Emne: Indspilningskvalitet ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 11 August 2014 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langt bedre end den oprindelige LP kan til tider fås, f.eks. remastered LP på 180-200g.
Prøv f.eks.:
Paul Simon - Graceland anniversary
Pink Floyd: fra Dark side til Division Bell
Dire Straits: fra Dire Straits til On Every street
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 August 2014 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
allanowich du skriver om 1´ste pres, men hvordan ved man om det er det ??
Jeg har både den blå hund og Mr. swing king, syntes dog ikke at der er nogen af dem der kommer op på siden af X. |
|
|
Køber du dem i forretning for brugte ting og sager, da de ofte har lp'er også, så skal der blot ikke stå remasteret eller digitally et eller andet, så skulle den være sikker, at det er første udgivelse. X har nok mere focus på trommer og bas, end de 2 andre. Men der alligevel nogle udvalgte numre på de 2 andre, som er godt indspillet. En underlig Fisk og Plads til Begejstring, kan godt være lidt diskant orienteret, synes jeg og er ikke så behagelige her. Shu-Bi-Dua er dog værre.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 11 August 2014 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
StarTrek skrev:
Hvor svært kan det værre
Mp3 download og streaming med komprimering.
Tabsfri/CD download og streaming uden komprimering.
Filmskaberne kan jo god finde ud af at udgive film som både BD, DVD og download, her er det jo tale om både
komprimering og uden komprimering, så hvorfor kan pladeskaberne ikke også finde ud af det.
For som jeg læse det er musik helt ok, så længe der er i mixer rummet, og det først gå galt når musikken skal masteres, det
ville så sige at de lyd teknikker der ved hvordan at musik skal lyde sidder i mixer rummet og de halv eller hele døve sider i
master rummet.
Og sjov nok så lyder musik udgivet på Blu-ray mange gange beder en det samme musik udgivet på andre media, så mon
ikke at det er Filmskaberne der har snuppe de dygtige lyd teknikker og musikskaberne der er blive spis af med resten.
|
|
|
Komprimering. Det er vigtigt at skelne mellem dynamisk komprimering og data komprimering. Dynamisk komprimering
anvendes i indspilningsfasen til mange ting alt afhængig af musikgenren. Musikkens bearbejdning tilpasses slutbrugerens
ønske. I den sammenhæng ser man alene på hvor pengene er. Anno 2014 ligger behovet i tilpasning af musikken til stadig
mindre højttalere og tilsvarende forstærkereffekt, transportabel og med stik til diverse Smartphone. Hertil
DATAKOMPRIMERER man den dynamisk komprimerede og på anden måde bearbejdede musik, så der kan være flest mulige
melodier på enhederne. Musikken indspilles så flertallet af brugerne ”synes godt om” den. Det er her pengene ligger.
Kritikken af lydkvaliteten udnytter streamingstjenester og musikudbyderne til – mod øget betaling - at levere dig en højere
kvalitet. Fortæller man. Musikken sælges i ”Lossless format”, men hvad er der ved at købe en dynamisk komprimeret
optagelse i ”Lossless” format? Hvad er der ved at købe musik i datamæssigt højopløst kvalitet med mindre den højopløste
kvalitet er holdt hele vejen gennem processen, fra mikrofon til master? Puslespillets billede bliver ikke tydeligere ved at
klippe det i flere mindre stykker og kalde det højopløst.
Virkeliggørelsen af audiofile drømme om selv at kunne bestemme lydkvaliteten kræver at man udgør en købedygtig
majoritet. Som tendensen er med Smartphone i alles hænder og små plastikhøjttalere til tilsvarende anlæg er der ikke lyse
horizonter forude. Uanset vores ønsker og signaler om at ville betale for kvalitet. Vi kan herefter forsætte med at definere:
Hvad er lydkvalitet? Hvordan definerer vi den?
Kan vi ikke blive enige om det, mangler vi fortsat et fast defineret ønske at gå til musikudbyderne med.
|
|
|
Det var nu også ment som, når filmselskaber kan finde ud af at udgive i forskellige kvalitet formater, hvorfor kan musikselskaber gøre det samme
Om de så komme med at folk nok ikke kan høre forskel, er vel modbevist ved at disse folk ikke købe bl.a. cd på grund af en ringer kvalitet, så hvor er det lige at filme er knække for musikselskaber
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 13 August 2014 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
k.s.p skrev:
allanowich du skriver om 1´ste pres, men hvordan ved man om det er det ?? Jeg har både den blå hund og Mr.
swing king, syntes dog ikke at der er nogen af dem der kommer op på siden af X. |
|
|
Køber du dem i forretning for brugte ting og sager, da de
ofte har lp'er også, så skal der blot ikke stå remasteret eller digitally et eller andet, så skulle den være sikker, at det er første udgivelse. X har nok
mere focus på trommer og bas, end de 2 andre. Men der alligevel nogle udvalgte numre på de 2 andre, som er godt indspillet. En underlig Fisk og
Plads til Begejstring, kan godt være lidt diskant orienteret, synes jeg og er ikke så behagelige her. Shu-Bi-Dua er dog værre.  |
|
|
Det kommer dog an på hvilken Shubidua du tænker på. De har lavet flere ganske vellydende indspilninger der ikke alle lyder anstrengt i diskanten.
Dog er diskanten ofte en akilleshæl hos Shubidua hvorimod bas/mellemtone tit er fremragende. Især mellemtonen hvor sangen (mest Bundesen) kan
lyde som han står i det rum man lytter i. Få fat i de originale og der kan vente gode oplevelser for dig hvilket jeg tror mange ikke er kar over.
|
| Til top |
|
| |
k.s.p Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 13 August 2014 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
allanowich skrev:
k.s.p skrev:
allanowich du skriver om 1´ste pres, men hvordan ved man om
det er det ?? Jeg har både den blå hund og Mr.
swing king, syntes dog ikke at der er nogen af dem der kommer op på siden af X. |
|
|
Køber du dem i forretning
for brugte ting og sager, da de
ofte har lp'er også, så skal der blot ikke stå remasteret eller digitally et eller andet, så skulle den være sikker, at det er
første udgivelse. X har nok
mere focus på trommer og bas, end de 2 andre. Men der alligevel nogle udvalgte numre på de 2 andre, som er godt
indspillet. En underlig Fisk og
Plads til Begejstring, kan godt være lidt diskant orienteret, synes jeg og er ikke så behagelige her. Shu-Bi-Dua er dog
værre.  |
|
|
Det kommer dog an på hvilken Shubidua du tænker på. De har lavet flere ganske vellydende indspilninger der ikke alle
lyder anstrengt i diskanten.
Dog er diskanten ofte en akilleshæl hos Shubidua hvorimod bas/mellemtone tit er fremragende. Især mellemtonen
hvor sangen (mest Bundesen) kan
lyde som han står i det rum man lytter i. Få fat i de originale og der kan vente gode oplevelser for dig hvilket jeg tror
mange ikke er kar over. |
|
|
Jeg har en del shubi plader, den af dem som jeg syntes at der er bedst lyd på er nr 10, I ved den med sangene
folkevognen, vil du med mig og raprap mm.
I starten af vil du med mig er der en tromme der lyder supergodt, der er virkelig smæk i den
|
| Til top |
|
| |
k.s.p Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 13 August 2014 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
En plade der virkelig har skuffet mig er Jack Whites:lazaretto, jeg syntes at lyden er kedelig og af middelmådig kvalitet,
og oven i det er der utroligt meget overfladestøj på den matte side. ]
Var nede at bytte det første eksemplar da der
var så meget overfladestøj at det ikke vat til at holde ud at høre på.
Oven i den dårlige lyd er den heller ikke det store hit hvad sangene angår, ET KÆMPE FEJLKØB
Der skal mere end at den ene side er mat og den anden skal spilles indefra og ud til at imponere mig
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 13 August 2014 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal vel have en pladevasker k.s.p.?
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
jøka skrev:
allanowich skrev:
k.s.p skrev:
allanowich du skriver om 1´ste pres, men hvordan ved man om
det er det ?? Jeg har både den blå hund og Mr.
|
|
Køber du dem i forretning
for brugte ting og sager, da de
ofte har lp'er også, så skal der blot ikke stå remasteret eller digitally et eller andet, så skulle den være sikker, at det er
første udgivelse. X har nok
mere focus på trommer og bas, end de 2 andre. Men der alligevel nogle udvalgte numre på de 2 andre, som er godt
indspillet. En underlig Fisk og
Plads til Begejstring, kan godt være lidt diskant orienteret, synes jeg og er ikke så behagelige her. Shu-Bi-Dua er dog
værre.  |
|
|
Det kommer dog an på hvilken Shubidua du tænker på. De har lavet flere ganske vellydende indspilninger der ikke alle
lyder anstrengt i diskanten.
Dog er diskanten ofte en akilleshæl hos Shubidua hvorimod bas/mellemtone tit er fremragende. Især mellemtonen
hvor sangen (mest Bundesen) kan
lyde som han står i det rum man lytter i. Få fat i de originale og der kan vente gode oplevelser for dig hvilket jeg tror
mange ikke er kar over. |
|
|
Jeg har en del shubi plader, den af dem som jeg syntes at der er bedst lyd på er nr 10, I ved den med sangene
folkevognen, vil du med mig og raprap mm.
I starten af vil du med mig er der en tromme der lyder supergodt, der er virkelig smæk i den  |
|
|
Prøv også Shubidua 7 med numrene Klodekundskab og Rosita. Klodekundskab fanger utroligt godt Bundesens vokal og børnekoret på omkvædet
høres ganske tydeligt.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
CARS10 skrev:
Kan nogen anbefale den bedste indspildning af denne 1812 ouverture på CD/LP, da jeg aldrig har hørt
den på mit eget anlæg, og aldrig har haft lige det klassiske værk. Har selvfølgelig hørt den hos venner og til udstillinger, men
som sagt aldrig hjemme hos mig selv. Jeg er sikker på at min nabo vil blive glad for disse kanoner. 
carsten |
|
|
Den bedste indspilning af 1812 og Wellingtons sejr er faktisk denne Mercury indspilning, den optaget med autentiske
bronzekanoner som begge komponister oprindeligt skrev værket til og fortolkningsmæssigt er det ikke gjort bedre siden
denne optagelse, kanonerne indgår helt præcist i musikken og det lyder som storslået musik og ikke som et hifi-showstykke
som feks. omtalte Telarc indspilning(som jeg også har i samlingen)
Jeg har begge indspilninger både på cd og lp(samt flere andre fortolkninger bla på Decca(Alwyn),RCA (Morton Gold),etc.) og
cderne vinder dysten på lydkvalitet her og her specielt den fra Mercury,der er ingen over
 |
|
|
Hej Hvor kan denne cd købes? Søger jeg på google kommer den frem, men kun ifb med et boxset. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
ramma skrev:
CARS10 skrev:
Kan nogen anbefale den bedste indspildning af denne 1812 ouverture på CD/LP, da
jeg aldrig har hørt
den på mit eget anlæg, og aldrig har haft lige det klassiske værk. Har selvfølgelig hørt den hos venner og til udstillinger, men
som sagt aldrig hjemme hos mig selv. Jeg er sikker på at min nabo vil blive glad for disse kanoner. 
carsten |
|
|
Den bedste indspilning af 1812 og Wellingtons sejr er faktisk denne Mercury indspilning, den optaget med autentiske
bronzekanoner som begge komponister oprindeligt skrev værket til og fortolkningsmæssigt er det ikke gjort bedre siden
denne optagelse, kanonerne indgår helt præcist i musikken og det lyder som storslået musik og ikke som et hifi-showstykke
Jeg har begge indspilninger både på cd og lp(samt flere andre fortolkninger bla på Decca(Alwyn),RCA (Morton Gold),etc.) og
cderne vinder dysten på lydkvalitet her og her specielt den fra Mercury,der er ingen over
 |
|
|
HejHvor kan denne cd købes?Søger jeg på
google kommer den frem, men kun ifb med et boxset. |
|
|
Den er ikke så nem at finde, men den her er til salg nu, vent ikke med at slå til
pt=Music_CDs&hash=item2c884d32bb">http://www.ebay.com/itm/Tc haikovsky-1812-Dorati-Mercury-Living-Presence-BMG-
1995-CD-/191265321659?pt=Music_CDs&hash=item2c884d32bb
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Komponisten var selv af den opfattelse, at det var et stykke rædselsfuldt lejlighedsmusik. Smag og behag varierer som bekendt - og heldigvis for det -
men jeg må da liiiige bemærke, at den ikke findes i min samling på mere end 2.500 klassiske titler ... så kan I selv udlede, hvad jeg synes om nævnte
lejlighedsmusik
Åh ja, og så kender jeg faktisk ingen, der sætter sig ned og lytter til værket i sin helhed, hvilket sikkert skyldes symfoniens lange passager præget af
hvad mange vist oplever som endeløs monotoni. De fleste går straks til finalen med kanonbragene ... og så er den skid, og enormt stor er den jo, lige
som slået
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Komponisten var selv af den opfattelse, at det var et stykke rædselsfuldt lejlighedsmusik. Smag og
behag varierer som bekendt - og heldigvis for det -
men jeg må da liiiige bemærke, at den ikke findes i min samling på mere end 2.500 klassiske titler ... så kan I selv udlede,
hvad jeg synes om nævnte
lejlighedsmusik
Åh ja, og så kender jeg faktisk ingen, der sætter sig ned og lytter til værket i sin helhed, hvilket sikkert skyldes symfoniens
lange passager præget af
hvad mange vist oplever som endeløs monotoni. De fleste går straks til finalen med kanonbragene ... og så er den skid, og
enormt stor er den jo, lige
som slået  |
|
|
Omtalte Mercury Living Presence skal man ikke købe for 1812 overturen, den er monoton, uanset hvilken udgave man lytter
til, der kan vi uden problemer blive enige  , det er Beethovens Wellingtons Sejr der efterlader indtrykket af et storslået
stykke musik, hvor kanoner og musketter indgår helt integreret i musikken på en helt unik måde, ikke som showpiece men
som storslået musik og er efter min mening ikke overgået siden
Hvis du ikke har hørt den, Mercurys udgave, burde du give den et lyt __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
KBAndersen skrev:
ramma skrev:
CARS10 skrev:
Kan nogen anbefale den bedste indspildning af denne 1812 ouverture på CD/LP, da
jeg aldrig har hørt
carsten |
|
|
 |
|
|
HejHvor kan denne cd købes?Søger jeg på
google kommer den frem, men kun ifb med et boxset. |
|
|
Den er ikke så nem at finde, men den her er til salg nu, vent ikke med at slå til
pt=Music_CDs&hash=item2c884d32bb">http://www.ebay.com /itm/Tc haikovsky-1812-Dorati-Mercury-Living-Presence-BMG-
1995-CD-/191265321659?pt=Music_CDs&hash=item2c884d32bb
|
|
|
Tak for link. Hermed bestilt. Ved godt musikken måske er så spændende, men kanonerne som det handler mest om er det hele værd. Har den godt nok i en anden udgave på cd, men syntes ikke den er så "fed". __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jøka*
Nej, det er ikke alle Shu*Bi*Dua's plader, der er dårlige/mindre gode i optagelsen. Jeg har ikke alle pladerne, men dem jeg har, er lp'er købt da de blev udgivet. Den med Minus til Plus, er nok den, der er mest skarp i diskanten og lidt ubehagelig på cd versionen. Klodekundskab er rigtig godt indspillet, som du også selv nævner. Kan sagtens bruges til demo.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Bender Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke for at kaste en sort sky, men har I prøvet "bare" at nyde musikken og ikke den tekniske kvalitet. Jeg har selv været der hvor
jeg hele tiden ville have "den bedste kvalitet", men man mister faktisk objektiviteten på den måde. Dansk radio er jo ikke dårligt og
giver jo meget livsglæde og variation, f.eks. ..
Det hele handler ikke om "bit kvalitet", men måske mere om den generelle kvalitet af selve musikken. Musik indspillert i 70erne er
jo ikke nødvendigvis bedre end det der indspilles idag..
Bare et indspark..
__________________ ... Intet lyder så dårligt at det ikke lyder godt for nogen...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bender skrev:
ikke for at kaste en sort sky, men har I prøvet "bare" at nyde musikken og ikke den tekniske kvalitet. Jeg har selv været der hvor jeg hele tiden ville have "den bedste kvalitet", men man mister faktisk objektiviteten på den måde. Dansk radio er jo ikke dårligt og giver jo meget livsglæde og variation, f.eks. ..
Det hele handler ikke om "bit kvalitet", men måske mere om den generelle kvalitet af selve musikken. Musik indspillert i 70erne er jo ikke nødvendigvis bedre end det der indspilles idag..
Bare et indspark.. |
|
|
Det vi taler om, er egentligt kun det, at diskanten på visse af Shubbernes plader, godt kan være lidt pågående. På gode anlæg er dette svært at undgå at høre. Bortset fra dette, så tror jeg vi blot nyder musikken og de skøre tekster på shubbernes plader. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
jøka skrev:
allanowich skrev:
k.s.p skrev:
allanowich du skriver om 1´ste pres, men hvordan ved man om det er det ?? Jeg har både den blå hund og Mr. swing king, syntes dog ikke at der er nogen af dem der kommer op på siden af X. |
|
|
Køber du dem i forretning for brugte ting og sager, da de ofte har lp'er også, så skal der blot ikke stå remasteret eller digitally et eller andet, så skulle den være sikker, at det er første udgivelse. X har nok mere focus på trommer og bas, end de 2 andre. Men der alligevel nogle udvalgte numre på de 2 andre, som er godt indspillet. En underlig Fisk og Plads til Begejstring, kan godt være lidt diskant orienteret, synes jeg og er ikke så behagelige her. Shu-Bi-Dua er dog værre.  |
|
|
Det kommer dog an på hvilken Shubidua du tænker på. De har lavet flere ganske vellydende indspilninger der ikke alle lyder anstrengt i diskanten. Dog er diskanten ofte en akilleshæl hos Shubidua hvorimod bas/mellemtone tit er fremragende. Især mellemtonen hvor sangen (mest Bundesen) kan lyde som han står i det rum man lytter i. Få fat i de originale og der kan vente gode oplevelser for dig hvilket jeg tror mange ikke er kar over. |
|
|
Jeg har en del shubi plader, den af dem som jeg syntes at der er bedst lyd på er nr 10, I ved den med sangene folkevognen, vil du med mig og raprap mm.
I starten af vil du med mig er der en tromme der lyder supergodt, der er virkelig smæk i den  |
|
|
Ja, der er dejlig smæk på trommer og bas. Bassen er dejlig livlig på flere numre. Nummeret "Bred som et Grin" er også godt med Bundesens dybe Gustav Winkler stemme. Ja, vi kommer også lidt over i Peter Belli og "Ingen Regning" i samme nummer. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut nyder jeg musikken. Er en af dem der sætter en plade på, og lader den spille, mens jeg laver andet. Men engang imellem skal der kræses lidt
ekstra, og her kommer kvaliteten ind. Ligesom andet her i tilværelsen, som vin og øl
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 14 August 2014 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat Struktøren: "Absolut nyder jeg musikken. Er en af dem der sætter en plade på, og lader den spille, mens jeg laver andet."
Det kaldes mangel på evne til at fokusere og koncentrere sig
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 15 August 2014 kl. 05:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
I LP tiden var der en masse elendig indspillinger og få lyse pletter
I CD tiden var den er masse elendig indspillinger og stadig få lyde pletter
tendensen har ikke forandre sig, men i HIres kan man bare hører elendigheden mere tydeligt
sørgeligt , ja er faktisk ordet der rammer
men som Bender skriver, hvis man ikke elsker musik så var der ingen grund til HIFI
fordi kvaliteten berettiger der ofte ikke
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|