Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv glad for kritiske tests, men jeg skulle da selvfølgelig ønske at det ikke var et af mine favoritprodukter der blev kritiseret 
Der er et nogle punkter som jeg har lidt svært med at forstå
- Synlige samlinger/lakkering. Så vidt jeg kan se er ikke SBS højtalerene lakkeret, men de er bekledt i vinyl der er lagt på under vakum, og der er ingen synlige samlinger av vinylen da den ser uf til at være lagt på i et stykke
- Manglende mellemtone. Jeg a/b testede mine SBS op i mod et par Evidence 470 uden at jeg hørte noget af slagsens. Som tidligere ejer af ikke mindre end 4 par Audio Pro højtalere er jeg godt kendt med fenomenet manglende mellemtone/mid-bas. Om man ser lidt på en tidligere test af SBS her hvor også Audio Pro Image 44 er med vil man kunne se at AP'erne får minus for nettop manglende mellemtone, men det gør ikke SBS'ene. Jeg har målt frekvenskurven på mine, og i mit rum går de fladt ned til ca 55hz.
- Lille forskel mellem SB12 og PB12. Nu har jeg både en PB12-Plus samt to SB12, og til film opplever jeg den ene PB12'en som kraftigere end de to SB12'ene til sammen.
Jeg synes det er godt af producenten/importøren at de lar en såpas negativ test blive publiceret uden noget større brok. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke er verdens største hifi-nørd, i min verden er der mp3, flac, black metal og surround der er stikordene. Så det er godt muligt at min oplevelse at udstyret vil være radikalt forskelligt fra den til en hifientusiast, men så er nok heller ikke de målgruppen for SBS højtalerene  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|