Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 21:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Pathos Endorphin (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 April 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

At signalniveauet er +6dBU på en balanceret udgang er da helt normalt og en accepteret standard. signalstyrken er jo netop den inverterede + den ikke inverterede udgangs niveau.

47kohm er en ret høj indgangsimpedans, og det kan umuligt gøre nogen forskel om den 47 eller 100kohm, heller ikke selvom udgangsimpedansen på signalkildenskulle være op til 2kohm.

Så det kan ikke være forstærkeren der er synderen.

Til gengæld kan det godt betyde noget i forbindelsen med kablerene og deres reflektion.
I High fidelitys byg selv artikel "Super Buffer" fra ...hmmm start '90erne, målte de ringning/tilbageslag fra et standard signalkabel henholdsvis med og uden en seriemodstand på 150ohm i udgangen.
Billederne er chokerende! 
Dette viser hvorfor udgangsimpedansen IKKE skal være 0 ohm, men snarere minimum et par hundrede ohm, for optimal signaltransmission. 

Hvis udgangsimpedansen er moderat til høj vil evt. påvirkning fra signalkablet også reduceres drastisk i sammenligning med en tæt-på-0-ohm udgang.

Nu ved jeg ikke om balancerings opampen samtidig er forsynet med en udgangsmodstand (hvilket er god latin i professionelle kredsløb), men hvis ikke så vil den ubalancerede udgang fra røret med måske 500-2000 ohms udgangsimpedans være bedre rent signaloverføringsmæssigt.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

De kabler jeg brugte til testen her, var begge Van den Hul "The Integration" i XLR og RCA version. De er vel lige omkrig 75 ohm mener jeg. De sad i på samme tidspunkt og der blev skiftet hurtigt mellem de to indgange.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 April 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:
Jeg er meget åben for at lave noget Gruppe Demo, eller udlån af Endorphinen. Hvis der findes en lille gruppe med et for dem velkendt anlæg, kan vi sagtens finde ud af at prøve Cd afspilleren der.

Nu da I har fået svar på jeres forespørgsel og efterfølgende lyttet på maskinen, så kunne det da være spændende med en gruppe demo, og gerne med deltagelse af Mikkel Gige. Ved at afholde et sådanne arrangement, så kan uenigheden dels blive debatteret og vi kan med det samme få lyttet på maskinen. Det kunne blive lærerigt for flere personer, og vil da gerne reservere den første billet såfremt det bliver aktuelt  

Hvis der ved denne lejlighed ville være et ønske om at teste maskinen op mod en anden, så medbringer jeg gerne min Wadia 581se.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:
Jeg er meget åben for at lave noget Gruppe Demo, eller udlån af Endorphinen. Hvis der findes en lille gruppe med et for dem velkendt anlæg, kan vi sagtens finde ud af at prøve Cd afspilleren der.

Øv det bliver vist ikke til noget, da jeg kan se at maskinen nu er sat til salg

Håber at den evt. "fejl" er rettet, og at den nye ejer bliver tilfreds med maskinen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes