Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 09:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: B&O Beogram 6002 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hej,

Min Beogram 6002 pladespiller funker ikke rigtigt, den starter som den skal fra Beomaster 6000, den kan også finde ud af om der er plade på eller, er der ingen plade på kører den ind over og så ud igen,

kommer jeg en plade på stopper den godt nok ved start af pladen og giver ligesom et klik som den skal og så skal armen gå ned, men det gør den ikke.

Er der et eller andet smart der kan der kan feks låse denne arm under transport eller, jeg kan ikke se det.??

PE.

skulle vist have været under analog

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Der sidder 2-3 transportskruer i bunden af din pladespiller!

Hvis pladetallerkenen kan dreje rundt og fjedre, så er transportskruerne løsnet og så er det nok en elektrisk fejl, desværre!

Men det kan selvfølgeligt laves og det koster nok en 500-750 kroner!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Check at nåletrykket er indstillet korrekt. Hvis regulatoren står på nul, går armen ikke ned.

Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv en Beogram 6002 - jeg har haft en del problemer med den. Det grundliggende problem er at motoren til armen,  trækker armen frem og tilbage ved ret få omdrejninger.

Dette kræver ret meget strøm og når motoren så er slidt, eller der er for høj friktion ved armen, så trækker motoren så meget strøm at der ikke er nok strøm til at holde de 5 volt til digital kredsere i styringen - derfor så sker der sikkert en masse sjove ting ala pladespilleren holder op med at spille en plade midt på pladen, Eller ikke vil starte - eller starter og så ikke kan finde ud af om der en plade eller ej på tallerken. Altså - mere eller mindre alt kan ske...

Løsningen er en ny motor - sidst jeg hørte fra B&O kostede en original motor en milliard. - Det jeg gjorde i stedet var at skrælle en gammel båndoptager - og tage motoren fra den.

Det kræver en motor der kan køre på en lav spænding og samtidig yde et højt moment ved få omdrejninger.

Prøv evt om du kan købe motoren for rimelige penge som løsdel - uden at Fona eller lign skal ha 1000 kr for 15 mins arbejde (længere tager det ikke at skifte motoren hvis man har den originale.

Prøv evt først at fjerne alt fedt fra gevind skruen og smøre den med en letløbs olie.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 01 November 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Check at nåletrykket er indstillet korrekt. Hvis regulatoren står på nul, går armen ikke ned.

Hej,

Nu virker den sku, omend ikke 100% men nu kan nålen da gå ned og jeg kan høre plader, men den kan ikke finde ud af at det er en Lp så jeg skal manuelt køre den til starten af en LP, den tror hele tiden det er en singel der er på, og trykker man stop kan den ikke finde ud af at stoppe, så det er den rene elendighed.

Tænk sig, jeg købte 2 stk Beogram 6002 for at være sikker på at bare en af dem virkede( virkede haha), de fungere AHELV.... til selvom den ene var som ny og næsten aldrig brugt og blablabla.

Men så ka jeg lære det.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Nu ro på Poul-Erik; nok har du købt 2 gramse-phoner men vigtigst af alt; du har også købt 2 MMC model "?" pick-up´er; de er en sjælden mangelvare og kan sagtens sælges igen til en ublu pris, såfremt du opgiver dine Beogrammer!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 November 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hej Poul-Erik

Jeg har brugt min Beogram TX i mange år, helt uden problemer. Den ligner 6000 og 6002 til forveksling, jeg mener kun det er link systemet der er forskellen.

Som det er skrevet så pas godt på pick-up'en, selv har jeg en M1 pick-up og vinyl lyden, er bare så lækker, så giv ikke op.  

Se pick-up priser her

http://www.sound-smith.com/cartridges/indexBeo.html

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes