Forfatter |
|
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har planer om at benytte en bluray afspiller til film istedet for min PS3, da jeg har forstået det sådan, at en god bluray afspiller dekoder lyden til et PCM signal bedre end PS3'eren.
Nu har jeg også XLR indgange på min Thule forforstærker og køre allerede fuldt balanceret sammen med tilhørende PA350B effektforstærker og tænkte derfor, at så ville Oppo BDP-95 være perfekt til mit setup, da den har XLR udgange. Spørgsmålet er så bare om det vil give en lydforbedring på mit anlæg?
Hvis ikke har jeg forstået det sådan, at en mindre model kan gøre det, hvis jeg alligevel kun benytter optisk/coaxial tilslutning.
Er også lun på CAMBRIDGE Azur 751BD, men den har desværre ikke XLR udgange. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen synes at Oppo bdp 95 har fået for meget ros. Efter min mening er det den mest gennmførte BD-afspiller til dato - og til en særdeles fornuftig pris. Den lyder tilmed fremragende via de (ægte) balancerede udgange. Du vil ikke blive skuffet.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Angel
Jeg vil give Batman ret. Og så kan Oppo BDP-95-EU samtidigt så meget andet, som jeg ikke havde tænkt på før den blev installeret i mit setup.
Læs mere her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 05:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det lyder godt. Den skal nemlig kun bruges til bluray film i stereo og ikke som musik afspiller, selvom jeg vil forbinde den med et XLR kabel til min Thule PR3560B, da jeg bruger min computer til det formål.
Batman: Er det ikke ægte balanceret udgange siden du skriver (ægte)? __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joh, det er jo det Batman skriver, at den er.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en Thule forforstærker du har.?
Hvis det er en Surround forforstærker vil jeg 100% holde mig til at fodre den digitalt, og så er det ligegyldigt om det er en OPPO 93/95 eller Cambridge 751/651, da de alle er samme opbygning pånær analog delene.
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stridsvognen: Det er Thule PR350BV. Så du vil ikke mene, at det ikke vil lyde bedre med Oppo 95 tilsluttet balanceret end digitalt til bluray film? __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
Stridsvognen: Det er Thule PR350BV. Så du vil ikke mene, at det ikke vil lyde bedre med Oppo 95 tilsluttet balanceret end digitalt til bluray film? |
|
|
Har aldrig hørt en surround forforstærker der lyder bare nogenlunde på en analog indgang.
jeg har haft OPPO 95 og den er efter min mening ikke bedre end så meget andet på analogudgangene.. Anderledes ja.. men ikke bedre. Den er lidt fremme i skoene, og kan i længden godt være lidt anstrængt at høre på. men ellers er oppo93/95 eller cambridge 651/751 nok det eneste på markedet der er værd at anbefale til prisen.
Hvis jeg skulle give den fuld gas på blu ray afspiller blev det en THETA Compli blu. Som er en OPPO 83 med anden strømforsyning. Den har dog ikke 3D men OPPO 83 er stadig min foretrukne afspiller både billed og lyd på digital siden.
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Theta lavede det selvsamme stunt som Lexicon med at putte en Oppo 83 ned i deres eget kabinet. Theta er dog mere ærlige og vedgår oprindelsen - udover at de tilføjede nogle forbedringer. Om disse forbedringer så kan retfærdiggøre en pris der er 5-6 gange så høj som Oppo'en, er et andet spørgsmål.
Filosofien for både Lexicon, Theta og andre synes at være, at når nu kabinettet matcher vores øvrige produkter, så skal prisen også gøre det.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Ja, Theta lavede det selvsamme stunt som Lexicon med at putte en Oppo 83 ned i deres eget kabinet. Theta er dog mere ærlige og vedgår oprindelsen - udover at de tilføjede nogle forbedringer. Om disse forbedringer så kan retfærdiggøre en pris der er 5-6 gange så høj som Oppo'en, er et andet spørgsmål.
Filosofien for både Lexicon, Theta og andre synes at være, at når nu kabinettet matcher vores øvrige produkter, så skal prisen også gøre det.
|
|
|
Sådan er det jo.. Nu koster THETA Compli dog kun ca 3x prisen.. og de har da lavet et nyt power suply board, og flyttet lidt på drevet, hvorimod Lexicon er en ren Oppo i kasse indeni en anden kasse.
Min vådeste drøm er et surround setup hvor der ikke findes en eneste switch mode strømforsyning, eller nogle opamps eller kondensatore i signalvejen.. Men det er der nok ikke nogle der laver så længe jeg lever.
Og det betyder nok efterhånden mindre og mindre, da lydspor på film efterhånden er så voldkomprimerede, og spiller bedst på familien danmarks ligusterhæks anlæg./ trådløse surroundsoundbar.
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2012 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stridsvognen: $2995 er nok lige i overkanten for hvad jeg vil give for en blu-ray afspiller. Især når den ikke kan købes i Dk, hvor der er mulighed for at låne den hjem først og jeg bruger nok anlægget 70% til musik og 30% film. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
Til top |
|
|
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 24 April 2012 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke tilslutte den på begge måder samtidig. Det kan der vel ikke ske noget ved. Så kan du jo sammeligne.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 24 April 2012 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
Angel skrev:
Stridsvognen: Det er Thule PR350BV. Så du vil ikke mene, at det ikke vil lyde
bedre med Oppo 95 tilsluttet balanceret end digitalt til bluray film? |
|
|
Har aldrig hørt en surround forforstærker der lyder bare nogenlunde på en analog indgang.
jeg har haft OPPO 95 og den er efter min mening ikke bedre end så meget andet på analogudgangene.. Anderledes ja..
men ikke bedre. Den er lidt fremme i skoene, og kan i længden godt være lidt anstrængt at høre på. men ellers er
oppo93/95 eller cambridge 651/751 nok det eneste på markedet der er værd at anbefale til prisen.
Hvis jeg skulle give den fuld gas på blu ray afspiller blev det en THETA Compli blu. Som er en OPPO 83 med anden
strømforsyning. Den har dog ikke 3D men OPPO 83 er stadig min foretrukne afspiller både billed og lyd på digital siden.
|
|
|
Kan ikke rigtig se hvor du ville hen, da du mere at en kamufleret Oppo BDP83 lyder beder end en Oppo BDP95.
I de teste jeg har læst så skulle netop Oppo BDP95 slå alt og alle til prisen på stereo udgang, men hvis man skal bruge de
7.1 analoge udgang fra den, er en Oppo BDP 93 nuforce xtreme edition man skal gå efter.
Og hvis man høre meget SACD/DVD-Audio og wav, flac lyd filer i stereo, så er det de bal. analoge udgang man skal gå efter
på en Oppo BDP95.
Håber så bare håber at nuforce tage sig samme og lave en Oppo BDP 95 nuforce xtreme edition.
|
Til top |
|
|