Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 19:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forum support (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Forum support
Emne Emne: Får ikke mails! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

virious skrev:
Uden at kunne sige noget konkret, så meget jeg, at det primært bliver gjort efter behov.

Det, der ikke giver mening for mig er, at de afsendte mails stadig når frem, men "blot" tager en del længere tid.

Kan det ikke skyldes noget antivirus, der køres på disse mails? Hvis der var en fejl i den måde informationerne bliver sendt på, må de enten være beskadigede ved ankomst, eller slet ikke nå frem.

Mvh.

Hvis de når frem, men blot bli'r forsinket, kan det være HIFI4ALL benytter en relayserver til at sende mails (her er der nemlig typisk en forsinkelse).

Måske skal den primære mailserver, som HIFI4ALL sender sine mails ud til, sættes til noget andet end det den er nu.

(fik iøvrigt en besked angående dit seneste indlæg, men ikke dit næstsidste indlæg - mystisk).

Det lyder meget plausibelt. Følger op på det.

Mvh.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Jeg får underretningsmails MEGET sent i disse dage/uger. Ofte går der 1 døgn, men jeg har osse oplevet at der går op til 3 døgn ! Der er ingen problemer med f.eks. "personlig besked" fra hifi4all eller andre sites, så det kan vel ikke være min udbyder der skal bruge lang tid på eventuel virusscanning ?!

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Så kører det,tror jeg nok ,nå det gjorde det så ik
Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

kimber skrev:
Så kører det,tror jeg nok ,nå det gjorde det så ik

Mail om dit indæg, kimber......den fik jeg kl. 19.43, altså i samme minut som indlægget blev oprettet. Hvad mener du med, at det alligevel ikke virker ?

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Jeg får underretningsmails MEGET sent i disse dage/uger. Ofte går der 1 døgn, men jeg har osse oplevet at der går op til 3 døgn ! Der er ingen problemer med f.eks. "personlig besked" fra hifi4all eller andre sites, så det kan vel ikke være min udbyder der skal bruge lang tid på eventuel virusscanning ?!

Måske. Jeg TROR, at virus-scanningen er grundigere, når mailen sendes til flere. Det KAN være en grund.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til de kommer nu med det samme,men det kommer stadigvæk gamle mails fra igår.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Kalle_dk skrev:

Måske. Jeg TROR, at virus-scanningen er grundigere, når mailen sendes til flere. Det KAN være en grund.

Det er sikkert rigtigt, men dit indlæg, sendt kl. 20.33 har jeg osse modtaget mail om OMGÅENDE; altså kl. 20.33. Det er mange uger siden det er sket. Jeg ved så ikke om "nogen" har ændret noget ved systemet, men det tegner da positivt. Det er jo et godt system, det at modtage underretning om nye mails, så man kan deltage i en debat, imens den er aktuel. Der er ikke meget ved at svare på et 3-dage-gammelt indlæg, når man opdager at der har været 8 andre indlæg inden man selv får skrevet sit svar

PS: Jeg får flere mails fra andre tråde mens jeg skriver dette indlæg, så der er vist gået hul på bylden, som man siger.

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
virious skrev:
Kalle_dk skrev:

Det er sikkert rigtigt, men dit indlæg, sendt kl. 20.33 har jeg osse modtaget mail om OMGÅENDE; altså kl. 20.33. Det er mange uger siden det er sket. Jeg ved så ikke om "nogen" har ændret noget ved systemet, men det tegner da positivt. Det er jo et godt system, det at modtage underretning om nye mails, så man kan deltage i en debat, imens den er aktuel. Der er ikke meget ved at svare på et 3-dage-gammelt indlæg, når man opdager at der har været 8 andre indlæg inden man selv får skrevet sit svar

PS: Jeg får flere mails fra andre tråde mens jeg skriver dette indlæg, så der er vist gået hul på bylden, som man siger.

Jeg har ikke fået mail på det her du har skrevet endnu.

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

så  kom der lige 16 mails på engang.

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hold da kæft så kører det,hvad var der galt?

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

kimber skrev:
Hold da kæft så kører det,hvad var der galt?

Tja - det store nets uransageligheder! Der er ændret lidt på mailserveren - lad os håbe det kører bedre nu.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg får godt nok heller ikke mails, og har ikke fået det i lang tid....
Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

beam skrev:
Jeg får godt nok heller ikke mails, og har ikke fået det i lang tid....

Vi har gjort hvad vi kunne herfra - vores eneste bud er, at det er et "lokalt"-problem, hos den mail-udbyder I nu måtte gøre brug af. Har du mulighed for at selv at redigere/godkende domæner i din opsætning af modtagene mails? Ellers vil jeg anbefale dig at "godkende" HIFI4ALL.DK - det er mit bedste bud. Det er ikke den anvendte mail-servers "skyld", den kører uden lags og deslige - det går galt et sted mellem afsendelse af mailen fra HIFI4ALL.DK og til modtagelse i indbakken - forhold vi ikke har indflydelse på - desværre!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Nu er de kun 12-13timer forsinket,men det jo nok tdc skyld.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Det gik meget godt igår, men nu er den gal igen her. Jeg har fået mails i formiddags fra indlæg som blev sendt igår eftermiddags/aften 

Kan jeg i det hele taget gøre noget ved det, eller kan TDC, som er udbyderen ? (jeg er ikke EDB nørd)

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 August 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget i "egenskaber" for nogle af de mails jeg har fået og kan se i tidsangivelserne, at der sker en forsinkelse hos Zitcom-concernen, dvs. der hvor HIFI4ALL må være hostet.

Zitcom må køre nogle rutiner af forskellig art som gør, at mail-strømmen ikke er helt stabil, ensartet eller hvad man nu skal kalde det.

Det er nok en god ide, at HIFI4ALL retter henvendelse til Zitcom og forklarer dem problemet - måske findes der en løsning.

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Har i fået kigget på det igen,det er stadigvæk ikke godt her,har snakket med tdc og det var ikke der problemet lå.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes