Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 01:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Poul med pisken... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Hovedparten af skeletterne er jo af teknisk/akustisk observans når vi bevæger os i hifiuniverset og det er præcis de skeletter de erhvervsdrivende ønsker opbevaret i det skjulte, men det gør du måske også

Jeg leder ikke efter skeletter, hvorfor jeg har bedt om at få lukket min profil.

Men nej er ikke erhvervsdrivende indenfor hifi eller musikbranchen for den sags skyld. Men måske er jeg KVK's hemmelige fætter eller det der er værre ... man ved aldrig hvad der dukker op af skeletter.

Hyg dig ... god sommer.

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hmm....

Læser man dagens klumme hos Poul må man minde ham om at peger man fingre af andre, er der 3 fingre der peger imod én selv.

At give udtryk for at et person er blevet udelukket her på sitet på grund af at han citerede et af Pouls tidligere skriverier, er da vist hvad man kalder for en udpræget mangel på realitetssans...

-Præcist hvad han klandrer brugerne på dette site for.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg for første gang nærlæst hvad denne Poul skriver.

Nogle har her beskrevet ham som velformuleret og tilmed have "ret i mange af sine betragtninger", men når Poul nu f.eks. skriver om nazisme, gaskamre, Auschwitz og HIFI4ALL og tilmed trækker paralleller, så står jeg af

Jeg ved nu hvor jeg aldrig nogensinde skal handle. NEVER!!!

Herfra er der fuld opbakning til HIFI4ALL.

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

hej jeg dumper lige ind her og blander mig, grunden til jeg brændte trafo og rør af er fordi de ikke sad nogen modstande i mine daværende hter så der kom som sagt nogle modstande i og så var det problem løst  men det ved poul jo ikke noget om.  ja man kan o altid blive kaldt dum....

mvh
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Hmm....

Læser man dagens klumme hos Poul må man minde ham om at peger man fingre af andre, er der 3 fingre der peger imod én selv.

At give udtryk for at et person er blevet udelukket her på sitet på grund af at han citerede et af Pouls tidligere skriverier, er da vist hvad man kalder for en udpræget mangel på realitetssans...

Hvad var det så den bruger, der citerede Poul, blev udelukket for? Jeg lavede en søgning på brugerens navn og kunne ikke umiddelbart finde nogen "problematiske" indlæg...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg læser lidt om Poul her............ Gider ikke/Nægter at slå ind på hans side.

Han er én mere af dem, der virkelig vil være klog og i et forsøg på at skjule at han faktisk er forkert på den mange gange, skriver han i "sjove" sætninger................ Fin fin camouflage den første tid, men efterhånden gør han jo bare sig selv til grin. Mere til grin

Bedst af alt er, når han skal spille smart og irettesætte folk på hifi4all & hifi-musik og så kommer med en smøre, der ikke kan være mere forkert

Hvis man har en side hvorpå en HEL DEL skriveri går ud på at svine andre sider/personer, så har man vist temmelig mange mangler ...................... Eneste der skrives stort om, er ATC og hvad han selv har på hylden.

Poul ½pris............. hmm, måske poul ½Hje...

Men ok, nogle folk er glade for opmærksomhed, selvom den er noget så negativ.......... Det være det der gør det i hans tilfælde.
2 ud af 109 indlæg om poul½etellerandet her på siden, er positive, resten ligner det han selv lukker ud om andre.

Iøvrigt blev jeg blokeret/nægtet at skrive på hans side, fordi jeg kom med min ærlige mening om hans - "Det er kun mit der virker og alle andre er idioter"

Fred være med ham og lad os andre få fred

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
Jeg læser lidt om Poul her............ Gider ikke/Nægter at slå ind på hans side.

Han er én mere af dem, der virkelig vil være klog og i et forsøg på at skjule at han faktisk er forkert på den mange gange, skriver han i "sjove" sætninger................ Fin fin camouflage den første tid, men efterhånden gør han jo bare sig selv til grin. Mere til grin

Bedst af alt er, når han skal spille smart og irettesætte folk på hifi4all & hifi-musik og så kommer med en smøre, der ikke kan være mere forkert

Hvis man har en side hvorpå en HEL DEL skriveri går ud på at svine andre sider/personer, så har man vist temmelig mange mangler ...................... Eneste der skrives stort om, er ATC og hvad han selv har på hylden.

Men ok, nogle folk er glade for opmærksomhed, selvom den er noget så negativ.......... Det være det der gør det i hans tilfælde.
2 ud af 109 indlæg om poul½etellerandet her på siden, er positive, resten ligner det han selv lukker ud om andre.

Iøvrigt blev jeg blokeret/nægtet at skrive på hans side, fordi jeg kom med min ærlige mening om hans - "Det er kun mit der virker og alle andre er idioter"

I modsætning til hvad tilfældet er, når folk vælger at aflevere deres verbale ubehageligheder herinde, kan man jo netop, som du selv gør, undgå hans egen side, hvis man gerne vil være fri for ham...

Mvh.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:
shras skrev:

Hmm....

Hvad var det så den bruger, der citerede Poul, blev udelukket for? Jeg lavede en søgning på brugerens navn og kunne ikke umiddelbart finde nogen "problematiske" indlæg...

Mvh.

Det var hifihuset der røg ud for at citere Poul... Den udelukkelse var vist lige lovligt overilet.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

kongruens skrev:
shras skrev:

Hmm....

Læser man dagens klumme hos Poul må man minde ham om at peger man fingre af andre, er der 3 fingre der peger imod én selv.

Hvad var det så den bruger, der citerede Poul, blev udelukket for? Jeg lavede en søgning på brugerens navn og kunne ikke umiddelbart finde nogen "problematiske" indlæg...

Mvh.

Det var hifihuset der røg ud for at citere Poul... Den udelukkelse var vist lige lovligt overilet.

Uden at skulle forsvare nogen, tror jeg faktisk ikke at hifihuset.dk kunne tage et vink med en vognstang, der var vist blevet advaret et par gange før den sidste. At læse retningslinjerne, privatbruger/branchemedlem, er tit en stor hindring åbenbart.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

heltny skrev:

I modsætning til hvad tilfældet er, når folk vælger at aflevere deres verbale ubehageligheder herinde, kan man jo netop, som du selv gør, undgå hans egen side, hvis man gerne vil være fri for ham...

Mvh.

Ja, men dem der absolut VIL ses, BLIVER set...................også uden for hjemmet

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Det fremgår...

Mvh.

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Det fremgår...

Mvh.

JA

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
[snip]Brokker du dig ikke over brok over brok ?

Hov - nu brokker jeg mig over brok over brok over brok.
Bare den næste kan tælle...

Ihhh! Så stopper festen sq! Jeg GIDER ikke, at i hele tiden skal brokke jer over mig.
Her prøver man at bevare den evige pessimisme, og så blir man bare mødt med åbenhed og varme følelser...Det er jo lige til at blive sommerglad af

Hygge,

Brok (den rigtige) - som igår hørte Bonnie "Prince" Billy på Odeon-scenen, mens regnen kom og urinstøvet faldt til jorden på Årets Bedste festival.

Viva Fidel!

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Bøgely
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Sommerhilsen herfra.

Jeg læste med stor fornøjelse Pouls ugentlige indlæg om hifi'ens historiske personer og produkter. Sidenhen læste jeg hans daglige revserier af århusianske politikere og alt muligt andet - herunder denne side. Trods min beundring af hans sprog og vid, så vil jeg gerne indrømme at han er kommet for langt ud for min smag. MEN selv om han ikke er stueren i sin omtale af vor lille hobbyside, så er vi selv skyld i, at denne side (desværre) oftest kommer til at virke lidt grinagtig og det er sjældnere og sjældnere at, jeg selv gider ofre tid på noget som oftest ender i personfnidder. De få gange, hvor jeg selv har vovet at deltage i en debat, så får man lige en sviner af de "klogeste" herinde - ingen nævnt og ingen glemt.

En anden herinde, husker ikke hvem, påtalte også det faktum, at formen herinde efterhånden minder om SMS og chat og ikke som (nogenlunde) voksne, der diskuterer en HOBBY på nettet. Derfor er mit forslag til redaktionen, at fjerne muligheden for at kopiere dele af andres indlæg og siden knalde en enkelt linie med en giftighed ind. Så blev forum også bedre at læse. Med denne hobby, hvor ord er nødvendige for, at beskrive vore oplevelser, så bør det være muligt at skrive mere end én linie. My humble opinion.

Nu har jeg gjort det igen... Jeg smutter lige i dækning!

Med venlig hilsen

Bøgely

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Bøgely skrev:
Derfor er mit forslag til redaktionen, at fjerne muligheden for at kopiere dele af andres indlæg og siden knalde en enkelt linie med en giftighed ind. Så blev forum også bedre at læse.

Jeg tilllader mig at citere en del af dit indlæg, blot for at gøre opmærksom på at det kan være nødvendigt for overskueligheden, blot at uddrage enkelte dele af et indlæg. Hvis man skulle citere hele smøren(ja der findes folk der ikke blot fyrer one-liners afsted ), så ville der nok opstå flere uenigheder pga. manglende gennemlæsning - det er set mange gange.

Og samtidig kunne man jo opfordre(selvom det er offtopic) til at man(de der må føle sig ramte) lærer at benytte en fornuftig citatteknik. Der er en del på dette forum, der stadig citerer hele indlæg og smører egen kommentarer ind med rød eller fed tekst... eller sommetider endda bare regulær tekst. Det kan være meget forvirrende.

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
floe skrev:

kongruens skrev:
shras skrev:

Hmm....

Læser man dagens klumme hos Poul må man minde ham om at peger man fingre af andre, er der 3 fingre der peger imod én selv.

Hvad var det så den bruger, der citerede Poul, blev udelukket for? Jeg lavede en søgning på brugerens navn og kunne ikke umiddelbart finde nogen "problematiske" indlæg...

Mvh.

Uden at skulle forsvare nogen, tror jeg faktisk ikke at hifihuset.dk kunne tage et vink med en vognstang, der var vist blevet advaret et par gange før den sidste. At læse retningslinjerne, privatbruger/branchemedlem, er tit en stor hindring åbenbart.

Tager man i betragtning, hvad enkelte andre brugere herinde kan komme afsted med, virker det i hvert fald noget voldsomt, at gennemføre en udelukkelse for at bringe et citat. Det peger ikke umiddelbart i retning af, at der gennemføres en moderatorvirksomhed, der objektivt forholder sig til sidens retningslinier. Det må mildt sagt betegnes som temmeligt uheldigt, at man ikke, ved gennemlæsning af diverse tråde, fornemmer at reglerne er ens for alle, eller for den sags skyld fra den ene situation til den anden. Jo mere konsekvent retningslinierne håndhæves, desto enklere bliver det for brugerne, at skelne mellem, hvad der er tilladeligt og hvad der ikke er.

Med hensyn til Pouls sprog på hans egen side, trænger han gevaldigt til at ofre de to minutter, det tager at læse korrektur (Jeg håber du er med os og læser dette, Poul. Jeg læser din side og lider under det, omtrent dagligt!), hvilket sandsynligvis også ville udrydde en del misforståelser. Det er i øvrigt værd at bemærke, at det i Pouls debatforum faktisk er muligt, at have særdeles skarpe meningsudvekslinger, uden at blive personlige, perfide og uvenlige i den øvrige omgangstone, dette uden anden moderatorvirksomhed, end at man ved, hvad Poul står for.

Mvh.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:
Sjoenne skrev:
floe skrev:
kongruens skrev:
shras skrev:

Hmm....

Mvh.

Tager man i betragtning, hvad enkelte andre brugere herinde kan komme afsted med, virker det i hvert fald noget voldsomt, at gennemføre en udelukkelse for at bringe et citat. Det peger ikke umiddelbart i retning af, at der gennemføres en moderatorvirksomhed, der objektivt forholder sig til sidens retningslinier. Det må mildt sagt betegnes som temmeligt uheldigt, at man ikke, ved gennemlæsning af diverse tråde, fornemmer at reglerne er ens for alle, eller for den sags skyld fra den ene situation til den anden. Jo mere konsekvent retningslinierne håndhæves, desto enklere bliver det for brugerne, at skelne mellem, hvad der er tilladeligt og hvad der ikke er.

Med hensyn til Pouls sprog på hans egen side, trænger han gevaldigt til at ofre de to minutter, det tager at læse korrektur (Jeg håber du er med os og læser dette, Poul. Jeg læser din side og lider under det, omtrent dagligt!), hvilket sandsynligvis også ville udrydde en del misforståelser. Det er i øvrigt værd at bemærke, at det i Pouls debatforum faktisk er muligt, at have særdeles skarpe meningsudvekslinger, uden at blive personlige, perfide og uvenlige i den øvrige omgangstone, dette uden anden moderatorvirksomhed, end at man ved, hvad Poul står for.

Mvh.

Jeg, og du, ved med garanti ikke præcist under hvilke omstændigheder hifihuset.dk røg ud. Han havde så vidt jeg ved min. en advarsel i forvejen. Og vi taler her om et branchemedlem der omtaler en anden spiller i branchen, det er aldrig kønt at se på.

I de tråde hvor du mener at der er nødt til at være konsekvens fra moderator, kan jeg kun råde dig til at benytte "rapport" knappen, og måske begrunde hvorfor du mener indlægget er i strid med retningslinjerne. Det gør vel ikke noget at man hjælper de frivillige moderatorer her på sitet?

Og mht. Pouls debatforum, så er det da klart at man stortset kan ytre sig som man vil, men brugbare svar og udmeldinger fra Poul, er der langt i mellem.

Jeg er helt enig med dig i at han burde ofre et par minutter væk fra den store ATC-kunde horde( ), og læse hans tekster igennem inden han lægger dem ud. Mange synes at han skriver uendeligt smukt dansk, men efter min mening er det blot snørklede sætninger der aldrig ville komme ud af en århusianers mund i daglig tale. Det minder om de læserbreve der er i lokalsprøjten her i byen... en masse ord blot for at ytre et meget småligt emne... ala hække der er for lave/høje osv.

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg ved intet om omstændighederne i øvrigt, nej, men der blev citeret ukommenteret og omstændigheder, der ikke fremgår af siderne er vel uvedkommende. Om folk ligger i skyttegravskrig i det virkelige liv, angår jo ikke indholdet her på siden. Som nævnt ovenfor prøvede jeg at bladre tilbage i hifihusets tidligere indlæg og fandt ikke umiddelbart noget, der virkede specielt egnet for moderation. (Jeg skal lige for god ordens skyld nævne, at jeg ikke aner hvem vedkommende er.)

Mvh.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Jeg ved intet om omtsændighederne i øvrigt...

-Dette er netop udgangspunktet for min kommentar. Poul aner heller intet om omstændighederne, men taler ud fra verden som han ser den.

Netop dette er ret beset tilfældet for alle skribenter, og graden af snævertsynethed afgøres derfor af hvorvidt man accepterer at verden ikke altid er som man forestiller sig den, eller at man pr. definition ser sin egen holdning som værende den rigtige. Her falder Poul desværre ofte i med begge ben.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Skal det forstås sådan, at du mener, det er i orden, at uvedkommende omstændigheder har konsekvens for modereringen af, hvad der skrives på disse sider?

Mvh.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum