Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Denon 1920 DVD til Denon AVR-3806 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim G
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

-> Peter Pan

Jeg tilslutter mig Toolate. HDMI er velgnet til overførsel af billedsignaler, og er en nødløsning til digital lyd. Brug et coax digitalkabel med SP/DIF til lyden.

Venligst

Kim

Til top Vis Kim G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim G Besøg Kim G's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Ja i har jo nok ret, men når mit nye grej indeholder de nyeste landevindinger vil jeg jo også derne udnytte dem. Nå hdmi bøsningerne forsvinder jo ikke, så de kan jo bare tages ibrug hvis vi bliver klogere.

Tak skal i ha'.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Acer

Jeg kan ikke lide dit nye Avatar, skal jeg ikke lave et der passer bedre til den rare person jeg tror du er ? 

Her et der er meget bedre   

, hvad er der nu galt med min avatar ?  Syntes da selv den er ret cool

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også anbefale dig at køre component direkte fra dvden og op i dit B&O, samt bruge Coax udgangen på dvden til din 3806, men må man spørge, hvorfor du har valgt den "billigere" denon?
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:
Jeg vil også anbefale dig at køre component direkte fra dvden og op i dit B&O, samt bruge Coax udgangen på dvden til din 3806, men må man spørge, hvorfor du har valgt den "billigere" denon?

Hvis du med den billigere denon refererer til denon 1920 må svaret være, at det er en kanon maskine, der jævnfør diverse fora har et mere detaljeret billede end ex. panasonic s97.

Skal den ikke bruges til andet end dvd, så ser jeg ingen grund til at bruge flere penge på ex. 2910'eren.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Hej wamba

Ja svaret som du ser her over, er også hvad jeg har læst mig frem til. Det er Denon Link der tilsyneladende er forskellen på de dyre DVD'er.

Og tak for jeres indlæg.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

HTPC skriver

Jeg tror ikke at AVR-3806 kan konvertere fra HDMI til analog. Ifølge en tyske hjemmeside står der at den kan konvertere fra analog video til HDMI, men der står ikke noget om den kan konvertere den anden vej, så det kan den højst sandsynlig ikke og derfor kan du ikke gøre som vist på dit ledningsdiagram.

Men generelt er det også en dårlig idé at bruge S-Video, når DVD afspilleren kan sende et RGB signal ud via scart. RGB er langt bedre en S-Video, det ville være en skam at købe en god DVD afspiller og så kun bruge S-Video.

Men omvendt ser det ikke ud til at AVR-3806 understøtter RGB, så hvis du vil køre igennem receiveren, så må du nøjes med S-Video indtil du får et TV med HDMI eller Component indgang. Men så bliver du nok nødt til at køre S-Video fra DVD til receiver og så S-Video videre fra receiver til TV. HDMI overførsel af billede fra DVD-afspiller må vente indtil du får et TV med HDMI og hvis det alligevel skal konverteres fra HDMI til S-Video i receiveren, så kan du lige så godt køre S-Video hele vejen.

Jeg ved ikke om du stadig kan overføre lyd via HDMI mens du overfører billede via RGB eller S-Video, men ellers kan du bare tilslutte et SPDIF kabel til digital lyd immellem DVD og receiver indtil du får et HDMI TV.

Alternativ skal du køre RGB billede dirkte fra DVD scart til TV scart, uden om receiveren, her vil du opnå det beste billede, men kan ikke bruge receivereen som krysfelt og få receverens menuer op på TV'et.

Mvh.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

K, har selv 1710, og jo, den er skam af fin kvalitet, men hvis man også tænker lidt på gengivelse af 2 kanals, så har man altså noget at hente i 2910, 3910.

Men grænsen skal self. stå et sted :)

Var absolut heller ikke ment som kritik til det fine setup :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 November 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jeg spørger fordi jeg har mange RCA/PHONO kabler liggende, og i en prøve opstilling, vil det være dejligt at benytte dem, og senere når jeg har fundet ud af hvordan det skal stå, vil jeg så købe de kabel længder som jeg skal bruger.

Altså mener du der er så store forskel på et phono coax digital 75 ohm kabel, og et nårmalt phono kabel, at det ikke går and at bruge det i en prøve opstilling ?.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes