Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 02:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Multi-fjernbetjening - duer det??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bette
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Planlægger at investerer i en sådan men bliver mere og mere forvirret, efterhånden som jeg graver i mulighederne. Der findes jo et hav af dem. Nogen der kan anbefale en model??

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en Logitech Harmony 525 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159190

og er meget imponeret over hvor meget man får for pengene (400,- på nettet, 750,- i fona).

Den tager en times tid at sætte den op, og så er den køreklar.

Jeg var lidt ked af at jeg havde købt et tv til knap 30.000kr hvor fjernbejeningen havde så dårlig rækkevide, men det er løst nu ved denne logitech, og da jeg bruger mit anlæg og surroundsetup som eneste lydkilde til tv´et (har ikke højtalere i tv´et), er den uundværlig.

Et tryk på en knap og den tænder for: Selector, tv, forstærker, og sætter forstærkerindgangen over på tv. KANON!

Der er sikkert mange andre produkter der kan det samme, jeg synes dog ikke at have fundet noget der matcher 525´erens pris, eller design.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Et tryk på en knap og den tænder for: Selector, tv, forstærker, og sætter forstærkerindgangen over på tv. KANON!

Makroer er alt for geniale. Har man så projektor og rulle lærredet kan de som regel også aktiveres med én knap (hvis recieveren har sådan en 12 volts aktivator).

For år tilbage havde man nok ikke tænkt på Logitech som fjernbetjening, men det er da kun godt med lidt innovation og konkurrence

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har også 525'eren, og kan kun give DonJensen ret i at den er genial - eneste minus er kvalitetsfornemmelsen når man har den i hånden, det kunne have været gjort bedre.
- til prisen kan man dog ikke tillade sig at klage.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Derudover synes jeg at den er noget langsom, men jeg er ellers yderst tilfreds med den.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne godt gå hurtigere.
Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

undskyld jeg blander mig, men under brugeranmeldelser her skrives der om at fjerne delay på knapperne... kunne det ikke være årsagen til at i finder betjeningen sløv?

Har den ikke selv, men jeg føler mig fristet.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
undskyld jeg blander mig, men under brugeranmeldelser her skrives der om at fjerne delay på knapperne... kunne det ikke være årsagen til at i finder betjeningen sløv?

Står der ikke bare "Der er dog et enkelt minus, og det er at fjernbetjeningen føles en smule langsom, altså det føles nærmest som om der er ”lag” når man trykker engang imellem" ?
- jeg synes ikke at kunne finde nogen beskrivelse af løsning på fænomenet, men måske er det mig der er småblind

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
undskyld jeg blander mig, men under brugeranmeldelser her
skrives der om at fjerne delay på knapperne... kunne det ikke være årsagen til at i finder betjeningen sløv?

Jeg har prøvet at lege med delay, men det er som det er selve tiden det tager for fjernbetjeningen at registrere at en knap er trykket ned, der
er problemet, og gør du delayet for kort ender du f.eks. bare med at skrive 111, når du har trykket på 1. Der mangler "sprødhed".

Er andre Harmony fjernbetjeninger på samme måde?
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hej begge (Erik D +Lunddal), som sagt var det lidt et Wild-shot da jeg ikke ejer den pågåldende dims

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Jeg oplever altså ikke dette som noget problem, men de har den i fona, til næsten dobbeltpris af hvad den koster på nettet, så du kan jo evt. prøve den der.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

bette
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Blev først opmærksom på at Logitech laver sådanne, efter i nævnede det. Har nu købt Harmony 885 og det er altså noget der duer!! Rimelig nem og sætte op og fungerer perfekt. Kan varmt anbefales. Håndterer også min CD spiller Classic No. 1, hvilket jeg var lift overrasket over, da den jo ikke er særlig udbredt/kendt.

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Har også en 885. Den kører bare. Alle muligheder forefindes ! Kan endda skrue op for min forstærker, selv om den står til cd. Det er blot at kopiere volumenknapperne fra forstærker til cd. Den har heller ikke noget delay som der er omtalt fra 525´eren.

bette
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Helt korrekt, har ej heller oplevet nogen delay. Hvordan pokker kopierer du volume? Jeg kan kun justerer lyden når den er sat til reciever.

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Harmony og er yderst tilfreds med den. Overvejer at opgradere til nyere version, men dette er imidlertidig kun pga. den gamles lidt udprægede "plastik"-look. Men tråden handler naturligvis om, hvorvidt multi fjernbetjeningen duer? Og det gør den BESTEMT.... Håndtere uden forsinkelser og andre problemer samtlige mine apparater... Lige fra forstærker til xbox360, lys og blæser....

Evt. tjek mit link....

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

bette skrev:
Helt korrekt, har ej heller oplevet nogen delay. Hvordan pokker kopierer du volume? Jeg kan kun justerer lyden når den er sat til reciever.

Skal prøve om jeg kan forklare det. Slut din 885 til. Ind på siden, Er det når den står på cd du vil kunne justere volume, vælg under cd "more options" og derefter "Costomize the device mode for this CD player". Klik på "learn missing command". Skulle gerne komme noget frem med "for which........"Sæt mærke i "hullet" hvis det ikke er der. Klik "next". Nederst sætter du mærke i "volume up" og "volume down". Klik "lern selected commands". Det som så dukker op  på skærmen burde give sig selv. Husk hvis du bruger explorer og SP2 at du øvers oppe i skærmen får en advarsel. Vælg "Open fil". Når du er færdig kommer du tilbage til billedet fra før. Klik "done". Du skal nu finde dine "nye" knapper og lægge dem ind. Til venstre har du hvilken knap du vil bruge. Til højre kan du scrolle og vælge vol up og vol ned. Klik "done" når du er færdig. Du kommer nu ind på hovedsiden igen. Klik "update my remote". Resten kender du. Håber du fik det. Det er lidt svært at forklare på tekst. Der er mange andre muligheder med denne fjernbetjening. Du kan iøvrigt også ændre tekst i displayet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes