Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Jordben til schukostik? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2013 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hifitossen skrev:
.....jeg tænker på om en total adskillelse med en seperat gruppe giver den bedste forsyningsspænding til mit hifi. Er der ting jeg skal tage højde for mht. det kabel jeg trækker. tykkelse o.sv

Hvis vi kigger lidt praktisk på tingene - har du måske 10-30 meter kabel inde i huset - de resterende kilometer, hen til en transformer, deler du med en masse andre ting, der kan støje på nettet. Så mon ikke det kabel du trækker ( må du det ? ) bare skal overholde de krav der findes ?

Du har jord i huset - ført frem til stikdåserne - hvornår er jordingen kontrolleret ?

Du kan risikere hele forestillingen er spildt mælk, så inden du begynder, vil det nok være en god ting [tm] - at få en trikker ud og kigge tingene efter.

Citér:
Er det hørbart? hvilke oplevelser har i på dette punkt

Måske , måske ikke - det må du selv afgøre !   Andres oplevelser kan du næppe bruge til andet en fyld på din harddisk.

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Bruger siden: 02 December 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 September 2013 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Hifitossen skrev:
.....jeg tænker på om en total adskillelse med en seperat gruppe giver den bedste forsyningsspænding til
mit hifi. Er der ting jeg skal tage højde for mht. det kabel jeg trækker. tykkelse o.sv

Hvis vi kigger lidt praktisk på tingene - har du måske 10-30 meter kabel inde i huset - de resterende kilometer, hen til en transformer, deler du med
en masse andre ting, der kan støje på nettet. Så mon ikke det kabel du trækker ( må du det ? ) bare skal overholde de krav der findes ?

Du har jord i huset - ført frem til stikdåserne - hvornår er jordingen kontrolleret ?

Du kan risikere hele forestillingen er spildt mælk, så inden du begynder, vil det nok være en god ting [tm] - at få en trikker ud og kigge tingene efter.

Citér:
Er det hørbart? hvilke oplevelser har i på dette punkt

Måske , måske ikke - det må du selv afgøre !   Andres oplevelser kan du næppe bruge til andet en fyld på din harddisk.

Hej Jan

Der skal selvfølgelig en elektriker på opgaven

Det du siger med at få målt jordningen. Er det noget du ved noget om ? og hvad bør jordningens måleværdi ligge på for perfekt jord

Netop lydmæssige erfaringer er nyttige. alternativt er det jo et jordspyd i haven hvilket er nemmere at få installeret
Til top Vis Hifitossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifitossen

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 September 2013 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hifitossen skrev:
Det du siger med at få målt jordningen. Er det noget du ved noget om ? og hvad bør jordningens måleværdi ligge på for perfekt jord

Netop lydmæssige erfaringer er nyttige. alternativt er det jo et jordspyd i haven hvilket er nemmere at få installeret

Jeg har ikke kravene liggende her - men kig evt på http://cubus-adsl.dk/elteknik/haandvaerk/jordelektrodes_over gangsmodstand.php

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 September 2013 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Nå Nå Claus du er ude at fiske !

husker du år tilbage da vi lyttet musik nede hos Kim V det var noget gammel installation og billige 10 kr forlænger dåser....

I dag har han fået forbedret sin installation på det område.......stadig i den billige og lovlige ende

kan du høre forskel i dag !   ved godt han har skiftet lidt ud i sit delfilter også... ;-) men ellers er det mest det samme eletronik og elementer

Der er stor forskel fra en dårlig installation til en normal installation   men derfra og op til egen installation skærmet kabel egen Jord så skal man havde noget meget følsom eletronik som reager på imperdansen i nettet

jeg høre forskel hvis jeg spiller musik mens industrien er igang også kl 22 om aften hvor der er ro på, jeg nyder musiken på en anden måde......

går man ind og måler på den harmoniske støj i el nettet så er der ikke meget sinus kurve idet det ser ud af H til      

er nu også meget spændt på fremtiden og alt det tråd løse fra bla. 4G net.........det kommer til at lave rigtig meget signal forstyrrelser hvis tingende ikke er godt skærmet

jeg kender flere i storbyen som har været nød til at skifte deres coax kabel og forstærker ud med de nye standarter for at få et godt TV signal på skærmen igen..

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Bruger siden: 02 December 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 September 2013 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:
Nå Nå Claus du er ude at fiske !

husker du år tilbage da vi lyttet musik nede hos Kim V det var noget gammel installation og billige 10 kr forlænger dåser....

I dag har han fået forbedret sin installation på det område.......stadig i den billige og lovlige ende

kan du høre forskel i dag !   ved godt han har skiftet lidt ud i sit delfilter også... ;-) men ellers er det mest det samme eletronik og elementer

Der er stor forskel fra en dårlig installation til en normal installation   men derfra og op til egen installation skærmet kabel egen Jord så skal man
havde noget meget følsom eletronik som reager på imperdansen i nettet

jeg høre forskel hvis jeg spiller musik mens industrien er igang også kl 22 om aften hvor der er ro på, jeg nyder musiken på en anden måde......

går man ind og måler på den harmoniske støj i el nettet så er der ikke meget sinus kurve idet det ser ud af H til      

er nu også meget spændt på fremtiden og alt det tråd løse fra bla. 4G net.........det kommer til at lave rigtig meget signal forstyrrelser hvis tingende
ikke er godt skærmet

jeg kender flere i storbyen som har været nød til at skifte deres coax kabel og forstærker ud med de nye standarter for at få et godt TV signal på
skærmen igen..

Hej Henrik

jo fisker lidt

Jo ser er sket meget hos vestergaard. Særdeles meget og er det strømmen ja så er det en forbedring som svarer til
indkøbet af hundedyr elektronik. Nu er det også noget gammelt strøm han har i den bunker:)

Vi må se på det Henrik

Til top Vis Hifitossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifitossen

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 September 2013 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

ja han bor sku i udkants danmark........ja jeg køre forkert hver gang sidst var jeg næsten i horsens
Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 September 2013 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Dette er ikke min stærke side, men prøver alligevel.

Nettransformator plus eller minus - omvendt polaritet i de forskellige apparater kan være årsagen
til man kan opnå et bedre lydbillede med fasevending af 230V stikproppen. Som tidliger beskrevet.

Bum kan opstå hvis man har jord både på stikkontakten, og f.eks har et apparat tilsluttet kabelnet,
(TV) (HD boksen). Noget med interferens mellem forskellige frekvenser.

Jeg har erfaret at B&O's apparater/ aktive højttaler IKKE kan forenes med jord i stikkontakten.
Det kan resultere i bum. Jeg modtager kabel tv.

På et tidspunkt skulle jeg tilslutte en digital DAB/ FM tuner til mit setup via S/Pdif-coaxial kabel som
ellers så fornuftigt ud. Her fandt jeg udaf et kabel af for ringe kvalitet giver ikke kun brum, men
også andre uforklargelig lyde, tilsættes den afspillede musik. Grunden er vel indtrængende elektrisk støj.

"Trylle" strømkabler og sikringsgrupper kender jeg intet til.  Mener dog ikke det er på dette område man skal sætte ind først.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes