Forfatter |
|
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har effektforstærkeren bedst af at stå tændt hele tiden eller skal den slukkes ?????
Hvad gør i ????????
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
heysan, jeg har en Rotel RB991, den står tændt når jeg er hjemme - skal lige have et par timer til at brænde igennem. Når jeg er på arbejde og om natten er den dog slukket, da det i mine øjne er lidt spild af strøm!?! Min forforstærker står på standby når den ikke er i brug.
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det meste elektronik har bedst af at stå tændt altid. Med mindre der er tale om eks kasse-A forstærkere der bliver meget varme. Her kan varmen nemlig betyde, at specielt elektrolytters levetid er ret kort. Mange tror at elektronik slides ved at være tændt... det gør det ikke!! Det der slider mest, er når man tænder og slukker. Herved opvarmes/afkøles elektronikken. De fleste materialer udvider/trækker sig sammen ved forskellige temperaturer. Og for elektronikken betyder det eks, at lodninger stresse mekanisk.
Bang&Olufsen har udviklet en metode til at teste dette. Man sænker elektronikken ned i hhv iskoldt og kogende vand nogle hundrede/tusinde gange. Herefter kan man MEGET tydeligt se, om printkvaliteten er OK. Jeg har set eksempler på billige print, der allerede efter få hundrede gange er totalt ubrugelige! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Electrocompaniet Ampliwire 100 effektforstærker, som leverer 2 x 40 W i klasse A. Den bliver varm, så jeg slukker den (p.g.a. strømregningen). Forforstærkeren, Electrocompaniet EC-1, står på standby, når jeg er hjemme. Når jeg er på arbejde og/eller sover,
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
|
|
|
Effektrin bør efter min mening slukkes når det ikke er brug, specielt dem som har en høj tomgangsstrøm. Mit gamle trin brugte 350watt i tomgang. I kr. og øre bliver det også til en hel del. Istedet synes jeg at man skal tænde i god tid og i weekender kan jeg la skidtet stå tændt til næste dag, men det er spild af gode penge.....og man bør spare på strømmen, ikke øge sit forbrug i 2006!
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
|
|
|
jeg har mit grej stående tændt konstant.. det slukkes kun i særlige tilfælde, som fx hvis jeg ikke er hjemme i længere tid..
|
Til top |
|
|
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min effekt forstærker står på standby når jeg ikke bruger den, den går på standby via strømstyrring af min forforstærker. (Pre+30 + A32) Min DVD 30 går selv på stanby efter 30 min tror jeg.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
jeg har mit grej stående tændt konstant.. det slukkes kun i særlige tilfælde, som fx hvis jeg ikke er hjemme i længere tid.. |
|
|
Jeg gør det samme, så slipper man også for at skulle tænde det hele når man vil høre lidt musik  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|