Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 03:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Prisstigning i Hi-Fi klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Sveske skrev:
Jeg ved, jeg kommer direkte udefra, og jeg har altså ikke læst tråden igennem. Men en (delvis?) forklaring kunne da også være inflation?

På 33% ??  Jow jow, i Afghanistan måske

Inflation er ikke forklaringen på en prisstigning, det ER prisstigning. Når det er sagt, så bliver prisstigninger i DK selvfølgelig påvirket af priser andre steder, hvor den generelle inflation er højere, fx i Kina.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

LarsOhl skrev:
Så kære trådstarter ville du ikke blive noget mere sur over et prisfald på et produkt du havde købt i dyre domme end en prisstigning på et produkt du ønskede at købe?

Det argument forstår jeg simpelthen bare overhovedet ikke en brik af. Jeg ryster lige meget på hovedet hver eneste gang jeg læser det. Selvfølgelig er det surt at finde ud af at noget man har givet en masse penge for nu kan købes billigere, men er det bedre at producent/importør/forhandler holder priserne kunstigt oppe for at gøre gamle kunder glade, end at sætte prisen så lavt de kan for at gøre så mange nye mennesker som muligt glade? Sur røv at dit apparat er blevet mindre værd pga. et fald i nyprisen, men hvorfor skal det gå ud over de nye kunder? Nogen SKAL jo tabe, når produktionsprisen ændrer sig, hvadenten det er op eller ned - eller hvis en ændring i distributionsformen ændrer på prisen. Og så har jeg altså svært ved at se hvorfor en butik skulle tilgodese gamle kunder mere end nye. Vi vil alle sammen gerne have lave priser, LIGE indtil vi selv har købt, så skal priserne helst stige så meget som muligt!! Hyklerisk ævl.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

...og det produkt man lige nåede at købe inden et prisfald blir jo ikke  dårligere, bare fordi det blir billigere...

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
...og det produkt man lige nåede at købe inden et prisfald blir jo ikke  dårligere, bare fordi det blir billigere...

mvh

Brok

Tror det der hentydes til er at hvis/når man vil sælge det vidre så kan man ikke få så meget som før prisfald. Hvilket jo er træls hvis det er et par 1000 det er sat ned.

Til top Vis Proxi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Proxi

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Tror det der hentydes til er at hvis/når man vil sælge det vidre så kan man ikke få så meget som før prisfald. Hvilket jo er træls hvis det er et par 1000 det er sat ned.

Sådan er det vel med alle typer forbrugsvarer. Ski, biler, cykler, køleskabe etc. Hvert år kommer der 17 nye modeller i nyt design og farve, og så er sidste års model ikke lige vanvittigt attraktiv.

Og hvis ideen er at købe nyt med henblik på videresalg efter et stykke tid, ja så er der da så sandelig lagt op til en dårlig forretning fra starten af.

Men jeg mener nu det jeg skrev. Varen er akkurat lige så god som før prisnedsættelsen.

mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Acer skrev:

Sveske skrev:
Jeg ved, jeg kommer direkte udefra, og jeg har altså ikke læst tråden igennem. Men en (delvis?) forklaring kunne da også være inflation?

På 33% ??  Jow jow, i Afghanistan måske

Inflation er ikke forklaringen på en prisstigning, det ER prisstigning. Når det er sagt, så bliver prisstigninger i DK selvfølgelig påvirket af priser andre steder, hvor den generelle inflation er højere, fx i Kina.

Jeg tænkte nu også mere i retningen af, at det er et produkt der har været på markedet i nogle år, og (sandsynligvis) vil være det længe. På papanlæg m.v. kan det jo være svært at spore en prisstigning, da de sammen modeller er i handelen i meget kort tid, hvorimod en forhandler af f.eks. DALI lan se sig tvunget til at hæve prisen meget for at imødegå en inflation over flere år. Men okay, 33% ER selvfølgelig i overkanten, men måske kunne inflationen have en del af skylden?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Synes det er ret simpelt....

Kunden som har købt før prisstigningen kan kun glæde sig over "besparelsen" på produktet iforhold til den nye pris. Ligeledes har produktet kun fået en større økonomisk" buffer" i forhold til evt, gensalg senere hen.

For køberen som overvejede at købe selvsamme produkt lige inden prisstigningen men af uransagelige årsager ikke nåede det....ja æv bæv...nu engang markedets spilleregler og således må den potientielle køber overveje om den nye pris stadig retfærdiggør produktets kvalitet (i alle dens forskellige afskygninger)....længere er den ikke

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

sasja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Er det kun Concept 6, der er røget op i pris?  Eller alle Dali concept højttalere?  Eller alle Dali højttalere?
Til top Vis sasja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sasja

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Kun Concept 6.

sasja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Kun Concept 6.

Tak
Til top Vis sasja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sasja

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
brok skrev:

mvh

Brok

Jeg kan delvist følge tanken, 1½ uge efter jeg havde købt min nadt763 blev den sat 3000 ned, det var jeg egentlig lidt bitter over, ikke fordi jeg så ville have haft købt en anden, men jeg gik lidt på kompromis med min sub og min center, da det jeg gerne ville have haft var ialt 2500 mere. Jeg bebrejder som sådan ikke hfk for det, men bare lidt generel ærgrelse. På den anden side kan jeg ikke gå og være bitter over at den dvd afspiller jeg købte for 8 måneder siden (denon dvd2910) er udgået af produktion nu og jeg kunne have fået den større model til samme pris hvis jeg havde ventet, så kan jo vente ½ år mere og købe en endnu nyere model til det samme. Teoretisk set kan det bedst betale sig at vente med at købe noget, være det hifi eller pc til den dag man dør, så får man sandsynligvis det bedste man kunne få til prisen

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Proxi skrev:
brok skrev:

mvh

Brok

Jeg kan delvist følge tanken, 1½ uge efter jeg havde købt min nadt763 blev den sat 3000 ned, det var jeg egentlig lidt bitter over, ikke fordi jeg så ville have haft købt en anden, men jeg gik lidt på kompromis med min sub og min center, da det jeg gerne ville have haft var ialt 2500 mere. Jeg bebrejder som sådan ikke hfk for det, men bare lidt generel ærgrelse. På den anden side kan jeg ikke gå og være bitter over at den dvd afspiller jeg købte for 8 måneder siden (denon dvd2910) er udgået af produktion nu og jeg kunne have fået den større model til samme pris hvis jeg havde ventet, så kan jo vente ½ år mere og købe en endnu nyere model til det samme. Teoretisk set kan det bedst betale sig at vente med at købe noget, være det hifi eller pc til den dag man dør, så får man sandsynligvis det bedste man kunne få til prisen

Hvorfor gik du ikke ned og brokkede dig!? Tror du ville have fået noget ud af det....

Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 03:02 | IP-adresse registreret  

mesteren skrev:
brasch skrev:
Proxi skrev:
brok skrev:

mvh

Brok

Hvorfor gik du ikke ned og brokkede dig!? Tror du ville have fået noget ud af det....

kunne måske have fået et par meter kabel ud af det hvis jeg havde købt noget andet, men jeg ville jo nok ikke have fået de to andre højttalere ud af det, de falder jo en del i værdi når man åbner kassen...Og jeg gider ikke rigtigt have en eller anden kompensaion jeg ikke rigtigt kan bruge til noget bar for at få komsensation

mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

kunne måske have fået et par meter kabel ud af det hvis jeg havde købt noget andet, men jeg ville jo nok ikke have fået de to andre højttalere ud af det, de falder jo en del i værdi når man åbner kassen...Og jeg gider ikke rigtigt have en eller anden kompensaion jeg ikke rigtigt kan bruge til noget bar for at få komsensation

1,5 uge er jo ikke meget, og der er vist noget med 14 dages indsigelsesfrist, hvis prisen sænkes efter køb!? Måske nogle mere juridisk velfunderede folk kommentere dette?

Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2006 kl. 06:09 | IP-adresse registreret  

mesteren skrev:
brasch skrev:

1,5 uge er jo ikke meget, og der er vist noget med 14 dages indsigelsesfrist, hvis prisen sænkes efter køb!? Måske nogle mere juridisk velfunderede folk kommentere dette?

Det er måske lidt sent at finde ud a nu, så vil der bare komme en eller anden besværlig sag ud af det, men evt rart at vide til en anden gang, jeg havde ingen anelse om at der fandtes noget i den retning

rogue
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Markeder illustrerer forskellige salgsstrategier. Jeg mener det virkelige problem er hele ideen med eneforhandling. Een ting er dog sikkert - prismæssigt kommer det ikke forbrugeren til gode. Det kan dog være svært at vide hvor kravet om eneforhandlerstatus kommer fra - om det er producentet der ønsker at gøre sit produkt mere eksklusivt end kvaliteten berettiger, eller om det er detailleddet der vil sikre sig maksimalt overskud. Eneforhandling gør det i princippet umuligt for forbrugeren at gennemskue sammenhængen mellem pris og kvalitet. En omvendt analogi kunne være mobiltelefonmarkedet hvor konkurrencen på pris er intensiv - måske ville Nokia-telefoner ikke være så udbredt som idag hvis een forretning havde eneforhandling - til gengæld ville de ganske givet være en millard procent dyrere... - og kvaliteten??

Min pointe er at man bør droppe eneforhandlingen og tillade butikkerne at konkurrere på prisen. I sådan et tilfælde ville det også blive synligt om kunderne overhvedet ønsker at betale ekstra for at få en, til tider marginalt, bedre service.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 02 November 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hvad er den "rigtige" pris på et produkt? Som mange ganske rigtigt skriver: Den pris, der samlet set giver det største overskud - en pris som tilstrækkeligt mange vurderer, at produktet er værd.

For godt 20 år siden testede "High Fidelity" JBL L15 og konkluderede, at det var en af de bedste højtalere på markedet til prisen - 3.000kr./stk. Kort efter overtog Danmarks HiFiklub agenturet - og satte prisen ned til 1.500kr./stk. Hvilken pris var den "rigtige"?
(Jeg købte til de 1500kr.)

Mht. Hifiklubben generelt, får jeg en fremragende service i den butik jeg handler i (jeps - jeg er fulgt med fra "gamle dage"!!!). Jeg kan prutte om prisen og få en god pris - og jeg har sågar oplevet, at et produkt, jeg havde købt (med rabat), og som faldt kraftigt nogle dage senere - udløste en kontant udbetaling af differencen.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Isildur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 November 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

rogue skrev:

Markeder illustrerer forskellige salgsstrategier. Jeg mener det virkelige problem er hele ideen med eneforhandling. Een ting er dog sikkert - prismæssigt kommer det ikke forbrugeren til gode. Det kan dog være svært at vide hvor kravet om eneforhandlerstatus kommer fra - om det er producentet der ønsker at gøre sit produkt mere eksklusivt end kvaliteten berettiger, eller om det er detailleddet der vil sikre sig maksimalt overskud. Eneforhandling gør det i princippet umuligt for forbrugeren at gennemskue sammenhængen mellem pris og kvalitet. En omvendt analogi kunne være mobiltelefonmarkedet hvor konkurrencen på pris er intensiv - måske ville Nokia-telefoner ikke være så udbredt som idag hvis een forretning havde eneforhandling - til gengæld ville de ganske givet være en millard procent dyrere... - og kvaliteten??

Min pointe er at man bør droppe eneforhandlingen og tillade butikkerne at konkurrere på prisen. I sådan et tilfælde ville det også blive synligt om kunderne overhvedet ønsker at betale ekstra for at få en, til tider marginalt, bedre service.

Hvad med de produkter som TC og Hifi klubben selv importer? Hvis du lod et mellemled stå for at sælge dem ville prisen være en anden da de skal have et dristibutions apparat + sælger mm ude frem for at de ved de kan sælge det i X antal butikker der har xxxxx kunder og spare, ikke hele mellemlede, men dele af det væk. Bla. NAD kan jeg ikke finde billiger nogle steder, så det kan da ikke være helt galt.

Til top Vis Isildur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Isildur

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 02:58 | IP-adresse registreret  

Isildur skrev:

Hvad med de produkter som TC og Hifi klubben selv importer? Hvis du lod et mellemled stå for at sælge dem ville prisen være en anden da de skal have et dristibutions apparat + sælger mm ude frem for at de ved de kan sælge det i X antal butikker der har xxxxx kunder og spare, ikke hele mellemlede, men dele af det væk. Bla. NAD kan jeg ikke finde billiger nogle steder, så det kan da ikke være helt galt.

Det er vel i virkeligheden et spørgsmål om producentens størrelse. På den ene side kan man spare et led væk i tilfældet med NAD, dermed lidt lavere pris, på den anden side er der ingen direkte konkurrence, dermed lidt højere pris. Det vil jo være utænkeligt at et firma som sony holder sig til en sælger, da det er så udbredt og efterspørgslen er relativt stor, hvorimod en relativt høj procentdel af dem der køber NAD i forvejen kender det og ved det er det de vil have, men til gengæld er der ikke så mange der kender det. For mange vil sikkert en del hifimærker være noname i direkte sammenligning

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes