Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Skal jeg skifte mine rør?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cymon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej alle!!

Jeg er den lykkelige ejer af et sæt Copland For. CSA 303 og Effekt. CSA 515 og et sæt nye Aurum Cantus Vollaer..

Det spiller lige efter mine ører! Bortset fra at jeg syns det er begyndt at blive lidt "loose" i bassen mangler lissom det sidste "punch"

Kan slidte rør gå ud over bassen alene eller ville det kunne høres over hele spektret??  For jeg synes der er fin transparens i diskant og mellemtone...

btw så er det 6922/ECC88 rør i linie delen på forforstærkeren, og jeg tror de har spillet en del mere end de 2000 timer som copland skriver de skal kunne holde til i manualen..

der er også rør i effekt forstærkeren men de sidder ikke i signalvejen de leverer vidst bare en eller anden jævnspænding...

Til top Vis Cymon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cymon

Cymon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

...Well jeg ku' sku ik' vente på et svar så jeg ringede til Copland snakkede med en super flink fyr der fortalte vidt og bredt..

han sagde at man først ville kunne høre det i bas og diskant, så da mine Vollaer er noget nær verdens klasse i diskanten er det måske derfor at jeg ikke syns det var problematisk der

Så ka jeg lige tilføje at han også sagde at man ikke skal justere når man skifter rør i copland fordi de er selvjusterende der er simpelthen et kredsløb der tvinger rørene til at give den rette mængde strøm lige meget hvad...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Ja, det er da et par solide standerhøjttalere du har - 21kg stk !

http://www.passionhifi.com/volla.htm

Hvis du selv kan skifte rør, er det jo egentlig meget enkelt, da du jo kan købe et sæt nye rør, og sammenligne direkte.
Er forskellen lille, kan du jo køre lidt længere inden du skifter.

Du kan måske kompensere i bassen, ved at flytte højttalerene lidt tættere på bagvæggen. Det giver lidt niveau, men ikke nødvendigvis bedre bas.

Cymon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet Spencer!!

Det er absolut ikke niveau jeg mangler det er mere sprødhed og punch så Vollaerne er havnet nærmest midt i stuen, et godt stykke fra bagvæggen.

Det har kostet adskillige opvaske og en mængde flid fedt og snyd at bringe orden i WAF faktoren igen. Det gik vidst for denne gang selvom hun tog et par skridt baglæns da hun så hvor store de er i virkeligheden og så plantet midt i en lille sture :)

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 November 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Min erfaring er at de sagtens kan holde længere end 2.000 timer. Mange mener omkring 10.000 timer og jeg har endda hørt tale om over 50.000 timer for småsignalrør som ikke køres hårdt.

Men at de forringes over tid er der nok ikke tvivl om - jeg har en Copland 301 og kører nu på 3. år med samme rør i liniedelen (Siemens) og de slår stadig mange nye rør med flere længder. Så foreløbig skifter jeg ikke ;o)

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes