Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Køb af nyt udstyr - HK, Primare el. Thule (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tkrath
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg ser som så mange andre på nyt lyd og billede udstyr.  Jeg har set på både nyt og brugt, og har brug for en vurdering af om det er helt skævt det jeg ser på.  Fabritius (bruger her på siden) har været lidt inde over, så lidt ekspertvurdering har der da været på :)

Nyt udstyr:
Harman Kardon HK970 (forstærker), Harman Kardon DVD-31 (DVD), System Audio 1750 (højtalere)... pris ca. 15 tkr. hos KT Radio inkl. de 20% rabat i denne og næste uge.

Pioneer eller Samsung LCD eller Plasma - str. skal max. være 32" - 10-15 tkr.  Fjernsynet vil jeg ha' helt nyt.

Brugt udstyr:
Thule IA100 (int.forstærker) og Thule DVA150 Digit II (DVD).

Primare I20 (int.forstærker) og Primare DVD26 (DVD).

Omkring højtalerne overvejer jeg Sonus Faber Concertino, Vienna Haydn Grand, måske System Audio 2K (de er dog noget dyre), System Audio 1750, Sonus Faber Concerto Domus eller Dali Helicon 400.

Overvejelserne går på:
1 - forstærkeren i denne prisklasse, skal man have en forforstærker + effektforstærker, eller er en integreret forstærker tilstrækkelig?
2 - Thules DVA150 Digit II, er den så meget bedre end DVA100?
3 - hvordan afgører jeg om jeg skal have kompakthøjtalere eller gulvhøjtalere?  Rummet skal tages i betragtning, men hvor går grænsen?
4 - Thule produktet som sådan, lever det op til prisen eller er der bedre alternativer som f.eks. Primare?  Der er mange bruger på siden som har problemer med kvaliteten af Thule produkterne og lyden skulle være noget speciel.

Der skal selvfølgelig spilles musik på ovenstående og jeg hører rigtig meget forskelligt musik (Mew, Kashmir, Coldplay, Robert Miles, Gasolin, Michael Jackson og det nye der spilles i radioen) 

Kom endelig med jeres vurdering og forslag til ændringer!

På forhånd mange tak for hjælpen.

/TK

BTW... ovenstående anlæg skal selvfølgelig kunne tilsluttes fladskærms tv'et så lyden kører herover - bl.a. derfor DVD afspilleren i stedet for en alm. CD afspiller.

Til top Vis tkrath's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tkrath Besøg tkrath's Websted

tkrath
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der har en kommentar til ovenstående?

Jeg var igår forbi KT Radio og blev noget skuffet over hvor stor forskel der var mellem at lytte til musik på HK DVD'en og på en cd afspiller.  Jeg håber ikke oplevelsen vil være den samme med Thule DVA150.

/TK

Til top Vis tkrath's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tkrath Besøg tkrath's Websted

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et lidt ældre Thule setup bestående af IA100 og CD100. De har kørt sammen med et sæt højtalere fra Qln (model 606).

Jeg har været utrolig glad for Thules produkter. Designet er lige efter min smag og meget kone venligt. Forstærkeren er strømstærk og har først givet problemer efter, at jeg opgraderede mine højtaler til GamuT L3.

CD-afspilleren har jeg været allermest glad for. Gengivelse og lyd har været lige efter min smag, detaljeret og blød. Hvorvidt DVA100 har de samme egenskaber som deres gamle regulære CD-afspillere ved jeg ikke.

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Af dem du snakker om ville jeg vælge Primare, udfra jeg synes de har en meget behagelig og god lyd, men det er jo smag og behag, men som altid synes jeg da du skal tage ud og lytte på nogle forskellige og finde ud af hvad du synes lyder bedst...

Er det musik du skal bruge det til, eller skal der også ses en film? Kan se du har valgt dvd også. Hvis er til ren musik ville jeg vælge en ren cd afspiller. De lyder alt andet end lige lidt bedre og er heller ikke så lang tid om at loade cd

TeeZaZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

hvad med en HK AVR 630, den spiller kanont, den koster 8500
Til top Vis TeeZaZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TeeZaZ

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

TeeZaZ skrev:
hvad med en HK AVR 630, den spiller kanont, den koster 8500

Ja det er en fin en.. vill nu nok vælge 635 hvis det var.. bare for at have den nyeste. Det kan man lige så godt...

TeeZaZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

ja, den har det der auto indstilling :D

Til top Vis TeeZaZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TeeZaZ

Frede84
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

tkrath skrev:

Er der slet ingen der har en kommentar til ovenstående?

Jeg var igår forbi KT Radio og blev noget skuffet over hvor stor forskel der var mellem at lytte til musik på HK DVD'en og på en cd afspiller.  Jeg håber ikke oplevelsen vil være den samme med Thule DVA150.

/TK

Spillede dvd`en da ikke godt?? kan nemlig ikke finde ud af om jeg skal have både dvd og cd afspiller

Svar svar

Til top Vis Frede84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede84

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes