| Sendt: 08 September 2013 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er ikke min stærke side, men prøver alligevel.
Nettransformator plus eller minus - omvendt polaritet i de forskellige apparater kan være årsagen til man kan opnå et bedre lydbillede med fasevending af 230V stikproppen. Som tidliger beskrevet. Bum kan opstå hvis man har jord både på stikkontakten, og f.eks har et apparat tilsluttet kabelnet, (TV) (HD boksen). Noget med interferens mellem forskellige frekvenser.
Jeg har erfaret at B&O's apparater/ aktive højttaler IKKE kan forenes med jord i stikkontakten. Det kan resultere i bum. Jeg modtager kabel tv.
På et tidspunkt skulle jeg tilslutte en digital DAB/ FM tuner til mit setup via S/Pdif-coaxial kabel som ellers så fornuftigt ud. Her fandt jeg udaf et kabel af for ringe kvalitet giver ikke kun brum, men også andre uforklargelig lyde, tilsættes den afspillede musik. Grunden er vel indtrængende elektrisk støj.
"Trylle" strømkabler og sikringsgrupper kender jeg intet til. Mener dog ikke det er på dette område man skal sætte ind først. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|