Forfatter |
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
RiverKing skrev:
Ney_ skrev:
Til en pris på 3600usd med fragt på 3600 (som vi privatpersoner højst sandsyneligt ikke kan fragte 66kg over atlanten til) ender højtalerne på godt 30.200. |
|
|
De (shopUSA) kan jo have lavet en super aftale med et fragt firma, som lever af kvantiteter, ligesom CD-WOW også må have, hvordan kan de ellers levere CD'ere til kr. 49,- med air mail, ganske gratis, vel at mærke pakket og afsendt enkeltvis, hvis man bestiller flere titler ???
|
|
|
Dette er sakset fra shopUSA's terms:
Commodities Handled and Restrictions on Service SHOPUSA offers transportation of general commodities, as usually defined, subject to the following restrictions:
(i) No service shall be rendered in the transportation of any packages or articles with an actual weight of more than 2000 kilograms or exceed one 40 foot container.
så 66kg. højtt. kan de godt klare
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo bare at bestille hjem.Altså ligge 30.200kr uden først at høre dem.
Jeg tror ikke små producenter har noget imod i princippet at sælge direkte.
Men hånden på hjertet, hvor mange vil ligge så mange penge uden at lytte
først.Eller venter i til der er nogen der har købt hos en dansk forhandler, og
så smutter i lige forbi og hører dem, eller man kan jo også vente på en for-
handler bruger penge på at få dem på en udstilling.Hvis det er sådant noget
der sker, vil Zu få meget svært ved at have et forhandlernet.
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
Det er jo bare at bestille hjem.Altså ligge 30.200kr uden først at høre dem. Jeg tror ikke små producenter har noget imod i princippet at sælge direkte. Men hånden på hjertet, hvor mange vil ligge så mange penge uden at lytte først.Eller venter i til der er nogen der har købt hos en dansk forhandler, og så smutter i lige forbi og hører dem, eller man kan jo også vente på en for- handler bruger penge på at få dem på en udstilling.Hvis det er sådant noget der sker, vil Zu få meget svært ved at have et forhandlernet. |
|
|
Som jeg skrev i et tidligere indlæg, ville jeg ikke tænke over at skulle ligge kr. 4.000,- mere hos Kenneth, jeg betaler gerne for den ekstra service der kan være i bla. valget af, i dette tilfælde, et sæt dyre højtt., det kunne ligeså godt være et dyrt TV eller andet, og det ville jeg ikke drømme om at købe som parrellel import, dels pga. de problemer det giver hvis man oplever en defekt. Så kan meget af den "besparelse" man fik ved købet forsvinde ud i den blå luft i fragt omk. tilbage til ex. USA. CD'ere køber jeg derimod gerne på nettet, her er kunsterne sikret deres penge uanset hvad jeg betaler for dem og hvor jeg køber dem... __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der foregår masser af spændende diskussioner omkring disse ZU Essence og desværre havner de fleste omkring det med pengene. Slog lige op hvad et sæt med up grade finish ville koste hos shopusa.dk og de havner da i 36.791,-. Jeg har så været fræk og prissætte dem til 37.999,- og det beklager jeg;o)
Jeg har faktisk haft haft meget fokus på fortjenste i forbindelse med hjemtagelsen af Zu produkter og jeg har sat avancen som jeg har, så I kunder kan handle hos mig til samme pris som hvis I selv overvejede at hente dem hjem, hvilket i princippet slet ikke burde kunne lade sig gøre.
Husk også på at man skal betale forud. Dette betyder en produktions pt på ca 6-8 uger samt fragt tiden herover - det er jo i sig selv surt at undvære penge så længe, så det gør jeg for dig på de varer jeg har hjemme.
En anden ting jeg har spekuleret på er hvad ville du gøre hvis du fik et sæt hjem med en ridse i eller en fejl på?
Skal vi ikke begynde at tale om hvad det egentligt er for nogle størrelse end al den prissnak? prisen er hvad den er og der gives ingen rabat, så er den ligesom på plads og der er så åbnet op for andre diskussioner.
Der var vist et spørgsmål omkring hvor mange watt man kan putte i dem. Der anbefales op til max 300 watts input, men igen det er vel et spørgsmål om at lytte og ikke drive dem til mere end hvad godt er. Jeg har selv testet med både 50 watt og 140 watt, begge i 8ohm og der sker masser med begge. Det er nok nærmere et spørgsmål om hvor rent et signal man sender i dem, da de levere det der sendes til dem. "Rage against the machine", "Diana Krall", "Johnny Cash", "Kari Bremnes", "Pearl Jam", "Alison Krauss", "Hans Thessink", "Mark Knofler", "Stevie Ray Vaughan", "Cecilie Nordby", "Keb Mo" samt mange andre har været gennem maskinen og der mangles intet nogle steder - håber det var svar nok.
Mvh
Kennet
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kennet... Den tilsvarende nyhedstråd på Nerds er mere sober, så måske vi kan diskutere ZU højttalere derovre. Så kan H4A moderatorene med flere muntre sig med at trække denne tråd off-topic omkring import og told.
|
Til top |
|
|
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset diskussionen her om pris og egen import eller ikke, er det en meget spændende højtaler med meget gode anmeldelser, uanset et man sporer dog en vis patroitisme i de amerikanske anmeldelser. Det er da bestem noget der kunne være et lyt værd. __________________ Quad 2905
|
Til top |
|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
@Kennet... Den tilsvarende nyhedstråd på Nerds er mere sober, så måske vi kan diskutere ZU højttalere derovre. Så kan H4A moderatorene med flere muntre sig med at trække denne tråd off-topic omkring import og told.
|
|
|
HØRT HØRT HØRT. Det ligner simpelthen ikke noget at de selvsamme moderatore der smider om sig med trusler og jeg skal komme efter dig, deltager i sådan en omgang off-topic.Og man får helt lyst til at spørge HVEM MODERERER MODERATORENE. Shame on you BROK&CO.
Jens
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er egentlig grundlæggende enig i, at spørgsmålet om afgifter og priser generelt ift. en nyhed er off-topic, men i dette tilfælde er det jo da netop ikke omtalte moderatorer, mig selv inkluderet, som rejste det spørgsmål, men en anden bruger som rejste spørgsmålet omkring den danske importørs prissætning.
Jensmarius: mener du der er konkrete indlæg i denne tråd, som kræver moderering? Så vil jeg foreslå dig at rapportere samme indlæg.
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
TRX850 skrev:
|
|
|
HØRT HØRT HØRT. Det ligner simpelthen ikke noget at de selvsamme moderatore der smider om sig med trusler og jeg skal komme efter dig, deltager i sådan en omgang off-topic.Og man får helt lyst til at spørge HVEM MODERERER MODERATORENE. Shame on you BROK&CO.
Jens
|
|
|
Pas nu på at du ikke får den 2. ud af de 3  __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
Jeg er egentlig grundlæggende enig i, at spørgsmålet om afgifter og priser generelt ift. en nyhed er off-topic, men i dette tilfælde er det jo da netop ikke omtalte moderatorer, mig selv inkluderet, som rejste det spørgsmål, men en anden bruger som rejste spørgsmålet omkring den danske importørs prissætning.
Hygge, Brok |
|
|
OK, så hvis bare det er en anden bruger, der starter off-topic diskussionen, så er det helt OK at følge trop med yderligere off-topic indlæg! Tak for den afklaring... Naturligvis er gentagelsen af den evige told/moms palaver off-topic ift en nyhedstråd om højttalere, det er alle incl dig selv givetvis enige om. Havde nyheden/emnet været, at der var kommet nye regler for import havde det været noget andet, men reglerne er de samme som de har været i årevis, så absolut intet nyt dér.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Brok skrev:
Hygge, Brok |
|
|
OK, så hvis bare det er en anden bruger, der starter off-topic diskussionen, så er det helt OK at følge trop med yderligere off-topic indlæg! Tak for den afklaring...
Naturligvis er gentagelsen af den evige told/moms palaver off-topic ift en nyhedstråd om højttalere, det er alle incl dig selv givetvis enige om. Havde nyheden/emnet været, at der var kommet nye regler for import havde det været noget andet, men reglerne er de samme som de har været i årevis, så absolut intet nyt dér. |
|
|
Skulle vi så ikke allesammen droppe spydighederne, off-topic snakken (som både du og jeg nu biddrager yderligere til), og lade snakken gå videre om det nyheden rent faktisk handler om.  Vi er åbenbart enige, så ikke flere offtopic indlæg i den her tråd fra nu af. I modsat fald bliver de fjernet - også broks, hvis ikke han kan holde bøtte  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fede højttalere, ingen tvivl om det. Personligt kunne jeg godt tænke mig at se den i den dyre finish. Lyden er dog stadig 1. prioritet. Det kunne være at Hifi4real skulle stille et par til rådighed til en test?  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Det er fede højttalere, ingen tvivl om det. Personligt kunne jeg godt tænke mig at se den i den dyre finish. Lyden er dog stadig 1. prioritet
|
|
|
Enig. Ser frem til at høre dem live. __________________ Skodgrej og popmusik
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Brok skrev:
Hygge, Brok |
|
|
OK, så hvis bare det er en anden bruger, der starter off-topic diskussionen, så er det helt OK at følge trop med yderligere off-topic indlæg! Tak for den afklaring...
Naturligvis er gentagelsen af den evige told/moms palaver off-topic ift en nyhedstråd om højttalere, det er alle incl dig selv givetvis enige om. Havde nyheden/emnet været, at der var kommet nye regler for import havde det været noget andet, men reglerne er de samme som de har været i årevis, så absolut intet nyt dér.
|
|
|
Jeg tror du missede pointen fuldstændigt... __________________ Skodgrej og popmusik
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal vi bare finde et sted os på djævle-øen kan komme til at lytte...  Iøvrigt dejligt at tråden er kommet on-topic igen! Har siddet og læst reviews af dem her i eftermiddags, og det gør dem bestemt ikke mindre interessante... Og flotte er de, sikkert endnu flottere IRL i den high-grade-jeg-skal-komme-efter-dig finish!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Så skal vi bare finde et sted os på djævle-øen kan komme til at lytte...  Iøvrigt dejligt at tråden er kommet on-topic igen! Har siddet og læst reviews af dem her i eftermiddags, og det gør dem bestemt ikke mindre interessante... Og flotte er de, sikkert endnu flottere IRL i den high-grade-jeg-skal-komme-efter-dig finish!  |
|
|
De ser super spændende ud, og det er fedt at se at en producent tør gå imod strømmen, og levere højttalere i en udfordrende finish.  Lyden skal jeg af gode grunde ikke kunne udtale mig om, men det virker som en ret interessant konstruktion! __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Asklepios skrev:
Så skal vi bare finde et sted os på djævle-øen kan komme til at lytte...  Iøvrigt dejligt at tråden er kommet on-topic igen! Har siddet og læst reviews af dem her i eftermiddags, og det gør dem bestemt ikke mindre interessante... Og flotte er de, sikkert endnu flottere IRL i den high-grade-jeg-skal-komme-efter-dig finish!  |
|
|
De ser super spændende ud, og det er fedt at se at en producent tør gå imod strømmen, og levere højttalere i en udfordrende finish. 
Lyden skal jeg af gode grunde ikke kunne udtale mig om, men det virker som en ret interessant konstruktion!
|
|
|
De er helt bestemt spændende, og lyden lader jo til at være sublim - hvis man vil tro anmeldelserne...  Man burde lave en demo her på øen, så interesserede kan lytte til dem... (hint hint Kennet...  ) __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er allerede i gang med at finde en mulighed for at I kan se og høre dem, men som bekendt er det jo (og har altid været) sådan at der er dobbelt så langt fra Sjælland til Jylland end der er omvendt og derfor skal jeg da nok få dem over så I kan se dem;o)
Det er jo også bare lige til der melder sig den første forhandler der vil sælge dem, men jeg er ret sikker på ham og jeg laver en aftale imorgen og så får I mere at vide.
Mth med at "låne" ud så kan det desværre ikke lige pt komme på tale, da det er en al for høj økonomisk omkostning der bare ikke kan laves plads til, selvom jeg utrolig gerne ville.........
Så her, eller hos fremtidige forhandlere mine herrer. OG - de er på display i Mazerati Blue Netuno = en finish der er uovertruffen.
Fortsat god aften.
Kennet
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holder ellers pause fra hifi4all. Men må lige ytre mig her...
Først til Kennet.. Super produkt du har valgt og tage hjem til lille Danmark. Jeg har været så heldig og stifte bekendtskab med ZU´s produkter. Og kan kun varmt anbefale dem...
Prisen er slet ikke i skoven på nogen måder. Det er hvad de koster. Husk på forretningen også skal stille service og garanti med. Der intet i hifi verden der koster gratis. Heller ikke og have et sæt højtalere stående i forretningen.
Hvis folk synes de for dyre. Så kan du jo selv se om de kan købe dem ubeset andre steder billigere 
Kennet? Får du kun den ene model hjem? Hvad med deres kabler osv? Dem burde du skam overveje. Rigtig god kvalitet til pengene.
Og til andre. Glæd Jer til at høre de ZU... De kan nogen ting. 
__________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth
Takkker og det er da rart at der en der har hørt dem og ved hvad det er for nogle højtalere. Kabler kommer der et nyt program af fra Zu i løbet af dette år, så jeg har kun taget deres topmodel af højtalerkablerne hjem, men de er også rigtig lækre.
Indtil videre er det kun Essence der er kommet til DK da de her også er igang med en udskiftning. Nyeste skud på stammen er TONE som er en "lille", intet er lille i USA, standerhøjtaler der egentligt er bygget omkring de samme principper som Essence men ikke en match. De bliver også tilsvarende en smule billigere.
Samme udskiftning, eller opgradering, kommer der til ar ske med deres pickupper så de bliver også først taget til DK når jeg er helt sikker på at det er på plads.
Indtil Zu lige får deres ændringer og nye modeller på plads må I væbne jer med tålmodighed og så bare læne jer tilbage og nyde ZU Essence.
Mere info imorgen.
Kennet
|
Til top |
|
|