Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 02:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lydfiler til iTunes/iPod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2013 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at oplade batteriet i en lille bærbar forstærker, som kan tilsluttes en iPod eller iPhone. Mens der lades, kunne jeg jo
bruge tiden på at konvertere og kopiere MP3 filer over i iTunes. Dette kan jeg ikke få til at virke. Jeg har iTunes ver. 11 (skulle
være seneste version). Jeg har fundet en video på youtube som viser hvordan man gør. Jeg får nøjagtig samme
"skærmbillede" frem som gutten på youtube, og jeg kommer da også til det punkt hvor der skal "trækkes" filer fra en mappe
på min PC, og over i musikbiblioteket i iTunes. Den eneste forskel er så, at ham på youtube får en firkantet "ikon" med lydfiler
i iTunes. Det gør jeg ikke. Der sker faktisk intet, når jeg slipper filerne. Er der en indlysende fejl/mangel/indstilling ved mit
iTunes eller hvad pokker kan der være galt?
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Sendt: 08 September 2013 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker kan iTunes sagtens "æde" mp3 filer uden noget behov for konvertering.
Hvis bare en enkelt af de filer du prøver at trække over i iTunes f.eks. DRM-beskyttet nægter programmet at importere dem til
biblioteket.

Husk iøvrigt, at iTunes vil kopiere de filer du trækker over til den mappe du har designeret til at være iTunes biblioteksmappen.
Derved får du dine filer til at ligge to steder på computeren. Denne indstilling skal du huske at slå fra, før du begynder at
kopiere.
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Sendt: 08 September 2013 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej Jannik.

Det var konvertering fra FLAC til MP3. Derfor mit konverteren

Den der indstilling med ikke at kopiere filerne så de ligger 2 steder, skal jeg lige se om jeg kan finde. Der er jo ingen grund
til at opdatere musik som om det var podcast? Jeg går ud fra det er DET du mener?

NU fandt jeg forøvrigt ud af, hvorfor der intet skete. Jeg konverterede til 320 kbps. Det gider iTunes åbenbart ikke arbejde
med. Den kunne nu godt ha kommet med en "meddelelse", men det skete ikke. Jeg prøvede 256 i stedet for (og uden
variabel bitrate). NU kan jeg smide filer i iTunes, så jeg må igang med et større arbejde. Tak for info iøvrigt.

PS: Du kan vel ikke lige huske hvor man indstiller det med "filerne 2 steder"?
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes