Emne: Vincent SV-236 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert endelig at se en anmeldelse af noget Vincent grej.
|
Til top |
|
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 08 December 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udmærket anmeldelse, menjeg er dybt uenig i dette:
"Herudover finder man på fronten knapper til indgangsvalg, volumen, og
... tonekontroller!? Come on, i disse dage burde det ikke være
nødvendigt med tonekontroller og loudness på en forstærker i denne
prisklasse. Gudskelov kræves der en aktiv indsats via en knap, for at
kunne benytte disse. Jeg hælder mod at tro, at de er tilføjet for at
understrege retro-designet på SV-236, for den ligner helt sikkert
noget, som er trukket lige ud af ’70-erne. Personligt synes jeg, at den
er ganske flot, men tonekontrollerne er og bør forblive pynt."
Hvis du tager ti mennesker, vil deres hørelser sandsynligvis adskille sig fra hinanden, så de ikke alle vil være tilfredse med lyden fra et givent system. Prøv at se, hvor mange mennesker, der bruger briller og tænk over, hvor mange forskellige styrker glas, de bruger. Derfor kan kameraer og kikkerter justeres til slutbrugerens syn Sådan bør det også være med lydudstyr. Når man kan slå det helt fra, er det ideelt.
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 08 December 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva med accuphase,de har også disse knapper.....
og de spiller vist helt okai.....
|
Til top |
|
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 08 December 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nemlig – og Accuphase er ikke ligefrem kendt for at lave udstyr til budgetfikserede amatører ...
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4846
|
Sendt: 08 December 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
levendemusik skrev:
Udmærket anmeldelse, menjeg er dybt uenig i dette:
"Herudover finder man på fronten knapper til indgangsvalg, volumen, og ... tonekontroller!? Come on, i disse dage burde det ikke være nødvendigt med tonekontroller og loudness på en forstærker i denne prisklasse. Gudskelov kræves der en aktiv indsats via en knap, for at kunne benytte disse. Jeg hælder mod at tro, at de er tilføjet for at understrege retro-designet på SV-236, for den ligner helt sikkert noget, som er trukket lige ud af ’70-erne. Personligt synes jeg, at den er ganske flot, men tonekontrollerne er og bør forblive pynt."
Hvis du tager ti mennesker, vil deres hørelser sandsynligvis adskille sig fra hinanden, så de ikke alle vil være tilfredse med lyden fra et givent system. Prøv at se, hvor mange mennesker, der bruger briller og tænk over, hvor mange forskellige styrker glas, de bruger. Derfor kan kameraer og kikkerter justeres til slutbrugerens syn Sådan bør det også være med lydudstyr. Når man kan slå det helt fra, er det ideelt.
|
|
|
Hej levendemusik!
Min anmeldelse skal ses som en teaser, til at inspirere. Mine artikler er ikke den endelige sandhed, men et udtryk for mine oplevelser med produktet, så objektivt som det kan lade sig gøre. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg ikke er den store fan af tonekontroller, fordi de ofte ødelægger mere end de gavner. Der findes ganske rigtig produkter som har gode tonekontr., men de er ofte meget dyre eller sjældne.
I SV-236's tilfælde oplevede jeg en forværring af perspektivet og en skarpere klang, når tonekontr. blev slået til. Derfor anbefaler jeg at man undlader at bruge dem. Vælger folk at benytte dem alligevel, så er det også fint med mig. Man vælger selv sin egen lyd, ud fra egen smag, og sådan skal det også være.
Med venlig hilsen,
Mikkel.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|