Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 16:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Enkelte kanaler hakker Cinergy C PCI HD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Efter et par mislykkede forsøg med en Happauge USB løsning, er jeg nu hoppet på Cinergy C PCI vognen.

Finder langt de fleste kanaler, men havde problemer med DR HD, Ramasjang og DR K, men de er nu fundet. Nu mangler jeg
faktisk kun SBS kanalerne. (4,5 og 6) - den del er ikke så vigtig endnu, men hvis nogen har et bud, hører jeg gerne.

Jeg har som standard søgt på Stofa's anbefalede indstillinger:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS

De sidste DR kanaler fandt jeg først ved en søgning på 256QAM efter at have søgt lidt for forskellige forums.

Jeg bruger DVBviewer og har ligeledes testet med det software, som fulgte med kortet. Planen er dog, at DVBviewer skal
være den fremtidige platform.

Mit største problem består primært i at en del af kanalerne hakker. Jeg synes umiddelbart at have isoleret til til alle over
826000kHz, hvilket desværre betyder, at en del af Viasat og TV2 kanalerne bliver ramt.

Mit setup ser således ud: (Computeren sidder ved Stik 1).

----> TV med Zapter (perfekt modtagelse)
Stofa---<
                ----> Stik 1(PC) ----> Stik2 ----> Stik3 (indbygget dvb-c tuner med perfekt modtagelse)

PC er en Windows 7 64bit quad core med 4GB ram og et Gforce 460GTX.

Alle kanaler står med minimum 98% i signalstyrke. Mit tv med indbygget dvb-c i soveværelset, som står 2
gennemsløjfninger længere ude, modtager alle kanaler perfekt. Splitteren er lavet via en 2 delt F-connecter, og der er brugt
gode kabler hele vejen rundt.

Jeg har testet med et andet antennekabel. Fejlen er både i Terratecs eget software og DVB viewer.
Alle kanaler under ~826000kHz, inklusiv HD kanaler står perfekt og jeg kan uden problemer se og optage alt herfra.

Nogen der har en evetuel løsning, eller kan fortælle hvilke parametre jeg har mulighed for at skrue på for at optimere.

På forhånd tak :o)

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2011 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Problemet løst

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96870&title=pr oblemer-med-hauppauge-930c

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes