Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 09:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Team H4A tester brugernes udstyr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 December 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Hvad er det for en Panasonic svend? og hvorfor teste en surround forstærker i stereo sammenhæng?

- jeg er bare lidt dum, men glad

Jeg kan formentlig godt skaffe et eksemplar til udlån, hvis det har interesse. Jeg solgte min til nogen i familien

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 December 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da at idéen med at teste brugernes samlede systemer er spændende.

Det kommer nemlig til også at medtage vurderingen af brugerens evne til at frembringe synergi i samspillet mellem komponenterne.

Det er en ganske overset faktor for nogle.

Det burde nok ikke være dybdeborende tests som når et nyt produkt lanceres.
Mere lytteindtryk og udpegning af det stærke h.h.v. det svage led.

Morsom tanke.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 December 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Zorglub skrev:
Hvad er det for en Panasonic svend? og hvorfor teste en surround forstærker i stereo sammenhæng?

- jeg er bare lidt dum, men glad

Jeg kan formentlig godt skaffe et eksemplar til udlån, hvis det har interesse. Jeg solgte min til nogen i familien

Hvad har de gjort dig ?

Jeg er med på den der Panating, test både som seriøs stereoforstærker med bi-tri-amp og hvad den ellers kan, men også som surround. Kan være det kan starte en sand Panafeber .

En test imellem Denon 4308 og Onkyo 905 ville også være god, tror mange går og tænker på disse ved investering i surround.

Kabeltest ville også være sjovt.

Test af hjemmefuskede højttalere eller andre HiFi-dele kunne være særdeles interessant.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 06 December 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Jeg foreslår en test mellem sikringer som er forskelligt polerede. Fx mellem to der er henholdsvis poleret med skurebevægelser og skrubbebevægelser!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Jeg foreslår en test mellem sikringer som er forskelligt polerede. Fx mellem to der er henholdsvis poleret med skurebevægelser og skrubbebevægelser!

Kom nu vær lidt seriøs .

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Mastervol skrev:

Kom nu vær lidt seriøs .

Hehe... Havde jeg heddet Mr. Antisilver havde jeg nok blevet taget mere seriøst..  Din idé med en test af DIY højttalere kunne være spændende, men ligger nok DIY'erne lidt for tæt på hjertet til at de vil have den vurderet af anmeldere...

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Hans J skrev:
Mastervol skrev:

Kom nu vær lidt seriøs .

Hehe... Havde jeg heddet Mr. Antisilver havde jeg nok blevet taget mere seriøst..  Din idé med en test af DIY højttalere kunne være spændende, men ligger nok DIY'erne lidt for tæt på hjertet til at de vil have den vurderet af anmeldere...

De må hjertens gerne komme og teste min GROND, den lyder sikkert af helvede til, men jeg er glad for den .

Tror da der er mange som gerne vil have en mere objektiv vurdering af deres projekter.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Mastervol skrev:

Hans J skrev:
Mastervol skrev:

Kom nu vær lidt seriøs .

De må hjertens gerne komme og teste min GROND, den lyder sikkert af helvede til, men jeg er glad for den .

Tror da der er mange som gerne vil have en mere objektiv vurdering af deres projekter.

Haha... Det ville jeg sq gerne hvis jeg boede tættere på sjælland... Det kan da godt være at nogen selvbyggere gerne ville have testet deres systemer, men tror ikke at de mest seriøse vil. (Kender selv et par stykker...)

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Underforstået: Du ser H4A's testgruppe være objektive ?

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 December 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hifi og elektronik har da med succes haft test af hjemmebyg. Her var absolut seriøse konstruktioner med. Bl. a. Hjemmebyggede bånd og elektrostater.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

hifibo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 December 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Det eneste der imho vil ske er at h4a's testere vil blive bedt om at teste det udstyr som enkelte brugere ønsker at købe næste gang. Omend jeg ikke bruder mig meget om bladet, så er der nok en grund til at High Frikadelity ikke påtager sig at rådgive enkelte mennesker om udstyr.
Hvis ovenstående ikke falder i god jord, så vil jeg da gerne indstille til h4a at de begynder at teste lige præcist det udstyr som jeg mangler hjemme (indsæt selv mærke)

Til top Vis hifibo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifibo

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

hifibo skrev:
Det eneste der imho vil ske er at h4a's testere vil blive bedt om at teste det udstyr som enkelte brugere ønsker at købe næste gang. Omend jeg ikke bruder mig meget om bladet, så er der nok en grund til at High Frikadelity ikke påtager sig at rådgive enkelte mennesker om udstyr.
Hvis ovenstående ikke falder i god jord, så vil jeg da gerne indstille til h4a at de begynder at teste lige præcist det udstyr som jeg mangler hjemme (indsæt selv mærke)

Nu kan de jo se på forum hvilke ting der er mange tråde/poster om, det er jo som regel en indikator for hvad der er interesse for blandt mange

I øvrigt hvad er der galt i de tester det som jeg f. eks. muligvis vil købe ? Det er da de tests jeg går efter rundt omkring på nettet, f. eks. læser jeg aldrig tests af højttalere til mere end kr. 10.000,- for jeg kommer aldrig til at give så meget for dem.

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 06 December 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er klar   , glæder mig til at høre linn skeptikerne efter de har hørt det igennem sonus faber cremona .

mvh

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 06 December 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Der er flere ting på banen ad gangen syntes jeg.

• Test af brugernes anlæg
  • Test af navngivne produkter
  • Test af retro/vintage grej
Ovenstående er nogle af de typer af tests vi ikke har gjort så meget i endnu. Det er dog blevet til lidt retro. I forhold til direkte at gå ind og teste en brugers anlæg syntes jeg at det rent praktisk vil være svært. Under normale forhold tester vi produkter i ca. 3 uger i vante omgivelser. Det er jo ikke så let når det er et helt setup, ej heller hvis det skal over hos en anmelder og bo . Istedet ville jeg nok hellere lave en besøgsartikel, som f.eks. dem de af og til har i High Fidelity bladet. Syntes faktisk det er noget af det bedste, som de laver.

Test af navngivne produkter er vi altid åbne over for. Senest testede Poul og jeg f.eks. MFA forforstærkeren efter at der havde været meget snak om den på forum.

Helt konkret i forhold til den Panasonic, så kunne det være sjovt at se hvor meget der var at hive ud af den. Så hvis det bliver til noget vil vi kontakte importøren direkte for at høre ad. Ellers tak for tilbudet Svend P . I skal dog ikke sidde og genopfriske forsiden da det har lidt lange udsigter pt. pga. andre tests. Jeg sender dog forslaget til de andre i redaktionen, så måske er der en der har mod på det før jeg har.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 06 December 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

med den langelange tråde der har været om panasonic forstærkeren synes jeg det er en oplagt mulighed at teste denne. Specielt fordi der på tråden er gravet en del skyttegrave. (sidder selv i den ene) Det ville dog være en god ide at anmelderen læser tråden....
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 06 December 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Problemet ved hjemmebesøg er vel også at det hurtigt kan blive for hjemligt og hyggeligt.

Lad os antage at h4a stiller med en eller flere testere der ikke kan lide hvad de hører og den stolte ejer sidder ved siden af. I det tilfæde skal anmelder på stedet til at vælge mellem høflighed eller ærlighed.... endvidere skal der jo så efterfølgende skrives en artikel... Altså en offentliggørelse af anmelderens subjektive syn på den pågældendes anlæg.

Tror vi skal holde os til at skrive om vores egne setups under "mit grej" sektionerne

Eller hvad?

Kan vi håndtere sandheden? (så dramatisk) Eller skal artiklerne bare klappe hinanden på skuldrene og sige at det lyder fantastisk?

Personligt er jeg tilnærmelsesvis ligeglad med hvad andre mener om lyden i mit anlæg-det vigtigste er at jeg kan lide lyden.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 06 December 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Problemet ved hjemmebesøg er vel også at det hurtigt kan blive for hjemligt og hyggeligt.

Lad os antage at h4a stiller med en eller flere testere der ikke kan lide hvad de hører og den stolte ejer sidder ved siden af. I det tilfæde skal anmelder på stedet til at vælge mellem høflighed eller ærlighed.... endvidere skal der jo så efterfølgende skrives en artikel... Altså en offentliggørelse af anmelderens subjektive syn på den pågældendes anlæg.

Tror vi skal holde os til at skrive om vores egne setups under "mit grej" sektionerne

Eller hvad?

Kan vi håndtere sandheden? (så dramatisk) Eller skal artiklerne bare klappe hinanden på skuldrene og sige at det lyder fantastisk?

Personligt er jeg tilnærmelsesvis ligeglad med hvad andre mener om lyden i mit anlæg-det vigtigste er at jeg kan lide lyden.

man skal kunne tåle sandheden ellers klapper vi bare hinanden på skuldrene ,jeg kunne tænke mig at hifi4all kom ind min stue test hvad de ville af musik ,uden mig da jeg kunne påvike dem og de kunne så skrive lige det de havde løst til, her på forladet uden jeg ville værer ked af det...

ellers er det jo ikke sandhed jeg vil frem til,jeg kunne så være uenige i hvad de skriv men det jo såmeget jeg er i ..... hvad er i bange for ærlighed .... ja lave en besøgsartikel, som f.eks. dem de af og til har i High Fidelity bladet. Syntes faktisk det er noget af det bedste, som de laver.

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 06 December 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

enig med dig jkjaers. det virker ikke til at det er noget der holder.
Som et medlem af redaktionen var inde på, så bliver der ofte afsat 3 uger til en test. hvem gider lige have to hifinørder til at campere i stuen i tre uger

Tråden har efetr min mening tagbet en interessant retning, hvor det er blevet nævnt at H4L kunne teste noget af det grej der er blevet debatteret mest her på siden, men det kan selvfølgelig godt være lidt farligt at svine noget grej som bliver tilbedt af små kvasi-religiøse kulte. eksempelvis onkyo og pana...
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

enig med dig jkjaers. det virker ikke til at det er noget der holder.
Som et medlem af redaktionen var inde på, så bliver der ofte afsat 3 uger til en test. hvem gider lige have to hifinørder til at campere i stuen i tre uger

Tråden har efetr min mening tagbet en interessant retning, hvor det er blevet nævnt at H4L kunne teste noget af det grej der er blevet debatteret mest her på siden, men det kan selvfølgelig godt være lidt farligt at svine noget grej som bliver tilbedt af små kvasi-religiøse kulte. eksempelvis onkyo og pana...

Hvis de er en smule seriøse ville de aldrig kunne svine Onkyo til, hvordan de vil opstøve noget positivt om Panasonic aner jeg ikke .

Var faktisk tæt på at købe en Panasonic SA-XR58 i El-giganten på et restudsalg, bare sådan for at prøve den, men så tror jeg bare jeg skulle finde et andet sted at bo, konen mener jeg allerede har alt for meget isenkram her hjemme .

En liste over de produkter jeg synes ville være interessante er i vilkårlig rækkefølge:

Panasonic SA-XR 58 eller 59 : Kan den leve op til det ry den har ?

Onkyo 875 eller 905 : Hvor god er den egentlig ?

Denon 4308 : Kan den slå Onkyo 905 ?

Eltax Monitor III : Er det et kup eller ej ?

Elac : Er det et "nyt" fantastisk mærke i Danmark ?

Velodyne : Kan den slå luften ud af folk ?

Harbo Sound : Kan det Elegante HarboSat 10 lave ordentlig lyd ?

Denon 2930 : Kan den levere bedre billede end Toshiba EX-1 som DVD-afspiller ?

bare til en start

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 December 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

for mit vedkommende, vil jeg sige sandheden .. lige nøjagtig som jeg synes systemet spiller. Jeg kalder en spade for en spade, som man vidst siger.. bare spørg folk der kender mig  

et almindeligt besøg er sjældent en dum ide, men skal jeg til at skrive om det bagefter, så melder jeg fra. Det er min tid ikke til i øjeblikket..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes