Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 01:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: På med brillerne! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Philips tv-apparaters enestående billedkvalitet, lyd og den dragende Ambilight-teknologi muliggør biografoplevelser i hjemmet. Og nu vil Philips også give den ultimative filmoplevelse til alle, som er klar til at fordybe sig i 3D.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2325&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Microft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

I min verden ligner dette bare endnu et nyt salgs gemick. Nu hvor de fleste folk har investeret i Fuld HD TV og Digital modtagere, skal producenterne finde på noget nyt. Teknikken har jov æret kendt siden 60-erne, og af samme grunde som det floppede den gang, synes jeg også at det flopper i anden omgang.

Grundlæggende synes jeg problmet ligger i, at den tenknik man anvender til at skabe 3d effekten, bygger på en teknik hvor øjene/hjerne synes til at tro at der er tale om et 3d billede. Nu skal jeg selvfølgelig ikke udtale mig om hvordan det virker på andre, men jeg personligt synes min øjne bliver stærkt irreterede af det i længden. Små klip på 10-20min er fint, men hele film på 2timer eller mere giver mig hovedpine. Derudover skal man havde briller på, side korrekt iforhold til skærmen osv.

Jeg synes personligt at udviklingen var bedre brugt på at højne billedekvaliteten, og hvis man virkelig vil lave 3d, tage skridtet fuldt ud og anvende flere projektionskilder som mødes og danner konstruktiv interference i en 3d struktur så billeder faktisk er 3d.  

Til top Vis Microft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Microft

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Microft skrev:

I min verden ligner dette bare endnu et nyt salgs gemick. Nu hvor de fleste folk har investeret i Fuld HD TV og Digital modtagere, skal producenterne finde på noget nyt. Teknikken har jov æret kendt siden 60-erne, og af samme grunde som det floppede den gang, synes jeg også at det flopper i anden omgang.

Grundlæggende synes jeg problmet ligger i, at den tenknik man anvender til at skabe 3d effekten, bygger på en teknik hvor øjene/hjerne synes til at tro at der er tale om et 3d billede. Nu skal jeg selvfølgelig ikke udtale mig om hvordan det virker på andre, men jeg personligt synes min øjne bliver stærkt irreterede af det i længden. Små klip på 10-20min er fint, men hele film på 2timer eller mere giver mig hovedpine. Derudover skal man havde briller på, side korrekt iforhold til skærmen osv.

Jeg synes personligt at udviklingen var bedre brugt på at højne billedekvaliteten, og hvis man virkelig vil lave 3d, tage skridtet fuldt ud og anvende flere projektionskilder som mødes og danner konstruktiv interference i en 3d struktur så billeder faktisk er 3d.  

Ja - jeg får også hovedpine ved længere 3D film. Jeg så f.eks. avatar i 3D i biografen, hvilket for mig var en ganske ubehaglig oplevelse. Jeg måtte gå midt under filmen grundet en gevaldig hovedpine.
Jeg tror ikke jeg skal se 3D film igen, før der er fundet et andet system. Desværre.

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Microft skrev:

Avatar 3D - virker fint på mig, en stor oplevelse

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

Arcadian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan man kalde Ambilight-teknologi en større biograf oplevelse, det har jo intet med biografen at gøre. Der er i hvert fald ikke noget flashende lys i alle mulige farver i de biografer jeg går i.

For mig at se, er det en ringe undskyldning for at man ikke kan konstruere et godt nok tv fra starten, og at man så er nødt til at smide lys rundt i kanterne for at få nogle flotte naturlige farver frem. Og det vælger de så at tage en god sum penge for. For mere ondt i hovedet af det end at se 3D film i biografen. 

Til top Vis Arcadian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arcadian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes