Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Underskriftindsamling FKN (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 September 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
Det er ikke initiativet som sådan, jeg har noget imod - blot mandens indstilling (og nu forventer jeg så at få kommentarer tilbage i hovedet om min egen indstilling).

Det er muligt, at folk ikke har fulgt hans tråd om hans sag mod Tape Connection, men set i lyset af den tråd er dette nyeste tiltag i hans kamp for retfærdighed ganske morsomt (omend også en smule sørgeligt).

Det kunne jo være, at FKNs behandlingstid ville være knap så lang, hvis der ikke rendte så mange krakiler og paragrafryttere rundt i det danske land.

Men nu skal jeg nok lade være med at skrive mere - jeg vil nøjes med at more mig over trådens fremskriden

100% enig

Der er tit enten de samme firmaer der bliver klaget over eller de samme personer der klager. Det er ikke mit indtryk at der bliver klaget ret meget over Tapeconnection - så "do the math".

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 September 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Den lange sagsbehandlingstid kommer besværlige kunder tilgode, idet de kan brokke sig til højre og venstre, i ventetiden, før det afsløres at deres sag er tabt.

Så på forretningernes vegne, vil jeg gerne sige, at indsamlingen er et godt initiativ!
Kunder der har ret, vil naturligvis også have gavn af det.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hvorfor kæder negativister det sammen med TC sagen, ingen er vel uenig i, at 12-18 måneder for at behandle en sag, er for lang tid, forhold jer dog til emnet, og ikke sagen og personen.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Sendt: 19 September 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Guldkysten:
For lang tid i forhold til hvad? Hvor mange ansatte de er? Hvor mange timer de arbejder? Hvor mange sager de får?

Ja, det er lang tid, men FOR lang tid? Says who?

JEG ville personligt synes, det var lang tid at vente på at få afgjort en sag, men ligefrem at fremture på den måde, som det sker her, synes jeg nu nok er at stramme den lidt.

Ups, der kom jeg så lige til at skrive et indlæg mere. Sikke noget

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 September 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Hvorfor kæder negativister det sammen med TC sagen, ingen er vel uenig i, at 12-18 måneder for at behandle en sag, er for lang tid, forhold jer dog til emnet, og ikke sagen og personen.

Svært ikke at være enig....

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 September 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

I forbindelse med en sag hos forbugerklagenævnet, har jeg fundet ud af, at sagsbehandlingstiderne er oppe på 12 - 18 måneder.

Forhandlerne lever højt på den lange sagsbehandlingstid, da kunderne ofte giver fortabt inden sagen overhovedet er gået i gang.

Dermed er det min opfattelse at forbrugerklagenævnet ignorere forbrugerne og støtter erhvervslivet.

Lad os få samlet en masse underskrifter, så vi forhåbentlig kan presse de relevante ministre og folketinget til at få gjort noget ved sagen

Underskriftindsamlingen finder sted her:

http://www.forbrugerklagenavn.underskrifter.dk/

Mage til vrøvl skal man da lede længe efter. At sidestille forbrugerklagenævntes lange sagsbehandlingstider med at de ignorerer forbrugerne og støtter erhvervslivet er en lodret løgn og viser blot en manglende indsigt på dette område.

Er der noget forbrugerklagenævnet er, så er det at være på forbrugernes side. Jeg vil medgive, at sagsbehandlingstiden er lang, og at visse forretninger lukrerer herpå ved at henvise kunden til at klage, velvidende at sagsbehandlingstiden vil være så lang at kunden giver op. Det er et problem som forbrugerklagenævnet er opmærksom på. Andet må du endelig ikke tro.

Problemet er således ikke, at nævnet er i lommen på erhvervslivet men de mange klager, som nævnet modtager hvert år, der indeholder alt mellem himmel og jord. Min holning er, at folk ofte handler med hovedet under armen, idet vi jo er fuldt ud beskyttet af købeloven, og derfor ikke behøver at tænke os om, når vi handler. Når noget så unægtelig går galt, så klager vi til højre og venstre og truer med udstilling i diverse medier.

For god ordens skyld, skal jeg gøre opmærksom på, at førnævnte svada ikke er møntet på dig personlig, men er min holdning til danske forbrugere generelt.

Når vi har et organ, der modtager klager om stort set alt forbrugerrelateret, så er det efter min mening forventeligt, at organet vil drukne i sager.

Selvfølgelig kan en del af problemerne afhjælpes med flere ressourcer, men det gør altså ikke alt. Selvjustists fra den enkelte forbruger med hensyn til hvornår og hvad vi klager om er mindst lige så vigtig sammenholdt med at man skal bruge knoppen, når man handler.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 September 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

copman skrev:
NriK skrev:

<SPAN ="bold">edtwodth :</SPAN>helt ærligt: tænk at du gider bruge dit liv på det.

Jeg forstår godt at du klager, men jeg kan sQ ikke forstå at du gider klage over ventetiden.Hvis du har loven på din side så skal du jo nok få den kompensation du er berettiget til, når forbrugeklagenævnet får tid til at behandle din sag.

Køb et nyt tv af et kvalitetsmærke i en hæderlig butik. Nyd det og vent på fremskred i sagen ligesom alle andre der har sager hos dem.Solen skinner, og du har ikke en gang brækket benet eller noget.Jeg har været på ferie steder hvor folk ikke havde råd til sko, og ikke fik mad hver dag - og det var verdens gladeste mennesker.No offence - men det kan squ ikke betale sig at være sur - så op med humøret!

Godt talt.

Danmark og danskerne er et forkælet land/folk, og klager over alt, som det er muligt at klage over. Sæt tingene i perspektiv - de stakkels overbelastede medarbejdere gør helt sikkert alt de kan for at hjælp kunder i knibe.

Problemerne er formentlig også accelereret i disse år, hvor forbruget er på det højeste nogensinde og antallet af "transaktioner" er svimlende - det SKAL jo gå galt nogen gange.

Hav tålmodighed, der er folk, som er værre stillet, f.eks. arbejdsskade, invaliditet mm.

Disse sager tager op til 10-12 år inden en afgørelse kommer.....Glæd dig i stedet over dit forhåbentlige gode helbred.

mvh

Velskrevet!

edtwodth: kom videre!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Yoshimura skrev:
Det er ikke initiativet som sådan, jeg har noget imod - blot mandens indstilling (og nu forventer jeg så at få kommentarer tilbage i hovedet om min egen indstilling).

Det er muligt, at folk ikke har fulgt hans tråd om hans sag mod Tape Connection, men set i lyset af den tråd er dette nyeste tiltag i hans kamp for retfærdighed ganske morsomt (omend også en smule sørgeligt).

Det kunne jo være, at FKNs behandlingstid ville være knap så lang, hvis der ikke rendte så mange krakiler og paragrafryttere rundt i det danske land.

Men nu skal jeg nok lade være med at skrive mere - jeg vil nøjes med at more mig over trådens fremskriden

100% enig

Der er tit enten de samme firmaer der bliver klaget over eller de samme personer der klager. Det er ikke mit indtryk at der bliver klaget ret meget over Tapeconnection - så "do the math".

Helt enig

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 September 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun foreslå at starte en helt anden hobby end klagesager.. Det giver meget dårligt humør, og underskrift indsamlinger hjælper ikke på det(giver højst lidt tidsfordriv i mellemtiden).

Må jeg foreslå mini-golf! Ikke den helt store udfordring sådan intellektuelt - det er bare dig og golfbolden

Hvis du skulle bruge dine underskrifter til noget officielt, tror jeg ikke du når længere i systemet end papirkurven, når der beskyldes for både at ignorere klagerne, og at klagenævnet iøvrigt støtter erhvervslivet, så de(erhvervslivet) kan "leve højt på det".

Nu vil jeg, helt upåvirket af den dårlige stemning omkring klagenævnet, sætte en plade på med BliGlad.. Kærlighed til folket!!!!!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Sjoenne (udklip):

Nu vil jeg, helt upåvirket af den dårlige stemning omkring klagenævnet, sætte en plade på med BliGlad.. Kærlighed til folket!!!!!

citat slut

Yeah man. kan allerede høre den fede reggeae bas..

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Sendt: 19 September 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne oprette en underskriftsindsamling, så vi ved lov (og inden for rimelig tid) kan få forbudt reggae - det må da være på sin plads, hva'?

Man har vel visse rettigheder

Behandlingstiden for den slags sager er vist desværre ret lang - måske man skulle finde nogen at klage til ...

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
Jeg vil gerne oprette en underskriftsindsamling, så vi ved lov (og inden for rimelig tid) kan få forbudt reggae - det må da være på sin plads, hva'?

Behandlingstiden for den slags sager er vist desværre ret lang - måske man skulle finde nogen at klage til ...

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 September 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Inden i enhver liberal er en konservativ, der ikke er ramt af virkeligheden endnu!

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 19 September 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

OMG..... Jeg blander mig hermed i noget som jeg egentligt ikke burde.

Lige meget hvad, så syntes nogle altså at 1 års behandlings tid er lang tid, men fakta er at sådan er det mange steder, også for arbejdsskader f.eks. og det er trods alt noget helt andet vi snakker om der.

Der har meange bare affundet sig med at det tager den tid.

Men men men, hvis vi adrig gjorde et forsøg på at forbedre os ville, vi sikkert heller ikke havde råd til sko, og bo som i unga bunga what ever!

Det gør heller ikke noget hvis behandlingstiden blev kortere, man må kunne gøre det bedre.

MEN SÅ FÅR VI VEL STRESS!

Håber det var underholdene!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:

Der har lige været aktive høreværn, på Netto's spotvarehylde.

De vil vel, i situationen, fremproducere det man så kan kalde 'anti-reggae'.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad ville det nok være en idé at prøve at overveje, hvad man egentlig synes er en rimelig behandlingstid, for et simpelt krav om lynjustits er i hvert fald helt ude i hampen.

Selvfølgelig ville det være rart med ultrakort tid, men hvis tænker på, hvordan sagerne bliver og skal behandles, dvs. parterne høres og juridisk kyndige skal se på fortilfælde osv osv, sagen går frem og tilbage mellem forskellige parter osv, ja kan der ikke udstedes nogen garanti om fx en måned - tror jeg - uanset hvad ressourcerne er.

Men øgede ressourcer ville da helt sikkert hjælpe, så fx 3-6 måneder måske ville være rimeligt.

- vil i øvrigt godt støtte det synspunkt som blev nævnt, at hvis man mener Forbrugerklagenævnet går erhvervslivets interesse, så ved man ikke ret meget om forbrugerpolitik. Jeg tror brancheforeningerne er ret trætte af nævnet, fordi det netop håndhæver forbrugernes rettigheder ret nidkært, og med ufatteligt lave omkostninger for parterne. Tænk på, at det reelt er staten, som betaler sagsomkostningerne selv i de sager, hvor de ikke er taber.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 19 September 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Forbrugerklagenævnet er en fin lille instans der er oprettet for at hjælpe forbrugere med at motivere erhvervsdrivende til at optræde fair og sømmeligt.

Forbrugerklagenævnets afgørelser er ikke bindende for den erhvervsdrivende, men kan være en god start på et civilretsligt søgsmål (ved medhold).

Altså er fkns rolle at agere som en lettelse for retssalene. Alt dette fås for bare kr. 160 - så må det forventes at det tager tid.

Realistisk havde det været at sætte prisen til kr. 1.500 der tilbagebetales ved medhold - det ville have taget arbejdspuklen af nævnet og givet dem en reel basis for et konstruktivt arbejde.

Som så ofte nævnt i denne tråd - danmark er ved at udvikle sig til et land af ynkerøve der skal ynke de mindste bagateller (trådstarter - det er ikke møntet på dig :-), der var noget med at du havde et tv ude at svømme - ikk? så havde du vel gældeligt givet de kr. 1500 hvis du mente du havde ret ?). Det eneste man opnår med gældende satser er at overbelaste hele systemet.

Venligst M

ps. lige et par eksempler...... hvad vi danskere klager over.....

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/afgoe relse-5717-52/

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/afgoe relse-6207-643/

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/afgoe relse-6447-47/

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Debatniveauet i dette her form er total til grin.

Fordi man tillader sig at stille spørgsmåltegn ved TapeConnection, som åbenbart har en særstatus her, eller prøver at få bedre forhold som forbruger, skal man svines til.

Tag dog at bliv voksen.

Desuden vil jeg nødig handle hos de af jer der driver en virksomhed. I mener jo at man som forbruger skal acceptere alt.

Desuden er det da interessant, at det er tidligere og nuværende medarbejdere fra tc, der både åbenlyst og indirekte fører an i tilsviningen af mig.

Jeg har skrevet mit sidste ord i dette forum (i er sikkert mange der jubler nu). Jeg har heldighvis andre steder som forstår at føre en debat på en fair måde.

Til top Vis edtwodth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edtwodth Besøg edtwodth's Websted

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Ro på, edwodth, ingen grund til at skære os alle over en kam på forummet .

Underskriftindsamlingen får da osse min underskrift

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Debatniveauet i dette her form er total til grin.

Fordi man tillader sig at stille spørgsmåltegn ved TapeConnection, som åbenbart har en særstatus her, eller prøver at få bedre forhold som forbruger, skal man svines til.

Tag dog at bliv voksen.

Desuden vil jeg nødig handle hos de af jer der driver en virksomhed. I mener jo at man som forbruger skal acceptere alt.

Desuden er det da interessant, at det er tidligere og nuværende medarbejdere fra tc, der både åbenlyst og indirekte fører an i tilsviningen af mig.

Jeg har skrevet mit sidste ord i dette forum (i er sikkert mange der jubler nu). Jeg har heldighvis andre steder som forstår at føre en debat på en fair måde.

Hvis der er indlæg, du finder upassende, kan rapport-knappen tages i brug.
Klager over indlæg, behandles gerne samme dag.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes