermed markerer det lidt. StripLine er meget fast og præcist i sin spillestil, her er AM lidt mere "blødt", men dog ikke sløret eller slapt af den grund. Det er meget detaljeret og klinger rigtigt godt ud med fine overtoner. Mellemtonen er meget kontant på StripLine, men virker lidt lavmælt på AM, men ikke slank eller tynd. Men der er dog slam og dynamik, når det er der i musikken, så StripLine er måske en anelse bastant i stedet for. Men det er svært at blive enig med sig selv her. Bassen var jeg lidt længe om at finde ud af. Men her er Am på lige fod med StripLine på de fleste punkter. Her er StripLine lidt hårdere i anslagene, men de enkelte svirp fra strengene høres fint på Am også. StripLine er ganske ørevenligt i klangen pga det er så præcist. AM kablet har heller ikke tendenser til at klinge, så behageligheden forsvinder. Generelt er det godt opløst og rummeligt. Musikken var til del jazz. Og så spillede jeg Marilyn Mazur's Drum Duo samt Leonard Cohen's Old Ideas. Der blev også spillet Diallo's Thoughts of You og Oganic Paste In your Face. Ja, det vat det.
Der er nu også blevet hørt en del klassisk musik, siden dette blev skrevet. F.eks er orgel musik let at lytte til med dette kabel. Strip Line kablet er meget stramt i den dybeste del af bassen, så den fysiske del af dette område dæmpes lidt. Med AM kablet, knager det mere i møbler og døre + at man også kan mærke det på buksebenet, når Udstillings Billeder på Dorian sættes på. Der blev også spillet Beethovens Piano sonatas Moonlight * Appassionata * Waldstein og Shostakovics String Quartets (Complete) Volume 4. Her er der en masse fine detaljer og rum info, samt en fin klang. En plade som Tanita Tikaram's Everybodys Angel og Crash Test Dummies's And God shuffled his Feet, er varmere og fyldigere i klangen med AM end med Strip Line, som godt kan få disse 2 plader til at være lidt lyse i det. AM kablet sidder stadig mellem dac og pre. Det funker rigtigt godt i min sammensætning. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Glad...? Tilfreds...? Pengene værd...?
Fortæl fortæl fortæl...
Med venlig hilsen
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2013 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strukturen skrev:
Hmm... Glad...? Tilfreds...? Pengene værd...?
Fortæl fortæl fortæl...
Med venlig hilsen
Struktøren |
|
|
Er tilfreds og det er pengene værd. Det er et lækkert kabel. Stikkene troede jeg til at starte med var af plast, men det er metal. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2013 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
......har tilføjet lidt mere i min oplevelse af AM kablet lidt tilbage i tråden. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 14 December 2013 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at høre dine videre kommentarer omkring det. Har ønsker mig et i julegave, så det bliver spændende om jeg får det og
evt. hvordan det lyder  Umildbart passer din beskrivelse godt til det jeg ønsker! __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |