Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 09:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Music First Audio Passive Magnetic Pre... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Sjokoz skrev:

Måske skulle vi starte noget sammen

Det var ikke en umiddelbart dårlig ide, så kan vi jo lave den med skærmede kabler og til den halve pris endda

Held og lykke med projektet, hvis det virklig lykkedes og i får skabt noget der er bedre en den jeg sidder med her så er jeg klar som forhandler

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Holmbye skrev:

Min opfordring lyder altså, når nu du er den nye messias der uden at lægge hånd på kan helbrede og uden at lægge øre til kender lyden, øs ud af din viden så vi kan lære og lære vi ikke så kan vi da i det mindste morer os

Det var da imponerende som du kan trække en reel samtale og nogle overvejelser ned i mudret -Men bare rolig jeg kunne aldrig finde på og falde der ned, men forholder mig til hvad jeg skriver og står ved det!

So here we go:

Så lad os lige tage den hvorfor jeg finder den ubrugelig for mig IGEN, da du tilsyneladende ikke helt ved hvad impedans tilpasning går ud på. med dette princip denne forforstærker bruger, ændre man hele tiden udgangs impedansen pga. det forskellige antal viklinger på udgangen af trafo'en afhængig af volumen, og derfor vil ens kabler og efterfølgenede trin opføre meget anderledes endda, og efter som de fleste der har valgt grej og kabler som en god kombination de kan lide vil dette være spildt totalt hvis man havde svingende impedanser.

For de intresserede der vil læse om impedanser og hvorfor de skal matche og hvad der sker hvis man ændre dem kan læse her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Impedance_matching

ha en fortsat go dag Holmbye

Tak for det.

Jeg burde ikke sidde og diskutere noget vi har været igennem en gang man kan jo bare læse tilbage i tråden. Men jeg syntes nogen af indlæggende er så urimelige at jeg ikke kan lade være. Tag nu f.eks. ovenstående.

Du får du det jo til at lyde som om du bare skriver at den sandsynligvis ikke vil passe i dit setup. Et fuldstændig rimeligt og fornuftigt udsagn, det er nemlig ikke alle steder den passer.

Fakta er jo at det langtfra var det eneste du skrev og det var ikke det jeg kommenterede så nu skal vi til en slags "nej nej du sagde..osv" "nææ næ jeg osv." det er da lidt fjollet men here goes.

Noget med reelle producenter (som så står i modsætning til MFA der så altså må være ureel) og at de reelle også tilbyder bedre lydkvalitet (i øvrigt uden at du har lagt øre til MFA). Eller på mit "forhandler" danske: en tilsvining af et produkt du ikke kender til og aldrig har lagt ører til .

Det var naturligvis det jeg lidt sarkastisk kommenterede på og mon ikke du i virkligheden godt er klar over det, ellers godt forsøgt.

Angående tid satte jeg nok tingene lidt på spidsen men pointen er imdlertid god nok: et par håndviklede S&B trafo'er håndsamlet i kabinet og hånloddet på en ordentlig flok kabler, tager væsentligt længere tid at producere en rigtig mange andre konstruktioner og bestemt end maskin samlede arrays. Præcis hvor mange minutter det tager, det har du ret i at jeg ikke ved eller kan dokumentere men det kan du heller ikke. Hvis du siger 5 minutter så tager jeg et ligeså urimeligt udsagn og siger 20 timer. Så er virkeligheden nok et sted der imellem

Og kan vi nu ikke prøve at komme videre til noget interessant. fortæl f.eks. om tilgangen til dig og Sjokoz samarbejde, materialerne er jo ikke særligt dyre i sig selv og i har ekspertisen. Så helt seriøst ment, prøv det dog hvis det lykkedes kan det være i får noget sjovere at lave end at svine produkter i ikke kender.

Og må du have en fortsat god weekend PER N

Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2007 kl. 05:58 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
Per N skrev:

Holmbye skrev:

Min opfordring lyder altså, når nu du er den nye messias der uden at lægge hånd på kan helbrede og uden at lægge øre til kender lyden, øs ud af din viden så vi kan lære og lære vi ikke så kan vi da i det mindste morer os

Det var da imponerende som du kan trække en reel samtale og nogle overvejelser ned i mudret -Men bare rolig jeg kunne aldrig finde på og falde der ned, men forholder mig til hvad jeg skriver og står ved det!

So here we go:

Så lad os lige tage den hvorfor jeg finder den ubrugelig for mig IGEN, da du tilsyneladende ikke helt ved hvad impedans tilpasning går ud på. med dette princip denne forforstærker bruger, ændre man hele tiden udgangs impedansen pga. det forskellige antal viklinger på udgangen af trafo'en afhængig af volumen, og derfor vil ens kabler og efterfølgenede trin opføre meget anderledes endda, og efter som de fleste der har valgt grej og kabler som en god kombination de kan lide vil dette være spildt totalt hvis man havde svingende impedanser.

For de intresserede der vil læse om impedanser og hvorfor de skal matche og hvad der sker hvis man ændre dem kan læse her:

Tak for det.

Jeg burde ikke sidde og diskutere noget vi har været igennem en gang man kan jo bare læse tilbage i tråden. Men jeg syntes nogen af indlæggende er så urimelige at jeg ikke kan lade være. Tag nu f.eks. ovenstående.

Du får du det jo til at lyde som om du bare skriver at den sandsynligvis ikke vil passe i dit setup. Et fuldstændig rimeligt og fornuftigt udsagn, det er nemlig ikke alle steder den passer.

Fakta er jo at det langtfra var det eneste du skrev og det var ikke det jeg kommenterede så nu skal vi til en slags "nej nej du sagde..osv" "nææ næ jeg osv." det er da lidt fjollet men here goes.

Noget med reelle producenter (som så står i modsætning til MFA der så altså må være ureel) og at de reelle også tilbyder bedre lydkvalitet (i øvrigt uden at du har lagt øre til MFA). Eller på mit "forhandler" danske: en tilsvining af et produkt du ikke kender til og aldrig har lagt ører til .

Det var naturligvis det jeg lidt sarkastisk kommenterede på og mon ikke du i virkligheden godt er klar over det, ellers godt forsøgt.

Angående tid satte jeg nok tingene lidt på spidsen men pointen er imdlertid god nok: et par håndviklede S&B trafo'er håndsamlet i kabinet og hånloddet på en ordentlig flok kabler, tager væsentligt længere tid at producere en rigtig mange andre konstruktioner og bestemt end maskin samlede arrays. Præcis hvor mange minutter det tager, det har du ret i at jeg ikke ved eller kan dokumentere men det kan du heller ikke. Hvis du siger 5 minutter så tager jeg et ligeså urimeligt udsagn og siger 20 timer. Så er virkeligheden nok et sted der imellem

Og kan vi nu ikke prøve at komme videre til noget interessant. fortæl f.eks. om tilgangen til dig og Sjokoz samarbejde, materialerne er jo ikke særligt dyre i sig selv og i har ekspertisen. Så helt seriøst ment, prøv det dog hvis det lykkedes kan det være i får noget sjovere at lave end at svine produkter i ikke kender.

"Præcis hvor mange minutter det tager, det har du ret i at jeg ikke ved eller kan dokumentere men det kan du heller ikke."

Tak! Det var alt jeg ville vide. Nu er dit (kvalificerede?) gæt ligeså godt som mit (kvalificerede?) gæt. Hvem der så har det bedste gæt får vi nok aldrig at vide med mindre at S&B begynder at dele ud af deres firma hemmeligheder.

Men det du skriver om at vi sviner "dit" produkt til. Det er ikke sket. Jeg har hverken sagt at det er godt eller dårligt. Jo jeg har kommenteret byggekvaliteten, som jeg syntes kunne forbedres, men den er vel ligegyldig hvis det lyder godt?

Sådan som jeg læser Per N's svar så sviner han heller ikke dit produkt til. Han konkluderer bare at det nok ikke vil virke i hans setup. Måske har han ret. Måske ikke. Jeg ved det ikke. Måske har jeg misforstået hvad han skriver eller måske vi læser det forskelligt.

Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 November 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
Per N skrev:

Holmbye skrev:

So here we go:

Tak for det.

præcis og det jeg forholder mig til igennem mit indlæg

Jeg har ikke svinet den til, kun skrevet i relation til den ikke vil virke i mit setup, amt en spørgsmål til kabelføringen. Den er ikke ureel, men det er prisen iforhold til andre, pga. egenskaberne med impedans ændringen, samt man får ret lidt for pengene iforhold til hvad andre kan tilbyde eksempelvis fjernbetjening osv.

Det var naturligvis det jeg lidt sarkastisk kommenterede på og mon ikke du i virkligheden godt er klar over det, ellers godt forsøgt.Det jeg skrev var os sarkastisk 

Angående tid satte jeg nok tingene lidt på spidsen men pointen er imdlertid god nok: et par håndviklede S&B trafo'er håndsamlet i kabinet og hånloddet på en ordentlig flok kabler, tager væsentligt længere tid at producere en rigtig mange andre konstruktioner og bestemt end maskin samlede arrays. Præcis hvor mange minutter det tager, det har du ret i at jeg ikke ved eller kan dokumentere men det kan du heller ikke. Hvis du siger 5 minutter så tager jeg et ligeså urimeligt udsagn og siger 20 timer. Så er virkeligheden nok et sted der imellem  Nu er det ikke fordi jeg gider diskutere pris eller tid, den er ret uintressant, da jeg er ret lige glad med om folk de køber dennne dyre dims, de skal bare købe den og være klar over hele historien med den måske ikke dur i deres setup Men nu du så gerne vil, så Lad os tage udgangspunkt et sted der i mellem, og til højt satte priser, og en arbejder til 150kr i timen til og gøre det, så ender vi på 1500 kr, så 1000 kr til et kabinet og 1000 kr til  2 omskifter osv. samt en mængde bøsninger lad os sige 1000kr igen, selvom de ikke ser fancy ud.-så er vi vidst dækket ind, så ser fortjeneste og dækningen af "udviklingen" da vidst stadig ret flot ud, synes jeg Jeg tror ikke de mærker jeg henlede til som reele har denne indtjening på hver af deres forforstærkere, for så må de da nærmest få penge for og byg dem af komponent leverandørene ellers kunne det da ikke gå rundt

Og kan vi nu ikke prøve at komme videre til noget interessant. fortæl f.eks. om tilgangen til dig og Sjokoz samarbejde, materialerne er jo ikke særligt dyre i sig selv og i har ekspertisen. Så helt seriøst ment, prøv det dog hvis det lykkedes kan det være i får noget sjovere at lave end at svine produkter i ikke kender. Jo gerne noget seriøst, jeg har indført min pointe med den måske ikke er god for alle så vi kan sagtens springe over sarkasmen og fnidret for min skyld Jeg har skam noget mere seriøst og lave end og vikle trafoer, det er nok derfor jeg har mulighed for og sidde her og kommentere produkter men som sagt hvis sjokoz er frisk så hvorfor ikke, det kunne da være et sjovt lille eksperiment, nu du allerede vil distribuere den

Tak

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Nu er det ikke fordi jeg gider diskutere pris eller tid, den er ret uintressant, da jeg er ret lige glad med om folk de køber dennne dyre dims, de skal bare købe den og være klar over hele historien med den måske ikke dur i deres setup Men nu du så gerne vil, så Lad os tage udgangspunkt et sted der i mellem, og til højt satte priser, og en arbejder til 150kr i timen til og gøre det, så ender vi på 1500 kr, så 1000 kr til et kabinet og 1000 kr til  2 omskifter osv. samt en mængde bøsninger lad os sige 1000kr igen, selvom de ikke ser fancy ud.-så er vi vidst dækket ind, så ser fortjeneste og dækningen af "udviklingen" da vidst stadig ret flot ud, synes jeg Jeg tror ikke de mærker jeg henlede til som reele har denne indtjening på hver af deres forforstærkere, for så må de da nærmest få penge for og byg dem af komponent leverandørene ellers kunne det da ikke gå rundt

Nu ved jeg ikke hvor i verden MFA'en er produceret og samlet. Men hvis man tager en alm. dansk lønning, er 150 kr. totalt urealistisk. Det er muligt at personen der sidder og samler den får noget i det lag, dertil kommer husleje forsikringer osv. Så mit gæt på en timeløn er betagtelig højre end de 150 i timen du skriver når alt kommer til alt.

Jeg forstår ikke at du har så ondt et hvis sted over den koster det den gør. Jeg kan garantere at de mærker du henviser til tjener mindst lige så meget på deres produkter som MFA. For mig at se lader du dig påvirke at den simple opbygning af MFA'en og deraf konkludere at man bliver taget i r*** hvis man køber den.

Hvis det er så let at lave den selv, så gør det, ellers accepter at det er prisen.

Et sæt kabler til de samme penge som MFA'en er der med garanti mindre arbejdstimer i at prducere en MFA'en. Og sådan kunne man blive ved.

Lyt til den og bedøm den. Alt andet vrøvl er synd for tråden og produktet.

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

jeg forstår ganske enkelt heller ikke denne type diskussioner - de fører ganske givet ikke til en prisnedsættelse alligevel, så dem der er oprigtig interesseret i produktet må nok sande, at de enten har råd eller ikke ;-)

og det gælder som det skrives flere steder jo også for så mange, mange andre produkter...

man skal også passe på ikke at "sønderanalysere" alt man får inden døre mht value for money, produktionsland osv osv - husk lige at være tilfreds med og nyde nyanskaffelsen først, så kan du altid formulere kritikpunkterne når du skal overbevise dig selv om salg igen ;-) hehe..

jeg har som en af de få i denne tråd pågældende produkt og det er strålende i mit setup - det glædes jeg over, men er da klar over at, som Thorning S siger, at alt er i spil....men det skyldes jo snarere hifit**ser som jeg selv end produktet :-)

mvh

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 03 November 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

super indlæg willold...
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 03 November 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Tja ... fair nok at diskutere prisen ... men pris i forhold til råvarer er ikke så højt i dette tilfælde sammenlignet med meget andet der sælges.

Det er lidt ærgeligt at diskussionen løber af sporet fordi et par stærkt useriøse personer bliver ved med at køre i samme rille. Men det er jo desværre ikke første gang man ser det.

Det er helt fair at stille sig kritisk, men når folk begynder at hævde at de kan lave produkter som er på linie og niveau med det verdens bedste producent kan præstere - ja så er både kæde, hjul og saddel vist hoppet af! 

Og hvorfor skal vi andre og importøren spilde sin tid med at sidde og tilbagevise tåbeligheder ...

Nej jeg vil istedet gå ud i mit værksted og bygge en raket. De der NASA har helt misforstået det .. og jeg kan gøre det til 199,95. 

Lyt til den ... og drop den videre debat

Bundy 

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:
Per N skrev:

Nu er det ikke fordi jeg gider diskutere pris eller tid, den er ret uintressant, da jeg er ret lige glad med om folk de køber dennne dyre dims, de skal bare købe den og være klar over hele historien med den måske ikke dur i deres setup Men nu du så gerne vil, så Lad os tage udgangspunkt et sted der i mellem, og til højt satte priser, og en arbejder til 150kr i timen til og gøre det, så ender vi på 1500 kr, så 1000 kr til et kabinet og 1000 kr til  2 omskifter osv. samt en mængde bøsninger lad os sige 1000kr igen, selvom de ikke ser fancy ud.-så er vi vidst dækket ind, så ser fortjeneste og dækningen af "udviklingen" da vidst stadig ret flot ud, synes jeg Jeg tror ikke de mærker jeg henlede til som reele har denne indtjening på hver af deres forforstærkere, for så må de da nærmest få penge for og byg dem af komponent leverandørene ellers kunne det da ikke gå rundt

Nu ved jeg ikke hvor i verden MFA'en er produceret og samlet. Men hvis man tager en alm. dansk lønning, er 150 kr. totalt urealistisk. Det er muligt at personen der sidder og samler den får noget i det lag, dertil kommer husleje forsikringer osv. Så mit gæt på en timeløn er betagtelig højre end de 150 i timen du skriver når alt kommer til alt.

Jeg forstår ikke at du har så ondt et hvis sted over den koster det den gør. Jeg kan garantere at de mærker du henviser til tjener mindst lige så meget på deres produkter som MFA. For mig at se lader du dig påvirke at den simple opbygning af MFA'en og deraf konkludere at man bliver taget i r*** hvis man køber den.

Hvis det er så let at lave den selv, så gør det, ellers accepter at det er prisen.

Et sæt kabler til de samme penge som MFA'en er der med garanti mindre arbejdstimer i at prducere en MFA'en. Og sådan kunne man blive ved.

Du læser jo mine indlæg som fanden læser biblen Prøv og læs første linie i det du citere mig for igen, så vil du opdage det rager mig en pind og resten bare er konvertion fordi den kære holmbye nu engang  tog det op.

Mit input gik på impedans tilpasning på siden tidligere, at der så skal koges supper på en side kommentar til et input af Sjokoz, tjae... folk læser åbenbart kun det de vil læse eller åbenbart kun det de kan forstå, det hele ville vel være nemmere hvis dem der blander sig i debatter faktisk havde læst dem fra start af.

-Du kan jo komme med input til min kommentar og mit link til impedans tilpasning istedet for det der bavl, som jeg ikke gider skyde efter eller grave i selvom det ville være nemt, men ret uintressant for mig og andre udover dem der elsker snavs og fnidder, det gør jeg ikke, det er mere relevant med impedanser. Så kan vi diskutere det. kan du det?

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
mhansen skrev:
Per N skrev:

Du læser jo mine indlæg som fanden læser biblen Prøv og læs første linie i det du citere mig for igen, så vil du opdage det rager mig en pind og resten bare er konvertion fordi den kære holmbye nu engang  tog det op.

Helt ærligt Per N nu må du aktså styre dig at at påstå at JEG har taget det op er da den mest tåbelige påstand i denne tråd indtil videre.

Mit input gik på impedans tilpasning på siden tidligere, at der så skal koges supper på en side kommentar til et input af Sjokoz, tjae... folk læser åbenbart kun det de vil læse eller åbenbart kun det de kan forstå, det hele ville vel være nemmere hvis dem der blander sig i debatter faktisk havde læst dem fra start af.

-Du kan jo komme med input til min kommentar og mit link til impedans tilpasning istedet for det der bavl, som jeg ikke gider skyde efter eller grave i selvom det ville være nemt, men ret uintressant for mig og andre udover dem der elsker snavs og fnidder, det gør jeg ikke, det er mere relevant med impedanser. Så kan vi diskutere det. kan du det?

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
Per N skrev:
mhansen skrev:
Per N skrev:

Helt ærligt Per N nu må du aktså styre dig, at at påstå at JEG har taget det op er da den mest tåbelige påstand i denne tråd indtil videre.  Jeg har forklaret hvorfor jeg ikke opfatter prisen som værende for høj i forhold til produktions omkostninger og slet ikke i forhold til ydelse. Men det var bestemt ikke mig der tog det op hvorfor i alverden skulle jeg det. (det var retorisk i behøver ikke svare)

Og ikke fordi jeg syntes vi nu skal til at sidde og diskutere timeløninger men jvf. mhansen så  forlanger min håndværker desværre også et pænt stykke over det dobbelte af den timeløn du regner i. Men jeg syntes ærlig talt diskussionen er ligegyldig.

Og til både dig og Sjokoz: find selv jeres fantastiske gode indlæg og brug 5 minutter på at overveje hvad relle forhandlere og bedre lydkvalitet har at gøre med hvordan den muligvis/muligvis ikke vil opfører sig i dit setup. I øvrigt imponerende at du først vil være en time om at vikle den så opfordrer jeg dig til at være meres ambitiøs og nu er du nede på 5 minutter. Kan i virklig ikke selv se det morsomme (og tåbelige i det?)

Man kan selvføgelig altid fortryde og forsøge at trække i land ved at dække sig ind under misfortolkninger osv. men de indlæg er ikke til at tage fejl af.

Det vil i det mindste tjene jer til ære at stå ved det i har skrevet. Spar mig for søforklaringerne om hvad der i virkligheden mentes og at det er tolkninger man selv lægger i osv.

Og til Sjokoz: du er altså noget kvæulerende. Nej jeg kan ikke dokumentere det præcise antal timer men det er da også fuldstændig ligegyldigt og uinteressant: En håndlodning tager længere tid end en maskin lodning, en håndvikling tager længere tid end en maskinvikling, det er den fremførte pointe.

Ovenstående minder mig om min søn på 3 der hårdnakket påstår at han ikke har været i chokoladen altimens han er helt smurt ind i stadset.

Men som jeg forstår indlægget så er det altså mig der har ønsket at diskutere (fortæl mig nu ikke at det var detalje om mandetimer eller andet ligegyldigt du mente, lad i det hele taget være at løbe fra og bagatelisere det i skriver) at prisen på mit produkt skulle være for høj og i har blot ønkset at give en hjælpende hånd med som de søde og hjælpsomme mennesker i er

Jeg melder mig nu ud af tråden og fremtidige tåbeligheder det måtte komme fra Sjokoz og Per N må få lov at hænge i luften for mit vedkommende, blot opfordre jeg nye læser det tilfældigvis støder på en af dem om at læse tråden igennem inden noget tages for gode vare.

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Tja ... fair nok at diskutere prisen ... men pris i forhold til råvarer er ikke så højt i dette tilfælde sammenlignet med meget andet der sælges.

Det er lidt ærgeligt at diskussionen løber af sporet fordi et par stærkt useriøse personer bliver ved med at køre i samme rille. Men det er jo desværre ikke første gang man ser det.

Det er helt fair at stille sig kritisk, men når folk begynder at hævde at de kan lave produkter som er på linie og niveau med det verdens bedste producent kan præstere - ja så er både kæde, hjul og saddel vist hoppet af! 

Og hvorfor skal vi andre og importøren spilde sin tid med at sidde og tilbagevise tåbeligheder ...

Nej jeg vil istedet gå ud i mit værksted og bygge en raket. De der NASA har helt misforstået det .. og jeg kan gøre det til 199,95. 

Lyt til den ... og drop den videre debat

Bundy 

Tak for støtten, det luner.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

mugge skrev:

Nu håber jeg ikke det er useriøst at komme med følgende, ellers snakker jeg med børnehavelærinden, når jeg henter min søn.

Er det rigtigt som jeg har hørt/læst, at hvis man tager et hi-fi produkt, og tager producentens indkøbspris for kabinet og samtlige stumper og ganger det med 20, så har man en rimelig forbrugerpris. ? Det skulle dække omkostninger til udvikling, montering, overhead til producenten grossistens og forhandlerens andel.

Ja inden for disse mærker med gode historier og "eksklusivitet" blandt de "rigtige kendere"  er det deromkring, det koster ikke alverden og vikle en trafo og da slet ikke når man har et firma der laver det i forvejen, jamen udvikling siger nogle! -Den kan der vitterlig ikke være nogen af medmindre de har startet fra skratch og ikke kendt ohm's lov og transformersætningerne da de gik igang -er det sandsynlig for nogle der driver en trafo fabrik?

Hvis det er skal jeg glædelig custom vikle trafoer til folk for kun,  -hold nu fast- 10.000 stykket!

Heldigvis ser fortjenesterne ikke sådan ud hvis vi ser på de reele mærker som Thule, Nad, Densen, holfi osv. Her får man idet mindste lidt for pengene. Og nok noget mere kvalitet, både lydmæssigt og betjeningsmæssigt end denne kasse.

Jeg vil ikke tale grimt om lyden af dette apperat, da jeg ikke har hørt det, og kommer heller aldrig til det, idet jeg ved dette princip vil f**ke mit anlæg op på grund af impedans ændringerne ved volume reguleringen, kabler ville opføre sig anderledes alt efter volumen samt signal kilden, det synes jeg man skal have med i overvejelserne.

Med min lille smule elektronikkendskab, er jeg så virkelig den eneste der tænker crosstalk mellem kanalerne, når man ser på ledningsføringen? De ser ikke ud til og være skærmet. 

Iøvrigt synes jeg det er fedt der er nogle der gider lave lidt frivilligt arbejde og lave disse anmeldser som er udemærket skrevet, dog savner jeg lidt der bliver refferet til tidligere testet apperater eller lign så vi har noget lidt mere håndfast og holde det op mod.

Ja Holmbye jeg kan virkelig godt se at dette indlæg der forholder sig til hvordan det vil virke i mit setup, samt en brugers spørgsmål om fortjeneste fortjener denne reaktion og spand l**t du kan hælde ud, samt blande mig og sjokoz udtaleser sammen, samt blive sur over spørgsmål du selv stiller, som du får svar på, det er også flot du kan sammenligne mig med en tre årig og bevæge dig ind på det personlige plan jeg synes det er ærgelig at du ikke istedet tager udfordringen og vil snakke impedanser, men det viser vel dagens netetikette.

Jeg synes ellers lige du skrev, at det første svar til mig var sarkastisk og efter fulgt af en smiley, dette virke sku ikke særlig sarkastisk mere -det er måske bare mig, og husk nu det var dig selv der blandede sarkasme ind i debatten, jeg løber skam ikke fra noget eller bagatalisere. sikke en skam du ikke vil være med mere, jeg vil savne en der hænger i med næb og klør for og forsvare sit produkt med person tilsvining istedet for reele facts og argumentation -nå nej det vil jeg så vidst ikke savne alligevel.

Ha en fortsat go dag Hr. Holmbye

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Per N skrev:

mugge skrev:

Nu håber jeg ikke det er useriøst at komme med følgende, ellers snakker jeg med børnehavelærinden, når jeg henter min søn.

Er det rigtigt som jeg har hørt/læst, at hvis man tager et hi-fi produkt, og tager producentens indkøbspris for kabinet og samtlige stumper og ganger det med 20, så har man en rimelig forbrugerpris. ? Det skulle dække omkostninger til udvikling, montering, overhead til producenten grossistens og forhandlerens andel.

Ja inden for disse mærker med gode historier og "eksklusivitet" blandt de "rigtige kendere"  er det deromkring, det koster ikke alverden og vikle en trafo og da slet ikke når man har et firma der laver det i forvejen, jamen udvikling siger nogle! -Den kan der vitterlig ikke være nogen af medmindre de har startet fra skratch og ikke kendt ohm's lov og transformersætningerne da de gik igang -er det sandsynlig for nogle der driver en trafo fabrik?

Hvis det er skal jeg glædelig custom vikle trafoer til folk for kun,  -hold nu fast- 10.000 stykket!

Heldigvis ser fortjenesterne ikke sådan ud hvis vi ser på de reele mærker som Thule, Nad, Densen, holfi osv. Her får man idet mindste lidt for pengene. Og nok noget mere kvalitet, både lydmæssigt og betjeningsmæssigt end denne kasse.

Jeg vil ikke tale grimt om lyden af dette apperat, da jeg ikke har hørt det, og kommer heller aldrig til det, idet jeg ved dette princip vil f**ke mit anlæg op på grund af impedans ændringerne ved volume reguleringen, kabler ville opføre sig anderledes alt efter volumen samt signal kilden, det synes jeg man skal have med i overvejelserne.

Med min lille smule elektronikkendskab, er jeg så virkelig den eneste der tænker crosstalk mellem kanalerne, når man ser på ledningsføringen? De ser ikke ud til og være skærmet. 

Iøvrigt synes jeg det er fedt der er nogle der gider lave lidt frivilligt arbejde og lave disse anmeldser som er udemærket skrevet, dog savner jeg lidt der bliver refferet til tidligere testet apperater eller lign så vi har noget lidt mere håndfast og holde det op mod.

Ja Holmbye jeg kan virkelig godt se at dette indlæg der forholder sig til hvordan det vil virke i mit setup, samt en brugers spørgsmål om fortjeneste fortjener denne reaktion og spand l**t du kan hælde ud, samt blande mig og sjokoz udtaleser sammen, samt blive sur over spørgsmål du selv stiller, som du får svar på, det er også flot du kan sammenligne mig med en tre årig og bevæge dig ind på det personlige plan jeg synes det er ærgelig at du ikke istedet tager udfordringen og vil snakke impedanser, men det viser vel dagens netetikette.

Jeg synes ellers lige du skrev, at det første svar til mig var sarkastisk og efter fulgt af en smiley, dette virke sku ikke særlig sarkastisk mere -det er måske bare mig, og husk nu det var dig selv der blandede sarkasme ind i debatten, jeg løber skam ikke fra noget eller bagatalisere. sikke en skam du ikke vil være med mere, jeg vil savne en der hænger i med næb og klør for og forsvare sit produkt med person tilsvining istedet for reele facts og argumentation -nå nej det vil jeg så vidst ikke savne alligevel.

Du har tydeligvis mere tid end mig, måske skulle du finde et arbejde hvor du får mere end 150 kr. i timen

Hav en fortsat god aften kære Per N

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
Per N skrev:
Per N skrev:

mugge skrev:

Du har tydeligvis mere tid end mig, måske skulle du finde et arbejde hvor du får mere end 150 kr. i timen

Det har jeg skam, det er derfor jeg har så meget fritid

I lige måde højt ærede Holmbye

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Holmbye skrev:
Per N skrev:
Per N skrev:

mugge skrev:

Det har jeg skam, det er derfor jeg har så meget fritid Touche, det var et godt svar.

I lige måde højt ærede Holmbye

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes