Emne: Harbosound HS 62 og HS82 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Hvis sitet vil kalde sig hifi4all, og når man nu nævner ordet hi-fi SÅ meget i anmeldelserne, burde teksten vel være på hi-fi niveau? Eller er det netop amatører, som beskæftiger sig med hi-fi, og derfor skal man ikke forvente mere?
. |
|
|
Så burde teksten være på Hi-Fi niveau??? Undskyld mig, men hvornår er der gået prestige i ordet "Hi-Fi", og siden hvornår har det haft nogen sammenhæng med formuleringen af en tekst??
Hi-Fi er ikke et udtryk der dikterer forskellige udtryks-former i en skreven tekst - det er et udtryk for døde, elektroniske ting og sammenhængen med dem. Det er hverken forbundet med grammatik-love eller snobberegler, så det, du vel dybest set foretrækker, er tekster på nørdeniveau uden underholdning eller engagement??
Man fornemmer næsten en vis stolthed i at du kan omtale dit grej som Hi-Fi, men helt ærligt - kom nu lige ned på jorden igen. Siden er for alle, og ikke kun for det snævre mindretal der stødes over bemærkninger som enten "Hallo, mand" i en anmeldelse, eller en 17-årigs forespørgsel på hvilken sub, folk vil anbefale ham!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg normalt ganske ydmyg overfor anmelderne, fordi jeg har stor respekt for at der kastes en stor mængde fritid ind i at levere læsestof til ligesindede. Men i dette tilfælde er der to ting jeg ikke synes er i orden. Selv om man kan "gemme" sig bagved at det ikke er professionelle anmeldelser, så bør man have en vis respekt for at selv hobby-anmeldelser kan have meget stor påvirkning på forretningen for leverandøren.
For det første, så har jeg ikke så meget imod formuleringen "Hallo mand", som jeg har imod selve essensen i dét afsnit: Producenten nedgøres for at overholde WEEE direktivet, en af de gældende regler for salg af elektronik!! Jeg er da ked af at sige det, men dét logo sidder altså på alt elektronik der sælges i EU (såfremt det er sendt på markedet første gang efter 13. august 2005). Frem for at grinagtiggøre en producent for at have et fjollet logo bag på sine højttalere, burde Hifi4all nærmere pege fingre hvis et apparat IKKE har dette logo - og det undrer mig en hel del at det lyder som om skribenten aldrig har set dette logo før. Det sidder sandsynligvis også på andet af skribentens eget udstyr, hvis han nu kiggede efter. Hele dette afsnit fortæller udelukkende noget om skribentens uvidenhed på området, og ikke en dyt om produktet, og burde således slet ikke have været med i anmeldelsen. Hvis logo'et nu var sat på fronten af apparatet, eller på anden måde generede helhedsindtrykket af produktet, så kunne jeg måske forstå at det fik en påtale.
For det andet, så er der et grundlæggende problem med at anmelde produkter i et prisleje man ikke kan forholde sig til. Det gælder både hvis man anmelder et dyrt produkt og kun har erfaring med billige, eller hvis man anmelder et billigt produkt og kun har erfaring med dyre. Derfor mener jeg at hvis Hifi4all vil bevæge sig ind på nye områder, såsom anmeldelser af meget billige produkter, så bør man starte med en sammenlignende test, som kan danne en form for "benchmark" overfor øvrigt udstyr i samme prisleje. Dvs. i dette tilfælde måske have genindkaldt Tangent, som man tidligere har anmeldt (når det nu ikke er samme anmelder), samt f.eks. Gale eller Argon som foreslået.
Jeg respekterer som sagt at Hifi4all består af frivillige, der kaster en stor del af sin fritid ind i at drive siden, men når man gør sig til anmelder, hvadenten det er på professionelt eller amatør-basis, så må man gøre op med sig selv at man får en meget stor indflydelse på andre menneskers levebrød. Så må man sørge for at man har ryggen fri, når man kritiserer et produkt, eller også lade helt være. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Nu er jeg normalt ganske ydmyg overfor anmelderne, fordi jeg har stor respekt for at der kastes en stor mængde fritid ind i at levere læsestof til ligesindede. Men i dette tilfælde er der to ting jeg ikke synes er i orden. Selv om man kan "gemme" sig bagved at det ikke er professionelle anmeldelser, så bør man have en vis respekt for at selv hobby-anmeldelser kan have meget stor påvirkning på forretningen for leverandøren.
For det første, så har jeg ikke så meget imod formuleringen "Hallo mand", som jeg har imod selve essensen i dét afsnit: Producenten nedgøres for at overholde WEEE direktivet, en af de gældende regler for salg af elektronik!! Jeg er da ked af at sige det, men dét logo sidder altså på alt elektronik der sælges i EU (såfremt det er sendt på markedet første gang efter 13. august 2005). Frem for at grinagtiggøre en producent for at have et fjollet logo bag på sine højttalere, burde Hifi4all nærmere pege fingre hvis et apparat IKKE har dette logo - og det undrer mig en hel del at det lyder som om skribenten aldrig har set dette logo før. Det sidder sandsynligvis også på andet af skribentens eget udstyr, hvis han nu kiggede efter. Hele dette afsnit fortæller udelukkende noget om skribentens uvidenhed på området, og ikke en dyt om produktet, og burde således slet ikke have været med i anmeldelsen. Hvis logo'et nu var sat på fronten af apparatet, eller på anden måde generede helhedsindtrykket af produktet, så kunne jeg måske forstå at det fik en påtale.
For det andet, så er der et grundlæggende problem med at anmelde produkter i et prisleje man ikke kan forholde sig til. Det gælder både hvis man anmelder et dyrt produkt og kun har erfaring med billige, eller hvis man anmelder et billigt produkt og kun har erfaring med dyre. Derfor mener jeg at hvis Hifi4all vil bevæge sig ind på nye områder, såsom anmeldelser af meget billige produkter, så bør man starte med en sammenlignende test, som kan danne en form for "benchmark" overfor øvrigt udstyr i samme prisleje. Dvs. i dette tilfælde måske have genindkaldt Tangent, som man tidligere har anmeldt (når det nu ikke er samme anmelder), samt f.eks. Gale eller Argon som foreslået.
Jeg respekterer som sagt at Hifi4all består af frivillige, der kaster en stor del af sin fritid ind i at drive siden, men når man gør sig til anmelder, hvadenten det er på professionelt eller amatør-basis, så må man gøre op med sig selv at man får en meget stor indflydelse på andre menneskers levebrød. Så må man sørge for at man har ryggen fri, når man kritiserer et produkt, eller også lade helt være. |
|
|
Helt enig, ville netop påpege det med "skraldespandslogoet", du kom så først  . Men det kan måske være den konstruktive kritik, som man kan koge ud af disse indlæg, kan resultere i en giganternes kamp i den prisbillige ende. Kommer den indenfor reolhøjtalerne, så tag lige Eltax Monitor III med også  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Da_Saint skrev:
Hvis sitet vil kalde sig hifi4all, og når man nu nævner ordet hi-fi SÅ meget i anmeldelserne, burde teksten vel være på hi-fi niveau? Eller er det netop amatører, som beskæftiger sig med hi-fi, og derfor skal man ikke forvente mere?
. |
|
|
Så burde teksten være på Hi-Fi niveau??? Undskyld mig, men hvornår er der gået prestige i ordet "Hi-Fi", og siden hvornår har det haft nogen sammenhæng med formuleringen af en tekst??
Hi-Fi er ikke et udtryk der dikterer forskellige udtryks-former i en skreven tekst - det er et udtryk for døde, elektroniske ting og sammenhængen med dem. Det er hverken forbundet med grammatik-love eller snobberegler, så det, du vel dybest set foretrækker, er tekster på nørdeniveau uden underholdning eller engagement??
Man fornemmer næsten en vis stolthed i at du kan omtale dit grej som Hi-Fi, men helt ærligt - kom nu lige ned på jorden igen. Siden er for alle, og ikke kun for det snævre mindretal der stødes over bemærkninger som enten "Hallo, mand" i en anmeldelse, eller en 17-årigs forespørgsel på hvilken sub, folk vil anbefale ham!!
|
|
|
Slap nu af! Du skal ikke udlede stupide konklusioner om mig og mit LOW-fi udstyr ud fra den smule tekst, jeg skrev. Mit udstyr er bestemt ikke hi-fi, og jeg er ikke en pind stolt over det. Det er bare noget, jeg har købt, og har ikke lavet det selv. Jeg skifter det ud 1 gang om året, fordi jeg gerne vil have noget nyt, og fordi det bare er metal, uden affektionsværdi. Jeg ved ikke hvornår der gik prestige i ordet hi-fi. Spørg en af snobberne herinde, med udstyr i 100.000 kr. klassen. Og siden hvornår er det nørdet at skrive på et korrekt og velformuleret sprog??? Skal vi nu have tekster skrevet af ordblinde 15-årige, som har problemer med sproget, fordi det er "friskt" og "spændende at læse"? Og nej, dette er ikke et angreb på ordblinde, bare et eksempel. Udtrykket hi-fi betyder High Fidelity (høj troværdighed). Der er ikke meget troværdighed over dårligt formulerede tekster, som gør grin med petitesser, jvf. Ottos fine kommentar. Kort og godt er min pointe: der skal være visse standarder for hvordan man skriver anmeldelser af udstyr, lige meget om udstyret er hi-fi, no-fi, eller støvsugere. Hvis en anmeldelse er ringe skrevet, hvordan vil man så tro på anmeldelsen? __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv High Fidelity anmelder low-Fi, så hvorfor ikke Hifi4all, at så det er meget prof. i deres tekst som igen giver høj troværdighed og man må huske
på at Hifi4all er et amatør side og ikke et prof. side, og til prof. side kan man stille højer krav til hvordan testen er udført og hvordan der er skrivet.
Så på denne siden, er det jo en samling af glad amatør som ønsker at udbrede god lyd.
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo mand...!!!! Det er sku' da for latterligt at diskutere. Ikke underligt at der er krig i verden..
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Det er sku' da for latterligt at diskutere." det må du vist uddybe lidt mere sunmusic ?
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
<span style="font-weight: bold;">Hallo mand...!!!</span>!Det er sku' da for latterligt at diskutere.Ikke
underligt at der er krig i verden..
|
|
|
Hvorfor ikke diskutere det som anmeldelsen lægger op til, nemlig hvor meget "hi-fi" man kan få for pengene. Det er da interessant. Hvor stor er
grænsenytten af at spendere 30.000 pr. højttaler i stedet for 5.000? Folk der skriver i et hifi forum for at brokke sig over frivillige anmelderes
sprogbrug, burde da finde et forum i regi af dansk sprognævn eller noget. Det er da for langt ude at hidse sig så meget op over det.
Jeg synes det er glædeligt at der produceres hifi i alle prisklasser, og jeg er sikker på at der findes mennesker, der kan få masse af musikalsk
glæde ud af et par Harbo-højttalere. At man så, som undertegnede, kan blive alvorligt afhængig af dyrere modeller når først man er kommet i
gang, er en anden snak...
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er low-Fi og der er Hifi og der er HIGH-END, og sådan er det, bare fordi at der bliver lavet en anmeldes om noget Low-fi, skal alle lige springe i
luften, i sted for at forholde sig til selv anmeldes som denne tråd ligge op til.
Selv High Fidelity anmelder Low-Fi udstyr, og denne hjemmeside hedde Hifi4all så det må dække over Low-Fi, HiFi og HIGH-END.
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, hvad folk diskuterer, skal 3. part ikke blande sig i. Så længe man diskuterer hi-fi relaterede emner (og ja, sproget er et gyldigt emne, eftersom man ikke kan udtrykke sig på andre måder på nettet), kan jeg ikke se noget galt i lidt flueknepperi. Der er ingen der hidser sig op... Og den latterlige kommentar ang. sprognævnet ser jeg bort fra.  Til sidst: frivillig eller ej, har man et arbejde at udføre. Hvis man ikke kan gøre det ordentligt, skal man lade være.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Til sidst: frivillig eller ej, har man et arbejde at udføre. Hvis man ikke kan gøre det ordentligt, skal man lade være.
|
|
|
Jeg synes anmeldernes sprog er virkeligt godt og varieret, og generelt en fornøjelse at læse. Og jeg synes, også sammenlignet med hvordan
sproget er i aviser og blade der skrives af uddannede journalister, at det har et højt niveau. Det er da klart et højdepunkt her på siden hver gang
der kommer nye anmeldelser.
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
"Det er sku' da for latterligt at diskutere." det må du vist uddybe lidt mere sunmusic ? |
|
|
Hej startrek det er jo egentlig en spændende tråd, eller i hvert fald en tråd med spændende elementer. Desværre er der blevet fokuseret rigtig meget på at anmelderen har formastet sig til at bruge udtrykket "hallo mand". Det undrer mig at der er sådan en diskussion på en hifiside. Nu har jeg enda selv bidraget til diskussionen. ØV Det skulle i øvrigt læses med humoristiske briller
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har forstået "Det skulle i øvrigt læses med humoristiske briller"  , det skulle anmeldelsen nok også, for så havde der ikke værre denne
debat
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jeg respekterer som sagt at Hifi4all består af frivillige, der kaster en stor del af sin fritid ind i at drive siden, men når man gør sig til anmelder, hvadenten det er på professionelt eller amatør-basis, så må man gøre op med sig selv at man får en meget stor indflydelse på andre menneskers levebrød. Så må man sørge for at man har ryggen fri, når man kritiserer et produkt, eller også lade helt være. |
|
|
Tak for et godt indlæg Otto. Vi valgte én vinkel på denne test, og sådan blev det. Det er vores intention at lave en gruppetest af helt billige højttalere, som er en mere sammenlignende test, men det troede jeg faktisk allerede var klart ud fra nogle af mine forrige indlæg i tråden. Under alle omstændigheder, så er meningen, at denne test skal følges op af en sammenlignende test af billige højttalere. Ang. 'skraldespandslogoet': "Peter
Harbo har dog retfærdigvis forklaret, at logoet er sat på pga. et
direktiv, der påbyder sådanne mærkater på al elektronik, så til ære for
tidens miljøbevidste trend lader vi denne lille ’gimmick’ stå uden
flere kommentarer…"
Der står da netop at logoet er sat på pga. et EU-direktiv. Det skal ikke læses som en kritik af Harbosound, og er da også dedikeret til "tiden miljøbevidste trend". Beklager hvis det er formuleret uklart i teksten!
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Tak for et godt indlæg Otto.
Vi valgte én vinkel på denne test, og sådan blev det. Det er vores intention at lave en gruppetest af helt billige højttalere, som er en mere sammenlignende test, men det troede jeg faktisk allerede var klart ud fra nogle af mine forrige indlæg i tråden. Under alle omstændigheder, så er meningen, at denne test skal følges op af en sammenlignende test af billige højttalere. |
|
|
Vinklen er jo helt åbenlyst, at I ikke mener produkter i denne prisklasse opfylder jeres kriterier for hvad der er hifi. Fint nok, det synes jeg faktisk er en helt fair pointe at fremføre. Men når I ikke forholder jer til hvorvidt dette produkt er godt eller skidt i forhold til andre produkter i prisklassen, så er dén konklusion jo værdiløs. Hvorfor er I ikek gået den anden vej, lavet gruppe-testen først, og så forholdt jer til om vinderen af gruppe-testen er god nok til at den er værd at købe, eller om den på trods af at den er den mindst ringe, stadig er for ringe til at købe? Nu gør I jo i stedet gruppetesten værdiløs, for I har jo allerede konkluderet at produkter i denne prisklasse er ligegyldige? Hvad skal vi så bruge gruppetesten til?
Sagt på en anden måde, I kan ikke tillade jer at kritisere et enkelt specifikt, navngivet produkt, fordi det ligger i en produktgruppe/prisklasse som I ikke mener er interessant. I giver et produkt negativ omtale, uden at vide om produktet rent faktisk er godt eller dårligt til pengene (jeg ved det heller ikke, jeg kender intet til dem). Det er ikke fair overfor producenten/importøren. En anmeldelse må meget gerne være kritisk, men den skal også være fair. Det synes jeg ikke denne test er.
Fournais skrev:
Ang. 'skraldespandslogoet': "Peter Harbo har dog retfærdigvis forklaret, at logoet er sat på pga. et direktiv, der påbyder sådanne mærkater på al elektronik, så til ære for tidens miljøbevidste trend lader vi denne lille ’gimmick’ stå uden flere kommentarer…"
Der står da netop at logoet er sat på pga. et EU-direktiv. Det skal ikke læses som en kritik af Harbosound, og er da også dedikeret til "tiden miljøbevidste trend". Beklager hvis det er formuleret uklart i teksten!
|
|
|
Det fremstår stadig som en latterliggørelse af produktet, som jeg læser det - og uanset om du griner ad produktet eller ad direktivet, kan du ikke komme uden om at du udstiller din egen uvidenhed om et emne der faktisk har haft ganske stor betydning for producenter, importører og forhandlere. Hvis man under anmeldelsens udførelse fandt ud af at dét man havde skrevet var forkert, hvorfor hulen er dette afsnit så overhovedet kommet med? Det virker ret tåbeligt at man skriver om at man synes noget er latterligt, for så at trække i land igen bagefter med at man blev klogere undervejs. Det er en fortælling om at anmelderen er blevet klogere, hvorfor skal det være i en anmeldelse af produktet? Klip det ud, og skriv en artikel om hvorfor der sidder et skraldespandslogo på alt nyt elektronik, og følgerne deraf - såsom eksempelvis at det betyder at visse produkter, f.eks. Oppo DVD-afspillere, p.t. ikke kan sælges lovligt i EU. Det kunne da være en vældigt interessant artikel, men jeg har svært ved at se relevansen i den pågældende anmeldelse. Med andre ord, det er ikke så meget dét at I kritiserer produktet der falder mig for brystet, men at I med dén formulering ret direkte giver udtryk for en vis mangel på kompetence. Som sagt, jeres anmeldelser kan have ganske stor økonomisk betydning for en producent/importør/forhandler, også selv om det ikke er professionelt udførte anmeldelser. Det er helt fint at I ikke lever af at lave anmeldelser, men VI lever faktisk til dels af at I gør det ordentligt - eller, hvis I ikke kan gøre det ordentligt, så i det mindste lader være - helt eller delvist. Dvs. hvis der er et område hvor I er på dybt vand, så lad da være med at skrive det i anmeldelsen! __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Jørgen Madsen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par HS62 og er noget uforstående over for den hårde kritik. Jeg vil umiddelbart ikke tro, at det er den samme højtaler, som der er tale om. Jeg kunne fristes til at tro, at højtaleren ikke var spillet til, og at man ikke havde eksperimenteret med placeringen. Begge dele er meget vigtige for højtalere generelt (kan faktisk være katastrofal for Elektrostater), og kan netop resultere i mange af de kritik punkter, som nævnes. Jeg mener HS62 besider en meget vigtig egenskab for en højtaler. Den spiller musik på en musikalsk måde. Specielt kommentarerne om detaljer kan jeg ikke genkende, selv når man presser den med effekt. Min hustru sagde det egentlig meget præcist, mens vi lyttede til Vocaline, Emotinal Landskabes, Still Crazy after all these years: "Det er som om de er lige her. Man kan høre hver enkelt stemme gruppe OG SANGER!!" (Min hustru synger selv i 2 rytmiske kor, så hindes reference er altså som sanger.) Og det er ikke kun vocal Jazz den gør godt.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 05:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man få hvad man betale for, og her ikke ret meget  |
|
|
Hvor meget forventer du af en højttaler til 1.395,- kr. pr. stk?
StarTrek skrev:
Ville tro at noge af Deli billge højtale serie ville gør det beder  |
|
|
Nu kender jeg ikke et højttalermærke ved navn Deli - dog lyder de til at smage godt -, men hvad leder dig til at tro, at de vil gøre det bedre?
StarTrek skrev:
Det kunne værre sjov hvis i teste en af de Deli modlle der ligge i samme prisklasse som disse  |
|
|
Hvorfor netop Deli Modlle? Jeg kender som sagt ikke dette højttalermærke, men er der ikke andre som det kunne være interessant at teste Harbosounden op imod?
StarTrek skrev:
He, he, grunde til at anmeldelserne bruger udtrykke "hallo, mand" m.m., er vel at der er rigtig mange bruger at H4A der er under 16 år. Så man skal lige som, tale i samme sprog  |
|
|
Det er ikke korrekt, jf. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49440&P N=4
|
Til top |
|
|
Jørgen Madsen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fod fejl i anmeldelsen af HarboSound HS62.
Der er nogle ting, som jeg godt vil påpege i anmeldelse, da de er med til at fjerne fokus fra det det drejer sig om, nemlig musik og en højtalers evne til at formidle musik. Alt andet er en akademisk øvelse i at kunne lytte sig frem til dette eller hint.
Foretager man kno-testen er det som om de forskellige kabinetsider prøver at konkurrere om at synge højest! Skønsang er det ingenlunde pga. resonanserne! Jeg har svært ved at se årsagen til, at man gør så meget ud af dette fænomen, da der ingen kobling er senere i testen til selve lyden fra højtaleren. Det havde været relevant, hvis man kunne høre, at kabinettet spillede med på en u-ønsket måde.
Faktum er, at bassen lever sin egne verden........Dette kunne tyde på placeringsproblemer..... Ud fra mine egne erfaringer med denne højtaler, så er det netop problemet. Den har sandsynligvis været placeret for tæt på væggen, da det har en tendens til at mudre lyden, når porten vender bag ud. (Der er ikke plads for porten til at gøre sit arbejde rigtigt.)
Det er tydeligt i den måde teksten er formulleret på, at Anders Fournais har en stærkt forudindtaget holdning til produkter i den lave pris kategori. Derfor bliver helhedsindtrykket negativt, selv om der til sidst i testen bliver fremhævet, at det skam er en god højtaler til prisen. Jeg mener derfor ikke han burde have sagt ja til at teste denne højtaler. Man sidder tilbage med en grad af forvirring omkring Anderes motiv for at foretage testen.
Jeg vil også mene, at navnet hi4all forpligter. Anders Fournais giver tydeligt udtryk for, at Hi Fi er for dem, som har det som interesse og ikke for almindelige mennesker. Jeg er meget uenig i denne holdning, da musik har bred interesse og dermed også reproduktion af musik, altså Hi Fi. Hi Fi bør ikke kun være for de frelste og tro mig, rigtig mange mennesker kan faktisk høre de samme ting, som entusiasterne kan høre, blot vægter de det ikke så højt, da de vælger at købe Cdèr i stedet.
Jeg mangler en bedømmelse af højtalerens evne til at spille musik. Der er mange beskrivelser af detaljer, frekvensgange, transienter ect., men det virker som om, det ikke er interessant at veje det i forhold til musik. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at detaljer, transienter ect. er en del af det at reproducere musik, men det er ikke den fulde sandhed. Tænk på en live koncert. Mange af de anlæg, som benyttes til det formål, er ikke udprægede HiFi anlæg, og oven i, så er akustikken og rummene ofte alt andet end gode. Man vil derfor blive meget skuffet, hvis man begyndte at analysere på lyden, frem for musikken. Alligevel kommer man ofte hjem med en rigtig god oplevelse, da det jo er musikken, der tæller.
Hvad angår kommentarerne ang. ”Skraldespands logo”, så kan jeg vist ikke rigtigt tilføje nyt, hvad angår den måde det behandles på. (Man altså skal overholde div. love når man markeds føre et produkt, hvilket man ikke burde lægge en leverandør til last.) Det er fuldt berettiget for netop en højtaler, da den indeholder elektronik komponenter, som ofte indeholder tungmetaller, og der findes højtaler enheder med Kobolt som magnet materiale. Kobolt er et tungmetal. Der er også en del komponenter, som kan genanvendes i større eller mindre grad. Genbrug sker ikke med affald der kommer direkte i dagrenovationen.
/: Jørgen Holm Madsen
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik dømmer "Snerp" i de her indlæg - vi er sku' allesammen, ikke kun her på HiFi4All ved at være lidt for snerpede når folk ikke kan komme
med deres meninger uden at man skal sables ned - hvad bliver det næste; at man ikke må ryge på Café'er ??
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
RArenshoj Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun sige at Harbosound er toppen i sin prisklasse, helt uden tvivl.
Tror simpelthen ikke på at der er nogen der kan høre forskel (i en blind test, hvor du ikke ser hvad der spiller) på Harbosound og andet udstyr der er flere tusind dyrer.
Prøv evt. HarboSUB10 med de nye HarboSAT10 det giver en super lyd, har været til demo hos Peter og kan kun sige Waaaauuuuuuu. Nu mangler jeg bare at hente mine nye SAT10 højttalere.
Her er link til hvad jeg snakker om ;-) fines er i top ligesom den er på harboSUB10.
http://www.harbosound.dk/shop/productinfo.asp?id=100%2E010%2 E010
HarboSUB10 er virkelig drønet fra dybet, super fed effekt når man ser film.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|