Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 20:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Windows 7 på ’mediedims’ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt lidt hardware, installeret XP og VNC på den, sluttet den til stuens TV og kaldt den 'mediedims'. Jeg kører selv XP på min bærbare, så det var vild nemt at mappe en folder på 'mediedimsen' fra min bærbare.

Jeg har ikke kæmpet hårdt for at mappe de samme foldere fra kærestens windows 7 til 'mediedimesn', men de få forsøg jeg har lavet er mislykkes.

Nu har jeg fået smidt et MSDN licens i nakken af arbejdet (hvor jeg legalt må bruge den privat også) og tænkte om ikke Windows 7 på både mediedimsen og min egne gamle bærbare, ville gi' mig en fordel der?  Har den ikke også en VNC aktig ting indbygget?

Hardware på 'Mediedimsen': 2,5 GHz dual core CPU, 1 GB ram og 1 TB disk. Onborad grafikkort med dels ram. AUDIOTRAK - Prodigy HD2 lydkort og ingen TVkort, ingen fjernebetjening og ingen optisk drev. (Mine CD'er og DVD'er er lavet til FALC/MP3,DIVX og lagt på disken via de omtalte foldere.)

Hardware på 'min bærbare': 2,2 GHz dual core cpu, 3 GB ram, 160 GByte disk og dedikeret grafikkort med 128 Mbyte ram.

Er det en go' idé at lave det om, som jeg påtænker?

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Hej bdef.

Hvis du vil prøve en ekstra gang at tilgå XP fra Windows 7, så bør det kun være nødvendigt at de er i samme workgroup. Standarden i XP er forskellige fra Win 7, så som udgangspunkt er du nødt til at lave en ændring.

Det er MEGET let at dele mediefiler mellem Windows 7 maskiner. Du skal blot oprette en hjemmegruppe (under netværk), og så følge vejledningen.

Den VNC-agtige ting hedder Fjernskrivebord. Den er indbygget i XP Pro, Win 7 Pro, Enterprise og Ultimate.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Marts 2011 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes