Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 19:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PS3 stadigvæk en god afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har en efterhånden aldrende PS3 60gb fra allerførste sending. Jeg bruger den stort set kun som blu-ray afspiller. Jeg har længe overvejet om det efterhånden var på tide at anskaffe sig en stand alone blu-ray afspiller. Mit helt enkle spørgsmål er så. Kan det egentlig betale sig? Jeg er ikke villig til at smide flere tusinde kroner efter en maskine, måske nærmere 800 - 1.500kr. Vil jeg ende med at få en dårligere afspiller?

På forhånd tak :)
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd

Gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jeg hopper med på tråden, idet jeg også har samme afspiller og tit har tænkt samme spørgsmål. Jeg vil dog mene at PS3 forsat
er en stærk spiller. Den opdateres automatisk til nye formater (lyd, 3D osv.).

Om billedekvaliteten er ringere end på nyere afspillere skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har noget at sammenligne med,
men hvis en afspiller til 800-1500kr kan gøre det bedre, så er jeg absolut også interesseret. :)

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Se lige på om du stadig er tilfreds med det billede den leverer. Det er jo godt. Se også på om du har brug for de ekstra funktioner, der nok følger med en ny spille. Ellers kunne du jo vælge den senere PS3 320gb udgave du kan få for under 2000kr efterhånden. Den kan lidt mere. Og har også bedre billede.

En anden mulighed for et flot billede kunne være en OPPO til 6000kr. Men igen - har du brug for alt det den kan?

Når du ikke vil betale mere ned 800-1500kr, synes jeg du skulle beholde din PS3.

440Hz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Behold din PS3. Den har et godt billede, og en god lydudgang, samt digital udgang til DAC. Jeg bruger i øjeblikket lydudgangen på min PS3, og den lyder rigtig godt. Den er rythmisk, engageret og meget god som allround. De dårlige indspilninger falder ikke igennem. Dog er baggrunden ikke helt sort, men alt i alt rigtig meget lyd for pengene.

Jeg ville være lidt tilbageholdende med at bruge 6.000kr. på en Oppo, hvis ikke resten af anlæget kunne følge med. Jeg har haft en BD 95 SE Nuforce edition, og BDP-80 sat op imod hinanden. På mit daværende anlæg lød BDP-80 faktisk bedst. Det skal siges at akustikken var dårlig i lokalet, og det var begrænset hvor hi-end anlæget ellers var.

Spar hellere pengene på til senere køb af en DAC. Rega DAC skulle have en dejlig lyd. Dog skal det siges at der er penge at spare på elregningen ved at bruge en rigtig blu-ray afspiller fremfor PS3, men det er ikke så galt hvis du slukker den hver gang.

Til top Vis 440Hz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 440Hz

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Se lige på om du stadig er tilfreds med det billede den leverer. Det er jo godt. Se også på om du har brug for de ekstra
funktioner, der nok følger med en ny spille. Ellers kunne du jo vælge den senere PS3 320gb udgave du kan få for under 2000kr efterhånden. Den kan
lidt mere. Og har også bedre billede.

En anden mulighed for et flot billede kunne være en OPPO til 6000kr. Men igen - har du brug for alt det den kan?

Når du ikke vil betale mere ned 800-1500kr, synes jeg du skulle beholde din PS3.

Hvordan Er den nye PS3 bedre end den ældre ?

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

køb dog en bluray i elgiganten når de er på tilbud til 333 og se hvor langt det bringer dig. Godt nok kan de ikke 3d, men der
kan du jo stadig bruge din ps3. Personligt er jeg ikke så vild med at min ps3 60gb står der blæser som en mindre
vindmøllepark, når jeg kun vil lytte til filmen.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Das Pferd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene indtil videre! Det ser ikke ud til at der er nogen grund til at skifte lige foreløbig. Egentlig har jeg ikke det store problem med blæseren i PS3'eren - jeg tænkte nok mest på strømforbruget.
Til top Vis Das Pferd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Das Pferd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes