Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 23 November 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
Min erfaring med min ExactPower (som vel nogenlunde gør det samme) er, at jeg vil nærmest kalde det en nødvendighed, specielt hvis man kører med rør er der meget at hente.
|
|
|
Nu mener du at sådan en fætter er en nødvendighed ved rør, men hvad så med digital forstærkere som jo er i den helt anden kategori af forstærkere, vil den have lige så stor betydning der?????
Men ellers rigtigt spændende, kunne helt klart godt være intereseret i en nærlytning af sådan et produkt.
|
|
|
Hej Pierre.
Der må jeg melde pas! Jeg har aldrig prøvet og kommer aldrig til det.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 23 November 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bord i en ældre lejlighed hvor jeg har EN sikring til alt (dog ikke komfur) men ellers går alt andet på samme ene sikring, emhætte, køleskab, blæser i bad og hvad man ellers har sat i stikkontakten, så sådan en fætter kunne måske gøre en del hos mig??????? Jeg ville ihvertilfald ikke blive overrasket, vist den forbedrede nogle ting........ Så jeg har lige et par spørgsmål.
Importøren er i sverig, men hvem forhandler den i danmark?
Findes der andre tilsvarende produkter som jeg burde se på også?
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4846
|
Sendt: 24 November 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre!
På importørens hjemmeside finder du også en liste over forhandlere.
Med venlig hilsen,
Mikkel.
|
Til top |
|
|
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 24 November 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hahaha
20.000 kr. for en PSU?... what a joke..
Hurra for endnu mere ligegyldigt HIFI
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 24 November 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille eksperiment som jeg godt kunne tænke mig testet: I en husholdning hvor strømtrækket fra en 1000W elkedel sædvanligvis får netspændingen til at dykke, med blinkende lys til følge, skal strømboxen kobles på elkedlen. Når elkedlen så tændes, skal der måles om husets netspænding påvirkes af det. EDIT: Det bliver så nok den bedste kop te, man nogensinde har smagt.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 24 November 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skobbolop skrev:
hahaha
|
|
|
Ja, og 5.000 for en CD afspiller er da fuldstændig hjernedødt, for man kan jo få en DVD! afspiller for 199,- i Bilka

Jeg er lige ovre ved min Canadiske distributor... Hun! har solgt 2 sæt dCS CD afspillere til 65.000$ /sæt i denne uge...
Hvad der er dyrt, kommer jo altså an på hvor mange penge man har... Hvis der nu står 1.000.000,- på Hi-Fi budgettet, så er 20.000,- jo ingenting, hvis det giver en forbedring...
Og der er altså mange mennesker med penge rundt omkring... Det er en stor verden vi lever i...
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 24 November 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Nu er det ved at være noget tid siden, at vi prøvede den strømfætter oppe hos mig, men jeg husker tydeligt hvordan Mortens effektforstærker bestemt ikke performerede bedre med strømkassen bagi - nærmest værre.
Til gengæld virkede det rimelig godt i mit setup, men om det var en 20.000 kroners forbedring, det ved jeg ikke. Strømmen hos mig er heller ikke så ringe endda.
Hvis man virkelig har problemer med strømmen, så skal man helt sikkert overveje den, men man skal altså prøve den individuelt på alle ens komponenter for at sikre, at den giver en forbedring hele vejen rundt!
|
|
|
Forbi den ikke virker helt ok på nogle amps er forbi mange amps har indebygget filter af en så dårlig slags, så det virker modsat, det er også mest på preamps og cd afspiller det virker bedste også rør amps.
Også på de amps der ikke har alt muligt l**t indebygget.
Og mange ville ikke kunne høre forskel, men det er ene og alne af den grund deres setup bare ikke er godtnok.
|
Til top |
|
|
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 24 November 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Skobbolop skrev:
hahaha
|
|
|
Ja, og 5.000 for en CD afspiller er da fuldstændig hjernedødt, for man kan jo få en DVD! afspiller for 199,- i Bilka

Jeg er lige ovre ved min Canadiske distributor... Hun! har solgt 2 sæt dCS CD afspillere til 65.000$ /sæt i denne uge...
Hvad der er dyrt, kommer jo altså an på hvor mange penge man har... Hvis der nu står 1.000.000,- på Hi-Fi budgettet, så er 20.000,- jo ingenting, hvis det giver en forbedring...
Og der er altså mange mennesker med penge rundt omkring... Det er en stor verden vi lever i... |
|
|
som åbenbart er fyldt med idioter...
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 24 November 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skobbolop skrev:
Neeper skrev:
Skobbolop skrev:
hahaha
|
|
|

Og der er altså mange mennesker med penge rundt omkring... Det er en stor verden vi lever i...
|
|
|
|
|
|
Ja med de ord er du da ikke bedre, hvis de har penge til det er de nok ikke helt så dumme som du tro.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 24 November 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skobbolop skrev:
Neeper skrev:
Skobbolop skrev:
hahaha
|
|
|

|
|
|
|
|
|
Tjaaa, jeg kan næsten tænke mig til at der står technis anlæg og Eltak højtalere hjemme hos dig, for det lyder da som om at du mener at det er unødvendigt at ofre penge på godt grej 
|
Til top |
|
|
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 25 November 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Skobbolop skrev:
Neeper skrev:
Skobbolop skrev:
hahaha
|
|
|

|
|
|
|
|
|
Ja med de ord er du da ikke bedre, hvis de har penge til det er de nok ikke helt så dumme som du tro.
|
|
|
Man kan nu godt være ekstremt dum til fysik og stadig være en god menneskehandler 
Det der karakterisere folk med så mange penge sat til side til hifi er enten at de lider af Hifi-OCD eller at de føler at de har en rimlig tom og trist hverdag. De kunne starte med at donere halvdelen til afrikas fattigste. Det andet er jo direkte svineri!  __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
Til top |
|
|
Carsten KP Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 02 December 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Blot lidt erfaringer med en Exact Power EP15A :
- Jeg har i en kort periode hvor jeg har haft solgt det meste af mit setup, prøvet at koble en "simpel" surroundreceiver og en billig CD op som reserve.
Det lød fladt, kedeligt, dødt, uden liv og rum
Koblet via Exact blev det hele en del mere positivt ! Specielt dynamik og transparens
Dermed ikke sagt, at det kan pynte på dårlige anlæg, men mere at det altså ikke kun er på topanlæg at det vil hjælpe at bruge powerconditioners
Men..... det disse "dimser" hjælper med er faktisk ikke i alles ører en entydig forbedring
Det giver vitterligt et løft i transparens, dynamik, "sort baggrund" - men mange har faktisk en præference, der siger at dette er for meget af det gode. Respekt for det, men derfor kan diskussionen nogen gange være svær at tage, da vi ikke definerer en given ændring på samme måde
Men, det korte af det lange er : Tag lige og prøv, så kan du selv danne dig et indtryk af hvad det drejer sig om (jeg beholder min på signalkæde, men ikke på effektdelen)
__________________ mvh Carsten
|
Til top |
|
|
tofa Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et seriøst alternativ, som bruges når ren strøm er livsvigtig:
http://www.noratel.dk/content/view/full/3307
vh
|
Til top |
|
|
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tofa skrev:
vh
|
|
|
Har du selv erfaring med disse produkter? Så vidt jeg kan se er det bare en fancy skilletrafo. Dvs ikke noget der giver en "renere" strøm men en der sørger for at du ikke dør hvis du dummer dig :-)
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjokoz skrev:
tofa skrev:
vh
|
|
|
Har du selv erfaring med disse produkter? Så vidt jeg kan se er det bare en fancy skilletrafo. Dvs ikke noget der giver en "renere" strøm men en der sørger for at du ikke dør hvis du dummer dig :-) |
|
|
Hmm Når den bruges til medicinal/hospital industrien kunne der jo godt være noget om snakken alligevel og til knap 8000 spir en kamp vægt på 21 kilo må der da være noget i fætteren der laver et eller andet  Ellers er der også det her altenativ http://www.noratel.dk/content/view/full/3133 Og her er der slet ingen tvivl om hvad fyren laver: Elektronisk spændingsstabilisator som holder udgangsspændingen stabil med en variation på max ± 3% ved en netspændingsvariation på ± 14- 21%. Udstyret med display som angirver drift/belastning/fejl og akustisk alarm som varsler overspændinger, overbelastning og for høj temperatur. Til medicin-, kemi- og foto- laboratorier, medicinsk udstyr, prøveopstillinger, værkstedselektronik, svejseanlæg, IT-installationer, kontormaskiner, audio- og andet udstyr som kræver stabil netspænding.
|
Til top |
|
|
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanvp skrev:
Sjokoz skrev:
tofa skrev:
vh
|
|
|
Har du selv erfaring med disse produkter? Så vidt jeg kan se er det bare en fancy skilletrafo. Dvs ikke noget der giver en "renere" strøm men en der sørger for at du ikke dør hvis du dummer dig :-)
|
|
|
Hmm Når den bruges til medicinal/hospital industrien kunne der jo godt være noget om snakken alligevel og til knap 8000 spir en kamp vægt på 21 kilo må der da være noget i fætteren der laver et eller andet 
Ellers er der også det her altenativ
http://www.noratel.dk/content/view/full/3133
Og her er der slet ingen tvivl om hvad fyren laver:
Elektronisk spændingsstabilisator som holder udgangsspændingen stabil med en variation på max ± 3% ved en netspændingsvariation på ± 14- 21%. Udstyret med display som angirver drift/belastning/fejl og akustisk alarm som varsler overspændinger, overbelastning og for høj temperatur. Til medicin-, kemi- og foto- laboratorier, medicinsk udstyr, prøveopstillinger, værkstedselektronik, svejseanlæg, IT-installationer, kontormaskiner, audio- og andet udstyr som kræver stabil netspænding.
|
|
|
Grunden til at den bliver brugt i medicinal/hospital industrien er at den skal sikre patienten næsten ligegyldigt hvad der sker. Der er indbygget overspændings beskyttelse osv. + at du får den dobbelte isolerings i det her apparat. Så det er i princippet ikke andet end en dum 1:1 trafo med lidt ekstra beskyttelses features i.
Dog er den anden du linker til noget mere interessant. Om den så er noget værd skal jeg ikke kunne sige 
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Skobbolop skrev:
Neeper skrev:
Skobbolop skrev:
hahaha
|
|
|

|
|
|
|
|
|
Tjaaa, jeg kan næsten tænke mig til at der står technis anlæg og Eltak højtalere hjemme hos dig, for det lyder da som om at du mener at det er unødvendigt at ofre penge på godt grej 
|
|
|
350.000 for en cdmaskine ? ja, det må siges at være mere end unødvendigt
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
I en husholdning hvor strømtrækket fra en 1000W elkedel sædvanligvis får netspændingen til at dykke, med blinkende lys til følge, skal strømboxen kobles på elkedlen.
Når elkedlen så tændes, skal der måles om husets netspænding påvirkes af det.
|
|
|
Øhmm.. Nu kan den jo ikke nedsætte strømtrækket fra nettet af, så jeg har svært ved at se hvad du vil få ud af eksperimentet?!?
Hvis ellers PPP'en kan levere de 1-2kW som elkedlen trækker så vil spændingen falde lige så meget som den plejer i resten af huset. Det den måske kan gøre er at holde spændingen til elkedlen stabil. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten KP skrev:
Hej
Blot lidt erfaringer med en Exact Power EP15A :
- Jeg har i en kort periode hvor jeg har haft solgt det meste af mit setup, prøvet at koble en "simpel" surroundreceiver og en billig CD op som reserve.
Det lød fladt, kedeligt, dødt, uden liv og rum
Koblet via Exact blev det hele en del mere positivt ! Specielt dynamik og transparens
Dermed ikke sagt, at det kan pynte på dårlige anlæg, men mere at det altså ikke kun er på topanlæg at det vil hjælpe at bruge powerconditioners
Men..... det disse "dimser" hjælper med er faktisk ikke i alles ører en entydig forbedring
Det giver vitterligt et løft i transparens, dynamik, "sort baggrund" - men mange har faktisk en præference, der siger at dette er for meget af det gode. Respekt for det, men derfor kan diskussionen nogen gange være svær at tage, da vi ikke definerer en given ændring på samme måde
Men, det korte af det lange er : Tag lige og prøv, så kan du selv danne dig et indtryk af hvad det drejer sig om (jeg beholder min på signalkæde, men ikke på effektdelen)
Hvorfor ikke på effektdelen giver det ikke rigtig noget eller leverer strøm-conditioneren ikke effekt nok.Har selv overvejet en brugt APS 700I men opgivet fordi den ikke kan trække effektblokkene med et forbrug på 600W konstant + det andet også. |
|
|
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel skriver i sin anmeldelse:
"Jeg vil vove mit gode ry på at komme med den hårdnakkede påstand, at hvis du har problemer med strømmen, så har du aldrig har oplevet dit anlægs fulde potentiale, før det er blevet forsynet med ren regenereret strøm."
Jeg må "hands down" give ham ret!
Har netop købt en PS Audio Power Plant Premier. Satte den til og lyttede et par cd'er igennem og tænkte "hvad f..... foregår der" . Skiftede stikkene tilbage igen direkte til stikkontakten og lyttede et par numre igennem. "jov, den er god nok....".
Blot efter få timers bekendtskab kan jeg med hånden på hjertet erklære, at dette er den største opgradering jeg har foretaget uanset pris! Og jeg havde endda i forvejen separat elgruppe til anlægget med stjernekonfiguration og "high-end" strømkabler og hele "svineriet".
Lydbilledet er strammet gevaldigt op. Detaljerne er der ikke blevet flere af, men de står krystalklart og med et perspektiv (både horisontalt og dybdemæssigt) som jeg ikke har hørt før. Bassen er blevet strammet væsentligt op, men den er der "der hvor den skal være".
Nåh men, nok med de rosende ord og tilbage til musikken....
|
Til top |
|
|