I min verden ligner dette bare endnu et nyt salgs gemick. Nu hvor de fleste folk har investeret i Fuld HD TV og Digital modtagere, skal producenterne finde på noget nyt. Teknikken har jov æret kendt siden 60-erne, og af samme grunde som det floppede den gang, synes jeg også at det flopper i anden omgang.
Grundlæggende synes jeg problmet ligger i, at den tenknik man anvender til at skabe 3d effekten, bygger på en teknik hvor øjene/hjerne synes til at tro at der er tale om et 3d billede. Nu skal jeg selvfølgelig ikke udtale mig om hvordan det virker på andre, men jeg personligt synes min øjne bliver stærkt irreterede af det i længden. Små klip på 10-20min er fint, men hele film på 2timer eller mere giver mig hovedpine. Derudover skal man havde briller på, side korrekt iforhold til skærmen osv.
Jeg synes personligt at udviklingen var bedre brugt på at højne billedekvaliteten, og hvis man virkelig vil lave 3d, tage skridtet fuldt ud og anvende flere projektionskilder som mødes og danner konstruktiv interference i en 3d struktur så billeder faktisk er 3d.
|