Sendt: 01 Marts 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt lidt hardware, installeret XP og VNC på den, sluttet den til stuens TV og kaldt den 'mediedims'. Jeg kører selv XP på min bærbare, så det var vild nemt at mappe en folder på 'mediedimsen' fra min bærbare.
Jeg har ikke kæmpet hårdt for at mappe de samme foldere fra kærestens windows 7 til 'mediedimesn', men de få forsøg jeg har lavet er mislykkes.
Nu har jeg fået smidt et MSDN licens i nakken af arbejdet (hvor jeg legalt må bruge den privat også) og tænkte om ikke Windows 7 på både mediedimsen og min egne gamle bærbare, ville gi' mig en fordel der? Har den ikke også en VNC aktig ting indbygget?
Hardware på 'Mediedimsen': 2,5 GHz dual core CPU, 1 GB ram og 1 TB disk. Onborad grafikkort med dels ram. AUDIOTRAK - Prodigy HD2 lydkort og ingen TVkort, ingen fjernebetjening og ingen optisk drev. (Mine CD'er og DVD'er er lavet til FALC/MP3,DIVX og lagt på disken via de omtalte foldere.)
Hardware på 'min bærbare': 2,2 GHz dual core cpu, 3 GB ram, 160 GByte disk og dedikeret grafikkort med 128 Mbyte ram.
Er det en go' idé at lave det om, som jeg påtænker?
|