Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 19:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: GamuT Phi5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

GamuTgoller skrev:

witzel skrev:
Hej Jakob.

tak for sidst! det var jo en ganske hyggeligt arrangement, du og Søren havde stablet på benene.

Hifihuset.dk skrev:

Kommentarer konkret til testen:
Når jeg læser testen af Phi 5, ser det ud som man man har set sig sur på fodarrangementet, og det forsurer lytteindtrykkende. Når jeg graver dybere ned i de forhold højttalerne blev testet under, forstår jeg bedre hvorfor man kan ende med det resultat man står med nu. Rummet de blev testet i er angivet til 20m2 og tidligere i andre tests af Gige har jeg bemærket at der spilles på den korte side af rummet. Der står faktuelt at der lyttes i en afstand af 2 meter til højttaleren, med en halv meter til bagvæggen.
Det er en decideret brøler at teste en højttaler med blødt filter på 2 meter, det burde man vide som anmelder. De kan ikke nå at summere på 2 meter. Man skal i tilfældet med Phi op på næsten 3 meter, før den er rigtig.
Men under de betingelser kan jeg godt forstå man synes den skal tippes meget bagover for at få en homogen lyd og derfor ender man med at kritisere fødderne for ikke at kunne tilte nok bagover. Det vil sige at fordi man bruger et forkert rum, der kræver at højttalerne skal tiltes langt over deres egen formåen, og så når man frem til at det er fødderne det er galt med. Det er jo at rette bager for smed, som det hedder i folkemunde.

Nu er det ikke forbudt for en leverandør at spørge til rummet højttaleren skal spille i, denne må vel vide helt nøjagtigt hvad der kræves før højttaleren kommer til sin ret. Hvilket Lars Goller også påpegede efter Mikkels første udgave (den inden det andet lytterum, og vi andre hørte højttaleren). Hvorefter vi lod højttaleren få en chance mere, og lyttede i et andet og større rum, hvor højttaleren blev opstillet efter de krav man har fra GamuT's side. Resultatet var ikke anderledes.
Jeg kan tilføje, at vi læste ikke Mikkels indtryk eller fik dem fortalt inden vi gav vores indtryk. De var dog enstydende. Men vores indtryk er ikke en facitliste, og det kan vel kun bekræftes ved at I rent faktisk har solgt Phi5 til tilfredse kunder ..

Hej Witzel,

Jeg vil ikke kommentere testen eller dens indhold, det er jeres ret at mene hvad i vil.

Et par andre forhold syntes jeg dog jeg vil kommentere, hvorefter jeg vil holde mig væk fra debatten:

Fra de første kommentarer indkom fra Gige, og vi blev oplyst om rumdimensioner, anbefalede vi at lave en asymmetrisk opstilling for at minimere rummets indflydelse og få en større lytteafstand, hvortil Phi5 er udviklet. Disse forslag blev ikke fulgt......kun tiltningen blev forsøgt.

Jeg tilbød så efterfølgende at besøge Gige for at vi fælles kunne danne os et indtryk af Phi5, og jeg tilbød at vi kunne foretage testen i et andet rum evt. med andet udstyr også, men ingen af forslagene blev imødekommet.

I returnerede Højttalerne til os og ville offentliggøre den med det indhold der var på daværende tidspunkt, hvilket jeg modsatte mig, (dette var før i ændrede jeres politik pr. 9. sept) I indvilgede så i at lade Fournais høre på den, og vi videresendte Phi5'erne til ham.

Vi blev så informeret om at det større rum hos Fournais, gav de samme resultater...??? hvorefter jeg igen tilbød at besøge for at vi kunne danne os et fælles indtryk af Phi5....dette blev igen afvist, med begrundelsen at de allerede var pakket ned, og Fournais skulle til eksamen og ville ikke have tid...

Jeg taler med Gige om at der evt. kan være en fejl på det sæt der er til test (hvilket jeg egentligt ikke tror der er..) og vi skulle have dem retur for at lytte og måle dem igennem.

Jakob Levesen afhenter Phi5 hos Fournais, da de skal fotograferes, og der befinder de sig stadigt... da vi har lidt travlt for tiden med andre gøremål, og at få offentliggjort testen havde vi jo ikke den store hast med......

Så bliver testen af Phi fem offentliggjort, uden at vi får nogen besked derom....

Hvad er så min kommentarer til det samlede forløb:

Tjaa testen må være som den er, men hvorfor det ikke var muligt for mig at høre hvad i hørte,  undrer mig en del, især fordi det gentog sig 2 gange...

Hvorfor offentliggør i testen, modsat hvad i lovede os da i besøgte os i April? Testen af Phi5 har jo været undervejs og var færdig længe inden i ændrede politik 9.september...??? Man kan jo spørge sig selv hvorfor i ændrede politik 9. September.... og gælder det også med tilbagevirkende kraft..? er der så andre ikke offentliggjorte test der snart ser dagens lys?

Hvorfor venter I ikke med at offentliggøre testen til efter vi har fået konstateret om der er en fejl på de Phi5 i testede?

Og så sidst: hvis i bare ville offentliggøre testen af Phi5 nu, så syntes jeg det ville have været anstændigt at give os en meddelelse eller evt. en deadline så vi kunne have fremskyndet måling og lytning på testeksemplaret af Phi5 for at fastslå om det er fejlbehæftet (igen: det tror jeg ikke de er.)

Testen kan være som den er men jeg kan da anbefale at i opfører jer en anelse mere seriøst og ansvarligt overfor andre producenter under testforløbet, og håber inderligt det kun os der har været "lidt uheldige"

Du kan også gøre det nemt Lars. Du skriver bare din egen test her. Så er du sikker på der ikke sker misforståelser.

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Flere test der ender dårligt. De er altid sjovest

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Ja hvad med lidt test af Cerwin Vega

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Rohlander skrev:
Ja hvad med lidt test af Cerwin Vega

Jamen værsgo: http://www.cerwinvega-club.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode= top_frame&id=966532&side=&webside=6675864

Masser af CV test der ender lykkeligt.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hej Lars Goller,

Vi beklager naturligvis, at I ikke er tilfredse med forløbet. For at skabe lidt opklaring vil vi her skrive lidt om, hvordan sagen ser ud set med vores øjne.

Det er et faktum, at der formentlig aldrig har været et enkelt testemne, som har fået så grundig en behandling af både Mikkel, Morten og Anders, som GamuT Phi5. Da vi sandede, at Phi5 ikke levede op til vores forventninger følte vi, at vi var nødt til at gøre noget ud over det sædvanlige, således at vi kunne stå inde for testen overfor læserne OG jer som producent. Det er det overordnede budskab.

Dit tilbud om at besøge både Anders og Mikkel blev afslået, og grunden hertil at ganske indlysende: Det er ikke en del af HIFI4ALL.DK's koncept i forhold til tests, at producenter får lov til at "lytte med" over skulderen, således at vi danner os et "fælles indtryk" med branchen. Du starter med at skrive, at vi har vores ret til at mene hvad vi vil, og derfor er det indlysende, at fælles lytning er udelukket: Testen er netop udtryk for HIFI4ALL.DK's subjektive mening omkring et produkt, så hvordan skulle man kunne foretage "fælles lytning" uden at vores integritet ryger sig en tur?

Vi skal, ligesom almindelige forbrugere, kunne sætte et sæt højttalere op i vores lytterum, selvfølgelig med manualen og producentens gode råd in mente.

Da det gik op for os, at I anbefalede en usædvanlig lang afstand til højttalerne, så flyttede vi netop højttalerne til Anders' rum for at honorere dit forslag om opstilling, idet rummet er dimensioneret anderledes, således at større afstand blev muliggjort. Der er blevet eksperimenteret på forskellig vis med opstilling, hvorpå der er blevet spillet på langs og tværs af lytterum, samtidig med symmetrisk og asymmetrisk opstilling er foretaget, men det grundlæggende resultat fremgår af testen.

I forhold til praksis omkring retten til at trække en test tilbage kan vi henvise til Guidelines for test, som har været praksis siden den famøse Montana Monitor-test (5. januar '07), hvor himmel og hav stod i ét ang. "samarbejde med branchen" (www.hifi4all.dk/guidelines.pdf). Guidelines er dog først lagt til offentlig skue og tilføjet sidens layout den 5. september 2007, således at branchen alene ikke kun er oplyst om praksis ved deltagelse i test, men så sandelig også læserne.

Et produkt er fremsendt med henblik på, at testen skal bringes. Ud fra mailkorrespondancen mellem os er det faktisk også vores indtryk, at I ikke havde indsigelser mod dette, da Jeres påstand om tilbagetrækning blev afvist, så det udgør heldigvis ikke et selvstændigt problem.

Det er korrekt, at det ikke er blevet slået fast, hvorvidt det testede eksempler lider af en fejl. Vi er helt enige i din tvivl omkring eksistensen af fejl, og tror således ikke, at det fremsendte sæt var fejlbehæftet. I har haft højttalerne i snart en måned nu, så det har stået Jer frit for at måle og lytte på det pågældende sæt. Vi har gjort det klart, at det kun var et spørgsmål om tid før offentliggørelsen blev en realitet.

På vegne af redaktionen,
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev tidligere at testen var en OM'er.....

På baggrund af dit indlæg, Bjarke, tror jeg jeg har taget fejl......og vil undskylde herfor

Jeg mener i har gjort tingene seriøst og korrekt, måske skulle der have været lidt mere info omkring det i testen, men det er nok fordi jeg har røde ører nu....

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Hej Lars Goller,

Vi beklager naturligvis, at I ikke er tilfredse med forløbet. For at skabe lidt opklaring vil vi her skrive lidt om, hvordan sagen ser ud set med vores øjne.

Det er et faktum, at der formentlig aldrig har været et enkelt testemne, som har fået så grundig en behandling af både Mikkel, Morten og Anders, som GamuT Phi5. Da vi sandede, at Phi5 ikke levede op til vores forventninger følte vi, at vi var nødt til at gøre noget ud over det sædvanlige, således at vi kunne stå inde for testen overfor læserne OG jer som producent. Det er det overordnede budskab.

Dit tilbud om at besøge både Anders og Mikkel blev afslået, og grunden hertil at ganske indlysende: Det er ikke en del af HIFI4ALL.DK's koncept i forhold til tests, at producenter får lov til at "lytte med" over skulderen, således at vi danner os et "fælles indtryk" med branchen. Du starter med at skrive, at vi har vores ret til at mene hvad vi vil, og derfor er det indlysende, at fælles lytning er udelukket: Testen er netop udtryk for HIFI4ALL.DK's subjektive mening omkring et produkt, så hvordan skulle man kunne foretage "fælles lytning" uden at vores integritet ryger sig en tur?

Vi skal, ligesom almindelige forbrugere, kunne sætte et sæt højttalere op i vores lytterum, selvfølgelig med manualen og producentens gode råd in mente.

Da det gik op for os, at I anbefalede en usædvanlig lang afstand til højttalerne, så flyttede vi netop højttalerne til Anders' rum for at honorere dit forslag om opstilling, idet rummet er dimensioneret anderledes, således at større afstand blev muliggjort. Der er blevet eksperimenteret på forskellig vis med opstilling, hvorpå der er blevet spillet på langs og tværs af lytterum, samtidig med symmetrisk og asymmetrisk opstilling er foretaget, men det grundlæggende resultat fremgår af testen.

I forhold til praksis omkring retten til at trække en test tilbage kan vi henvise til Guidelines for test, som har været praksis siden den famøse Montana Monitor-test (5. januar '07), hvor himmel og hav stod i ét ang. "samarbejde med branchen" (www.hifi4all.dk/guidelines.pdf). Guidelines er dog først lagt til offentlig skue og tilføjet sidens layout den 5. september 2007, således at branchen alene ikke kun er oplyst om praksis ved deltagelse i test, men så sandelig også læserne.

Et produkt er fremsendt med henblik på, at testen skal bringes. Ud fra mailkorrespondancen mellem os er det faktisk også vores indtryk, at I ikke havde indsigelser mod dette, da Jeres påstand om tilbagetrækning blev afvist, så det udgør heldigvis ikke et selvstændigt problem.

Det er korrekt, at det ikke er blevet slået fast, hvorvidt det testede eksempler lider af en fejl. Vi er helt enige i din tvivl omkring eksistensen af fejl, og tror således ikke, at det fremsendte sæt var fejlbehæftet. I har haft højttalerne i snart en måned nu, så det har stået Jer frit for at måle og lytte på det pågældende sæt. Vi har gjort det klart, at det kun var et spørgsmål om tid før offentliggørelsen blev en realitet.

På vegne af redaktionen,

Sådan! Godt skrevet! Keep up the good work!

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Pouls audio butik har også en mening om dette emne - læs denne på forsiden som der linkes til her http://www.poulsaudiobutik.dk/forside.html

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Jeg skrev tidligere at testen var en OM'er.....

På baggrund af dit indlæg, Bjarke, tror jeg jeg har taget fejl......og vil undskylde herfor

Jeg mener i har gjort tingene seriøst og korrekt, måske skulle der have været lidt mere info omkring det i testen, men det er nok fordi jeg har røde ører nu....

uden fokus på indholdet af din tidligere udtagelse, synes jeg det er genialt at du erkender en fejl. Skriver åben og ærligt at du har lavet en bommert! Stor respekt herfra!!

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Pouls audio butik har også en mening om dette emne - læs denne på forsiden som der linkes til her http://www.poulsaudiobutik.dk/forside.html

Skulle lige til at sige: Har den orginal, ikke en mening om alt.

Men det er faktisk helt fornuftigt, det han har fået skrevet ned denne gang.

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Adamfelix skrev:

Skulle lige til at sige: Har den orginal, ikke en mening om alt.

Men det er faktisk helt fornuftigt, det han har fået skrevet ned denne gang.

Ikke for at dreje tråden væk fra emnet, nemlig en god test, så plejer poul efter min mening at have nogle utroligt rigtige meninger hvis man dog ser bort fra alt atc-reklamen som der naturligvis følger med.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Anmeldelser er, som Lars Goller skriver, altid interessante også fordi man her typisk får 3. mands vurdering af et produkt. Det er godt for køber og det er godt for producenten. Det være sådan, så lang tid man har tillid til testkvaliteten - og her hopper kæden så af for mit vedkommende. I al den tid Mikkel Gige har været tester her på siden, har der været kritik, ofte hård kritik af seriøsitet, sprog og dybde i testene.
Jeg anser ikke HFA for at være autoritativ og toneangivende på testområdet og afventer derfor med sindsro de andre kommende tests fra magasiner, med en langt større ballast på netop testområdet.

Kommentarer konkret til testen:
Når jeg læser testen af Phi 5, ser det ud som man man har set sig sur på fodarrangementet, og det forsurer lytteindtrykkende. Når jeg graver dybere ned i de forhold højttalerne blev testet under, forstår jeg bedre hvorfor man kan ende med det resultat man står med nu. Rummet de blev testet i er angivet til 20m2 og tidligere i andre tests af Gige har jeg bemærket at der spilles på den korte side af rummet. Der står faktuelt at der lyttes i en afstand af 2 meter til højttaleren, med en halv meter til bagvæggen.
Det er en decideret brøler at teste en højttaler med blødt filter på 2 meter, det burde man vide som anmelder. De kan ikke nå at summere på 2 meter. Man skal i tilfældet med Phi op på næsten 3 meter, før den er rigtig.
Men under de betingelser kan jeg godt forstå man synes den skal tippes meget bagover for at få en homogen lyd og derfor ender man med at kritisere fødderne for ikke at kunne tilte nok bagover. Det vil sige at fordi man bruger et forkert rum, der kræver at højttalerne skal tiltes langt over deres egen formåen, og så når man frem til at det er fødderne det er galt med. Det er jo at rette bager for smed, som det hedder i folkemunde.

Jeg har idag fået en del henvendelser fra kunder, som har købt Phi5. De er noget forvirrede og kan slet ikke genkende de lytteindtryk anmelder(ne) her på siden skriver om. De er dog alle fattede, men naturligt en anelse ængstelige overtestens udfald, for de er alle kunder som med stor omhu har udvalgt netop Gamut, som deres favorit overfor andre højttalere i prisklassen. Det bedste ved det er, at de alle som én er erfarne lyttere som godt selv kan vurdere om en HT er god eller ej og de tvivler da heller ikke på de faktisk har en god højttaler.

Afsluttende vil jeg sige at rummet har en meget stor betydning for en given højttalers performance. Er rummet for lille, så højttaleren ikke kan komme til sin ret, det gælder for alle konstruktioner. At der skal være godt grej spændt foran er klart, men jeg har oplevet at  Phi5 spiller fint på både små og store forstærkere og at køberne har haft forskellige lydidealer, men alle var tilfredse med den slutlyd de havde. Når man får leveret et sæt Gamut højtalere er der en ganske præcis instruktion med om hvordan de skal stilles op i forhold til det rum de skal spille i, og følger man de skemaer der vises, vil højtaleren kvittere med en naturlig, homogen og dynamisk lyd og et godt perspektiv.

Hej hifihuset :-)

Vil det sige at du fraråder køb af Phi5 hvis man kun har 20 m2 til rådighed?

Mvh, Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Rummet har meget at sige.

Har en kunde der spiller på mahler og avalon i et rum på lige godt 20m2, og må sige nej det kan man ikke, men men igen tog jeg fejl.

Men det har også taget ham over et år at tune det hele ind.

Så alt kan lade sig gøre, som jeg ser det.

Dem jeg hørte kan ikke huske om det var model 5 eller 7 det var i et rum under 20m2 og det gik fint.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Adamfelix:

Rigtige meninger? Det var da en spøjs formulering

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Rummet har meget at sige.

Har en kunde der spiller på mahler og avalon i et rum på lige godt 20m2, og må sige nej det kan man ikke, men men igen tog jeg fejl.

Men det har også taget ham over et år at tune det hele ind.

Så alt kan lade sig gøre, som jeg ser det.

Dem jeg hørte kan ikke huske om det var model 5 eller 7 det var i et rum under 20m2 og det gik fint.

Jamen jeg har samme erfaring som dig. Jeg har hørt en del store speakers spille godt i et lille rum. Det er derfor det undre mig at Gamut ikke kan.

Mvh, Frank

jenson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Det har nok ikke så meget med rummets størrelse at gøre, men mere at højttalerne skal mere en 2 meter fra hinnanden, og med en god aftand til lytte positionen. Ellers skulle man nok have købt en Phi3 eller et par hovedtelefoner....

Til top Vis jenson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenson

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

- hvorom alting er; så er det dejligt at læse en "lægmands" opfattelse af et givent produkt, hvor der er et befriende fravær af div. hensyntagen (leflen)  til leverandøren/producenten .

Og synes nok af Mikkel Gige benytter et absolut sobert sprog omkring hans "negative" opfattelser af højtalerne - mener faktisk at Mikkel Gige efter hans lidt "famlende" ( "uheldige"  ) opstart, efterhånden begår nogle ganske udemærkede "anmeldelser" ( læs; subjektive vurderinger ) - keep it up

mvh

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

jenson skrev:

Det har nok ikke så meget med rummets størrelse at gøre, men mere at højttalerne skal mere en 2 meter fra hinnanden, og med en god aftand til lytte positionen. Ellers skulle man nok have købt en Phi3 eller et par hovedtelefoner....

Jeg vil bare høre, om han fraråder at købe phi5 hvis men kun har 20 m2 til rådighed? Jeg ved, der er mange andre højttalere der sagtens kan spille godt i 20 m2. 

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
jenson skrev:

Jeg vil bare høre, om han fraråder at købe phi5 hvis men kun har 20 m2 til rådighed? Jeg ved, der er mange andre højttalere der sagtens kan spille godt i 20 m2. 

Det tror jeg ikke han gør, for jeg kan da fint få mine Phi 7'ere til at lyde fint på 18 m2

Men derfor går jeg alligevel og leger med tanken om en stander højttaler.. ( der skal jo ske noget nyt engang i mellem

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Sådan lige efter bogen, er en Phi3 ( en mindre to-vejs end Phi5) mere passende. Men der er kunder som gerne vil have det bastryk en større gulvhøjttaler kan give, så de vælger Phi5, ja sågar Phi7, som batemandk her. Der er nok lige lovlig meget bas hos Batemandk, men det kan man tweake sig noget ud af.

Nu har jeg da osse set rum på lige omkring de 20m2, som har en god langside og så spiller en Phi5 jo fint. Det er kun hvis man insisterer på at spille på den korte side kæden falder af, i forhold til summeringen fra de forskellige enheder.

Så igen, alt er efter smag og behag

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes