Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 06:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nogen skruer op for min Cambridge Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Josh Lyman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 August 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hej

En eller anden, sikkert i min opgang, har en fjernbetjening, der kan styre volumen på min Cambridge Audio forforstærker.

Jeg har nu vænnet mig til at tjekke volumenknappen, inden jeg sætter en CD på eller tænder for radioen. Ofte er der skruet HELT OP for volumenknappen.

Det kan også hænde, at der bliver skruet op for lyden, mens jeg lytter til musik.

Jeg har ikke nogen fjernbetjening til forforstærkeren, så det er op af sofaen og hen og skrue ned, når det sker.

Men er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg ændre på frekvensen?

Det er en Cambridge Audio C500.

På forhånd tak.

Til top Vis Josh Lyman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Josh Lyman Besøg Josh Lyman's Websted

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 August 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan se det infrarøde øje som fjernbetjeningen oftest kommunikerer med, så sæt et lille stykke pap op foran, eller sort tape.

Bliver det ved med at ske er det ikke en der har en fjernbetjening, men så er dit apperat defekt.

Mvh

JMJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Josh Lyman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Jo, det har jeg tænkt på, men der er jo ikke nogen i stuen, så....

Har læst at bl.a. B&O laver nogen ret kraftige signaler i deres fjernbetjeninger....

Jeg tror ikke forforstærkeren er defekt.
Til top Vis Josh Lyman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Josh Lyman Besøg Josh Lyman's Websted

L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tror desværre der er noget galt med din forstærker. Jeg har før haft en Cambrigde forstærker, og fjernbetjeningen til den virkede på ingen måde gennem vægge eller lofter...  

Jbl Es25
PS3
Til top Vis L.Ron.Harald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.Ron.Harald

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Josh Lyman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Nemlig, har nu hørt Billie Holiday i 30 min uden problemer, og før det blev lyden hele tiden skruet op og ned....Regner med at naboen er færdig med at se fjernsyn nu....

Er stadig ikke overbevidst om, at der er noget galt med forstærkeren. Det er kun en gang imellem det sker...

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Smut da lige ind og bank på hos naboen, og hør om ikke han vil hjælpe med at opklare hvorvidt det er hans fjernbetjening, eller dit apperat der er defekt....

Sådan kan det jo konstateres hurtigere end at sidde ved tasterne og skrive her...

(positivt ment )

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 August 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:

Smut da lige ind og bank på hos naboen, og hør om ikke han vil hjælpe med at opklare hvorvidt det er hans fjernbetjening, eller dit apperat der er defekt....

Sådan kan det jo konstateres hurtigere end at sidde ved tasterne og skrive her...

(positivt ment )

Det er nok mere reglen end undtagelsen at folk poster i et forum istedet for aktivt at gå efter fejlen - det er bare sjældent at det retter sig efter at man har skrevet

Forstærkeren er med stor sandsynlighed defekt. Jeg har ikke oplevet en Cambridge på noget tidspunkt der har kunnet reagere på sin egen remote hvis man er udenfor 4-5 meter fra afstand, og jeg tror ikke på, overhovedet, at naboens remote kan gå i den. Derimod er det en fejl der er forekommet før på nogle af de ældre Cambridge-apparater. En teknikker vil kunne svare 100% på det!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes