Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 11:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Surroundsæt og 2 subwoofere fra SVS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 September 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

SVS har for mig altid været forbundet med subwoofere. Navnet dengang hentydede også til, at de ikke lavede meget andet end det, da firmaet hed SV Subwoofers. Nu har de skiftet navnet til SV Sound, hvilket henleder opmærksomheden på andet end subwoofers.

Læs hele anmeldelsen her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1635&zoneid=3

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 September 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

God test! Især synes jeg det var positivt at der ikke kun var uforbeholden ros til det hele. (og det er ikke fordi jeg har noget imod SVS. Jeg kender ikke det omtalte system, men subwooferne ved jeg, er ret vilde!)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

God test! Især synes jeg det var positivt at der ikke kun var uforbeholden ros til det hele. (og det er ikke fordi jeg har noget imod SVS. Jeg kender ikke det omtalte system, men subwooferne ved jeg, er ret vilde!)

Enig! Det behøver ikke at være lutter roser det hele.

Og konklusionen, den kan jeg kun være enig i  

Citér:

Du må ikke snyde dig for at have oplevet en SVS subwoofer i dit surround system!

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv glad for kritiske tests, men jeg skulle da selvfølgelig ønske at det ikke var et af mine favoritprodukter der blev kritiseret

Der er et nogle punkter som jeg har lidt svært med at forstå

• Synlige samlinger/lakkering. Så vidt jeg kan se er ikke SBS højtalerene lakkeret, men de er bekledt i vinyl der er lagt på under vakum, og der er ingen synlige samlinger av vinylen da den ser uf til at være lagt på i et stykke

• Manglende mellemtone. Jeg a/b testede mine SBS op i mod et par Evidence 470 uden at jeg hørte noget af slagsens. Som tidligere ejer af ikke mindre end 4 par Audio Pro højtalere er jeg godt kendt med fenomenet manglende mellemtone/mid-bas. Om man ser lidt på en tidligere test af SBS her hvor også Audio Pro Image 44 er med vil man kunne se at AP'erne får minus for nettop manglende mellemtone, men det gør ikke SBS'ene. Jeg har målt frekvenskurven på mine, og i mit rum går de fladt ned til ca 55hz.

• Lille forskel mellem SB12 og PB12. Nu har jeg både en PB12-Plus samt to SB12, og til film opplever jeg den ene PB12'en som kraftigere end de to SB12'ene til sammen.

Jeg synes det er godt af producenten/importøren at de lar en såpas negativ test blive publiceret uden noget større brok. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke er verdens største hifi-nørd, i min verden er der mp3, flac, black metal og surround der er stikordene. Så det er godt muligt at min oplevelse at udstyret vil være radikalt forskelligt fra den til en hifientusiast, men så er nok heller ikke de målgruppen for SBS højtalerene

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
  • Lille forskel mellem SB12 og PB12. Nu har jeg både en PB12-Plus samt to SB12, og til film opplever jeg den ene PB12'en som kraftigere end de to SB12'ene til sammen.

Husk det er en PB12-NSD, din Plus skulle jo geren give lidt ekstra i forhold til den

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Den har ca 50% ekstra, men der burde fremdeles være en væsentligt følbar forskel i mellem SB og PB12.

Nu er nu ikke det det viktigste her i verden, i bund og grund er jeg bare glad for at skribentene her på H4A forteller os hvad de hører uafhængigt af hvad konsensus er  

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes